Преди дни от КЗК обвиниха за подобно деяние „Кауфланд България ЕООД енд Ко" КД, „Лидл България ЕООД енд Ко" КД, „Билла България" ЕООД и „Метро Кеш енд Кери България" ЕООД,

Разследването е започнало точно преди празниците, веднага след като от КЗК обявиха „внезапна проверка” на място в две от веригите – „Кауфланд” и „Билла”.

В мотивите си за започнатото проучване от комисията посочват съмнения в договаряне на нетните на собствените марки и техните производители.

„Евентуално незаконосъобразно съгласуване между водещите търговски вериги, целящо осигуряване на благоприятна среда за налагането на собствени марки, посредством фиксиране на ценови нива по отношение на стоки на производител”, пишат от КЗК.

Наличието на подобно съгласуване би имало антиконкурентни последици върху процесите на ценообразуване при доставката и реализацията на дребно на храни и други бързооборотни стоки в големите търговски вериги, казват от комисията.

В решението на КЗК се казва, че в рамките на проучването по преписката е установено, че редица други търговски вериги, които не са били конституирани като ответни страни в производството, също така предлагат значителен асортимент от стоки със собствени марки на съответните вериги, които са доставяни на тези вериги от производители, които доставят и стоки с марки на съответните производители.