България рискува да загуби милиони евро безвъзмедно финансиране на жп проекти с европейски средства, твърдят от Гражданската инициатива за обществен релсов транспорт. В предаването „Хоризонт до обед“ Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен релсов транспорт обясни, че Механизмът за свързване на Европа, по който се заделят средствата, е инструмент за провеждане на европейските политики за свързване, за развитие на различните видове пазари, най-вече този на транспортния пазар. Тези всички проекти се свързват с железницата. Румъния и Гърция са подготвили проекти, при това за много по-големи стойности. В България са подготвени два малки участъка, които миналата година кандидатстваха. Това са София – Волуяк, който е 8 километра и София –Елин Пелин, но нищо за момента не е направено за участъка Видин – София – Кулата, който би трябвало да свърже България с Гърция и Румъния, обясни Веселин Кирев. По проекта за свързване на трите държави има абсолютно съвпадение на националния и европейския интерес, заяви Красимир Ангелов - експерт, който преди години е участвал в изработването на проекта за Дунав мост и за жп линията Пловдив – Свиленград: Това позволява на България с пари на европейския данъкоплатец да развие железопътната си инфраструктура, в това число и пазарите. Подробностите по темата можете да чуете в звуковия файл.