Компанията прикривала, че при закупуването и съответно ползването на предплатен пакет услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност, съобщават от КЗП.

Телекомуникационното дружество няма да има право в бъдеще да прилага описаната нелоялна търговска практика, а за нарушението Законът за защита на потребителите предвижда санкция до 30 000 лв.

Проверка на КЗП в офис на мобилния оператор е установила, че коректната информация относно сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването й липсва. Тя е фигурирала единствено на интернет страницата на телекома.

В търговския обект е било налично неактуално ръководство за употреба на визирания пакет за предплатени услуги, според което картата се дели на два периода - активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец).

Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния. На практика дружеството предлага въпросния предплатен пакет съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, тъй като са давали възможност на потребителя с еднократно закупуване на пакета да оползотвори сумата по картата през целия активен период на нейната валидност - 12 месеца, но които не са актуални, посочват от КЗП.

Така търговецът създава погрешно впечатление у клиентите си за периода на валидност на картата и на текущата сума по нея, което води до решение за покупка, което потребителят е възможно да не вземе без използването на тази заблуждаваща практика, посочват още от комисията.