"Наистина положението с вагонния парк е много тежко и заради това се работи усилено за обновлението на парка", каза министърът, цитиран от "Фокус".

Той изтъкна, че закупуването на нови вагони не може да стане преди да бъде преоформен дългът, който БДЖ има към кредиторите.

На 6 февруари българското правителство има нова среща във Виена по разсрочването на дълга за 10 години. От министерството се надяват, веднага след разсрочването на дълга, да има капиталов трансфер в размер на 30 милиона лева.

„Това ще бъде не само за тази година, но и за следващите няколко години. Чак след това ще бъде обявена обществена поръчка за покупка на нов подвижен състав, който е единствената възможност да се подобри качеството на услугата. Засега това е направено само със спалните вагони до морето“, посочи Папазов.

Те са чисто нови и условията в тях са добри. Почти всички мотриси също са вече в действие, с изключение на още една, каза той. Те също предлагат добри условия. Затова именно първата стъпка е разсрочване на дълга към кредиторите. След като този процес бъде облекчен, ще има обновление на вагонния парк.

Вагоните ще се купуват в рамките на няколко месеца, ще бъде направен тригодишен пакет, с който ще бъдат закупени 15 влака, добави министър Папазов.

Транспортният министър даде начало на строителството на железопътния участък Стамболийски – Пловдив.

Модернизацията на железопътната отсечка е част от проекта „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив – част от Трансевропейската железопътна мрежа” и се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт” 2007-2013 г.

Стойността на договора за изграждането на жп участъка Стамболийски – Пловдив е над 67 млн. лв. с ДДС. След завършването на обекта влаковете по трасето ще могат да се движат със 160 км/ч.