Коментари - Зарежданията на електромобили ще се увеличат с 665% през следващите пет години | business.dir.bg

Коментари - Зарежданията на електромобили ще се увеличат с 665% през следващите пет години | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Остава и ток да им доставите. А когато търсенето нарасне знаете какво става с цените.

Нема страшно. Онзи ден видях зарядна станция закачена към дизел-генератор инсталирана на една бизиностанция до Пловдив. Направо останах потресен от това еко-био-мега супер екологично решение.

А защо не с 666%? От суеверие ли?

А тока от къде? От Марс ли?

А, нещо за цената на тока ще напишете ли? Колко ще се увеличи, 665% ли? Да не стане по-скъпо от дизела, а?

Няма толкова ток

Тая статия не е за БГ. Я катализатор немам, они за ток ми говорят.

Съвременните електрички и "green" са две противоречащи си неща! НЕ може на 60-100 хил км да трябва да сменяш батерията (щото капацитетът й намаля на половина) и да твърдиш навред, че допринасяш за опазване на планетата ни!!!! Имате ли си някаква идея как се произвеждат въпросните литиеви батерии??? Е ще ви подскажа - тия батерии съдържат куп труднодобивни елементи (като кобалт) и за да се задоволят нуждите от търсенето, добивът на въпросните елементи е отдавна в гигантски мащаби - минна техника на дизел ги добива в гигантски изкопи!!! Ами електричеството за зареждане на въпросните батерии??? То от къде ще дойде??? Все още ВЕИ-тата са нищожна част от световния енергиен микс!!! И да, все още изкопаемите горива преобладават!!! Как АДЖЕБА ще ги спрете тия горива, като нямате алтернатива???!!! Ами цената на тока колко ще стане??? Колкото да заредим джиесем, а ще се топлим на свещи ли??? Пропагандата за "еко" частта на съвременните електрички е досущ като на тия "панацейните" вакси срещу ковидя!!! ОТ сутрин до вечер ни промиват как ваксите били единственото възможно решение, а в следващия момент от СЗО казват, че ефектът им бил 6-9 месеца???? Та и при електричките така - уж е най-еко технологията на 21ви век, а като се поразровиш се оказва, че ще замърсяват много повече от конвенционалните автомобили?! Съвременния капитализъм спокойно можете да го наречете див фашизъм!!!

А от къде ток?

откъде мислите идва тока? От Марс ли?

Глупости

Само за реплика с 1 дума ли стигна капацитетът Ви?! Няма аргументи, цитирани факти, логически разсъждения??? Типичен гербер - големи претенции, но с нулев капацитет в черепната кутия!!!

Има няколко неточности в поста ти: 1. Има редица проучвания, които показват, че капацитета на батериите използвани в новите електрически автомобили намаля с около 6% на 50.000 км, така че намаля с 50% са пълни глупости. Може да се поразровиш в Интернет и ще видиш редица проучвания на тази тема. 2. КПД (коефициент на полезно действие) на електромоторите е в пъти по-голямо от този коефициент при двигателите с вътрешно горене. ~80% vs. ~ 20%. Този факт е достатъчно показателен. 3. Реално болшинството от автомобилите ще се зареждат през нощта, когато потреблението на електроенергия е много по-малко. В България примерно има нощна тарифа, която е по-ниска от дневната. 4. Относно употребата на кобалта и лития си прав, но в момента има редици научни екипи, които се опитват да ограничат или изцяло премахнат използването на такива трудно добивни и високозамърсяващи елементи от батериите. 5. В момента, да притежаваш електрически автомобил в България е много по-евтино от дори автомобил с газова уредба. Поддръжката на такъв автомобил е много по-евтина, примерно нямаш смяна на масло, горивни филтри, и т.н., както и консумацията на електроенергия е много малка, и в държави като България цената която ще платиш за 100км е много ниска Не забравяй също така, че двигателите с вътрешно горене съществуват от повече от 100 години, това са 100 години научен напредък. Сигурен съм че след 5-10 години електрическите автомобили ще станат много по-конкурентно способни.

Триста километра са около 50-60 KW за среден клас електрическа кола. При сегашната цена на нощната енергия това са около 5-7 лева. Няма смяна на масло и филтри за въздух, масло и гориво. Батерията губи около 2-3 % капацитет на година.