Търговска катастрофа: Няма скорошно измъкване на кораба, задръстил Суецкия канал
Стотици плавателни съдове чакат на опашка. Усилията продължават, но никой не дава гаранция за бързо решаване на кризата. Може да отнеме седмици, ако първоначалните мерки не дадат резултат
Обратно в новинатаКоментари - Търговска катастрофа: Няма скорошно измъкване на кораба, задръстил Суецкия канал | Бизнес.dir.bg
Коментари
,,ПАК ЛИ ПУТИН НИ Е ВИНОВЕН ''
"първа стъпка ще бъде премахването на горивото и баластите, за да се олекоти корабът, в комбинация с драгиране и след това опит да се издърпа на повърхността." Така и не разбрах този кораб заседнал ли е, или е потънал ? Или някой списвач пак е пушил гъби.... От къде ги изравят такива журналисти ?
Викторе, до довечера ще го измъкнат. Някой те е излъгал че рабираш ситуацията. По-добре не публикувай нищо, не се излагай.
Знаете ли кое е най-доброто средство за увеличаване на мъжката потентност? Прочетете на --- Senstos.Com
Това е добре замислено и още по-добре изпълнено. Нови похвати в т.нар. свободна търговия между държавите с ясната цел за печалба на някой и ощетяване на друг на гърба на хората. Демокрацията и свободния пазар са големи благини!Вярвайте и ползвайте със здраве!
Тези са прекалили с големината на това коритоС тази ветрилна площ по-силен вятър сигурно ще го подкара из пясъците покрай канала.. Но пък всяко зло-за добро, щото от цялата работа се получава още един плюс за жп линията от Китай през Казахстан и Русия за Европа.
От коментарите си личи, че на много хора филма "Армагедон" е единствения им досег с аварийно-възстановителни дейности и че в часовете по география са гледали през прозореца. :)))
Айде, пак паники и лъжи от страна на журналетата! Корабите гаранция вече ползват пътя на Васко Да Гама и обикалят Африка. Отнемало 1 седмица. Алчните корабчета ще понамалят малко печалбите и пак ще доставят всичко. След 1 седмица ще отпушат канала и готово! Айде да не правим трагедии! И тези японци са се осрали от всякъде. 20 000 контейнера! Няма лабаво, печатат яко кеш!
Корабът въобще не е трябвало да навлиза в канала,особено при описаната метео обстановка. Твърде голям е, гази твърде много, което намалява маневри остра му, а и при силен страничен вятър, поради преголено високата над водна част, кораба става почти неуправляем. И не винете капитана, той е бил подложен на натиск от корабособсеника да премине. И със сигурност без претоварване кораба няма да излезе. Канала е като река, има силни течения и трупа наноси. И колкото повече кораба стои, по лошо става
Никой не вини капитана ,той едва ли е управлявал кораба в канала! Предполага се , че не минава за пръв път от там.
На руля (кормилото) стои едно момченце, което само с едно завъртане може да прати кораба на сушата. Разчита се на неговото умение и съвест. Хубаво е да сложиш втори рулеви до него за подсигуряване, но с тези съкратени екипажи всеки е силно натоварен.
Бил съм такова момченце, и дори и други десет такива момченца да стоят до него, все тая, реши ли, кораба заминава. Но въпреки това отговорността пК е на капитана
Петърчо, никой не оспорва отговорността на капитана. Вятърът може да е излязъл внезапно, може да се е наложило да намалят хода до стоп заради кораб пред тях и тогава трудно можеш да задържиш кораба в средата. Обикновено подреждат корабите по скорост. Може и да е човешка грешка. Щом си бил рулеви сигурно си чувал за грешката при команда Ляво на борд рулевият дава дясно на борд. Имал съм късмет да поправя точно такава грешка.
Парадоксалното е че пращаме сателити в космоса и космически сонди, а не можем да се справим с един канал:). А древни цивилизации са построили пирамидите, а на всичко отгоре треперим от вирус за който не знаем много, но от телевизора ни казват да се страхуваме. Дали цивилизацията е в разцвет или упадък? Сигурно! В България ДА, щом като гласуваме толкова години за човек който ни каза " Вие сте прости и аз съм прост и чудесно ще се разбираме". Само че се оказа че ние сме много прости за да го избираме още:-)
Те затова ли се бавели ваксините за Европа ?!
И ние можем да помогнем - ще им пратим мангусти да разграбят контейнетите и да предадат кораба за скрап. Още в понеделник трафикът може да бъде възстановен.
Днешните египтяни са едни от най-прocтитe парчета на този свят. Лични наблюдения. Ще се насладим на голям цирк, дано само не скочат цените на някои важни суровини. Очаквам тези да се провалят на няколко пъти и накрая да поискат международна помощ. Месец, месец и половина им давам.
От един канал и три пирамиди,грубо казано, си издържат държавата ( е, и Мо Салах :), но и тях не могат да стопанисват. Държавата на 1$ и Марлборото. Лични наблюдения
Този Случай ще предизвика голяма Криза - В Понеделник Горивата ще поскъпнат , кашкавала , сиренето и месото също . Акциите на Борсата ще се сринат . Пенсионните Фондове ще са с Отрицателна Доходност (ЧПФ) . Банките ще вдигнат Таксите и Лихвите - това е Глобализъм .
Имам чувството, че тази статия я е писал Гогов, но без да е на наркотици и затова е написал друго име. И това сякаш са няколко статии, обединени в една, та затова тук-там не се вързват нещата. Иначе стандартната неграмотност при писането си е налице.
и в тази фина система една голяма БЛМ мамуна скача подскача спъва се по стълбите и размахва я томахаук, я самолетоносач...
"Карта, която показва корабът в средата на канала". Далече е от средата. Докато стигне Средиземно море, има време още 2 пъти да заседне
Да, то така се минава през лед.И корабът висок, заради товара,устойчивост по-ниска, парчета лед, не е залегнало в проекта да плава при такива условия.
Тоя хуй няма начин да е случаен и засядането на кораба може би цели блокирането на корабните превози.
Бил съм на Канала и първото впечатление е, че е малко тесничък за такива огромни кораби. Вятърът не може да бъде проблем за такова чудовище, а по-скоро е някаква човешка грешка (
Бил съм на Канала и първото впечатление е, че е малко тесничък за такива огромни кораби. Вятърът не може да бъде проблем за такова чудовище, а по-скоро е някаква човешка грешка невнимание ( или "враждебен акт" - т.е. диверсия). Последното веднага повдига въпроса: Кой има интерес от случилото се?
Пилотите са египтяни, постоянно искащи си цигари, уиски и пури. Ама със сигурност нямат интерес да е блокиран канала, освен ако не са събрали много уиски, цигари и пури и нямат време да ги консумират.
Нищо срашно не е станало ! Разтоварват контейнерите и довеждат едно китайско село - Те го вдигат на ръчички и го пускат по-надолу по канала !! Ще отнеме един следобед но не е невъзможно !!
Борисов е виновен, и Костов. Мая картечарката да вади палатките.
Сега, ще го поставят под международно управление и контрол.
Дори 1 метър по-високо ниво би могло да помогне.
Като им е толкова важен този канал защо няма ескотни лодки за всеки кораб? Не мога да си представя колко скапана трябва да е навигацията, че така да объркат работите.
Има. Ескортни лодки/влекачи има, но има мегаломания, срещу нея нища не помага.
А има и основни принципи на термодинамиката, които гласят че ДВГ с възможно най - ниски обороти и най голямо съотношение повърхнина:обем са най - ефективни. Първото изисква двигателя да е с възможно най голям обем, а второто изисква формата на "цилиндрите" да е сферична, но поради технически причини тя е цилиндрична. 3-тото нещо са загубите поради триеното с водата, които са пропорционални на скоростта на квадрат. Съответните изисквания водят до следното решение, оптимизирано за ефективност: 1. Огромен двигател 2. Още по - огромен кораб 3. Ниска скорост Може и да е мегаломания, може и да е евроатлантическите ценности, може и да е злия капитализъм, може и да са билдербергите, може и да е семейство ротшилд, може и да е някаква друга малоумна политическа пропаганда. Може и да е това, което написах горе.
Невероятно е, че по дължината на канала няма постоянен патрул, който да реагира веднага, щом някой кораб започне да се отклонява - особенно пък при лоша видимост. Като го отпушат определено трябва да мислят как да предотвратят подобни инциденти в бъдеще, още повече, че този кораб е един от най големите и на практика е по-дълъг пт ширината на канала, което си е допълнителен риск и при най-малкото отклонение.
То пишеше, че канала е разширяван няколко пъти, но както виждаш винаги се появяват по-дълги кораби.
На тези кораби всичко е електроника.При отказ на ел.системите, корабът става неуправляем.
Според оригиналният план, кораба трябваше да се казва Варна, но кой да предположи, че ще дойде Тулупа на власт и БМФ , ще престане да съществува.
Това си е постановка отвсякъде . Ако искат ще го отседнат за 24 часа . Явно някой печели от затварянето .
Северен морски път е отворен, разбира се че трябва да платите таксите на Русия за преминаване! Иначе не е никакъв проблем вече цялогодишно от там да минават кораби от Азиатския регион за Европа!
Това не е вярно . Има котвенция - направете си труда да я прочетете . Най- доброто време за плаване в Източният северен път започва през септември и завършва ноември
ако имат желание за въстановяване трябва да се извадят всички контейнери,иначе няма да стане по никъкъв начин
Няма ли кой да командирова една Ладичка със няколко бай-ганьовци с кирки .. ще го измъкнат до довечера. Млако биричка и са готови
Да заварят четири халки фи колкото трябва отзад и да дърпат, от брега, и водата, съвместно. отпред балон хидравличен.
Голуем експерт си. Що не завариш на пернишкия винкел тежащ 220 000 тона халките, вклинил се в камъни и тиня и да дърпаш да те видя. И хидравличния балон който трябва да повдигне 220 000 тона къде точно ще го поставиш под говедото. А и тези 220 000 тона вклинени в бреговете вече не са 220 000 тона а поне 500 000.
Видно е ,че е планувано !Май ще вдигнат доста цени на доста стоки сега на европейските пазари и ще се получат дефицити !Боже ,тия еврейчета денонощно мислят золуми !
Това може да се дръпне назад само с въжета по суша с много мощни трактори и фадроми. Водните влекачи във вода нямат никакво сцепление.
Цената на 1 контейнер от Китай до Европата от началото на Януари е в небесата (нормалната цена х 3). Причина: няма контейнери! Ако не измикнат този гигант (това е 10-ят по големина контейнеровоз в света) бързо от Суецкия канал, не искам и да мисля какво ще стане...
Няма да си кпуваме китаайски маратонки от 20 лв, а американски от 200 лв. А да-ма то и американските са шити в Китай.
Навлата още са истерично високи от Китай. Заради тези цени всички контейнерни линии изпращат празните контейнери в Китай за да ги продават по 8000 долара бройката. Излиза така сякаш цял свят се страхува да работи, печата пари и се снабдява от далечния изток. Спекулата на пазра е огромна. И накрая се случи това в Суецкия Канал, от алчност всичко.
"че е заседнал като твърд камък."" И корабът е в добра форма"....Оффф ученическите бисери бяха по- невинни граматично от нивото на така наречените журналисти в ДИР...
Интересно-пише,че на този кораб има стоки за 9 милиарда долара!!!! https://www.theguardian.com/world/2021/mar/26/suez-canal-ship-stuck-crisis-shipping-companies-rerouting-blocked-ships
Мисля че 10 чартера до Суец с бачкери специалисти по джелезото от Факултето, и кораба ще го намерят на кил и конструкция собствениците в рамките на седмица. Без да привличат разни скъпо платени холандци и японци.