Поколението Y, наричани още милениуми, милениали, милениалс и децата на хилядолетието, през последните години са обект на множество анализи на специалистите. Защо е необходимо това?

Всяко едно поколение си има своите характерни особености.Те се дължат на спецификите на епохата, в която са се родили и израснали тези личности и, разбира се, поколението, от което са възпитани. Така, годините на бързо технологично развитие и масовото навлизане на дигиталните технологии, формират поколението Y.

Към поколението Y спадат родените през 80-те, 90-те години на 20-ти век и началото на 21-ви. Те са хора, за които технологиите са нещо естествено и познато. Нещо, без което не могат да си представят ежедневното съществуване. Социалните медии са тяхното място за споделяне и намиране на признание.

Саймън Синек, писател и изследовател на днешните общества, твърди, че милениалите са поколение, което не е подготвено да навлезе в "света на възрастните". Причините за това, според него, са методите на възпитание, дори и в училищата. За него получаването на медал, само защото си участвал на дадено състезание, дори и да си завършил на последно място, не е правилен подход. Родителите, от своя страна, натрапват в съзнанието на децата си, че са специални и необикновени и факта, че могат да получат всичко, което пожелаят, само защото го желаят. Така, лошите оценки в училище се поправят, защото родителите се карат на учителите; всяка една "несправедливост" с детето се поправя с помощта на неговите родители. Така, когато дойде моментът то да навлезе в света на бизнеса, където няма да получи желаното повишение с помощта на майка си и се сблъска с реалните отношения между хората, детето на хилядолетието се отказва бързо, защото не може да се справи, споделя още той.

Други изследователи на милениалите ги определят като поколение, което иска всичко "тук и сега" . Ето защо, това поколение е силно пристрастено към социалните медии и положителните реакции на техните активности в тях. Това е и една от причините те да не спестяват, а да се впускат в покупки на скъпи технологии, които ще им осигурят по-бърз контакт в мрежата, по-добро качество на снимките и прочие.

Да живеем за деня или да мислим за бъдещето? Както става ясно от проучване на EOS Груп, децата на хилядолетието имат много потенциал - бързо учат и са много адаптивни, така че е въпрос на по-добра финансова култура да получат това, което искат.

За какво предпочитат да харчат парите си милениалите, можете да прочетете подробно тук.

Тагове: Милениали, милениуми, поколение Y, милениалс, EOS, моментни изживявания, пари,