От прага на COVID-фалита до международна експанзия: Кой ще произвежда електромобили у нас
В историята имаме доста заявки като от Next.e.GO, но почти никоя не се реализира, а случилите се приключиха бързо
Обратно в новинатаКоментари - От прага на COVID-фалита до международна експанзия: Кой ще произвежда електромобили у нас | Бизнес.dir.bg
Коментари
В момента се произвежда и продава електрическа DACIA Spring с прогег 350км. за 31000лв. и за 5 човека. Кое ще ме накара да избера българската кола за 40000лв за двама души с прбег 150км.?
Няма лошо, но електромобили от този ценови диапазон на Рено-Нисан и на Дженерал Мотърс носят загуби. Аз искам да си купя електромобил с пробег минимум 700 км.
Тия електрически боклуци се произвеждат със слаби материали, от рециклирани чували, евтина тенекия, и всякакви боклуци. Ако си мислите, че един такъв автомобил може да изкара и три години сте в голяма заблуда.
При новото управляващо статукво, никой нормален инвеститор няма да стъпи у нас. Тия Ловешки електротабуретки са голяма измама. Инвеститорът ще гушне едни 40 млн. държавна помощ и ще офейка. Казах!
България е най добра в производството на банички и боза... къде се бутате коли да правите?
Има едни хора седящи в къщи до кенефа които дават мъдри съвети и мърморят. По принцип за да има голяма инвестиция трябват доста инженери и инфраструктура с които България не разполага Ще видим тези какво ще направят. Инвестицията е малка но изглежда логична от гледна точка на това че много от доставчиците им са тук.
Време е да погледнете жестоката реалност в очите - Комунистически Китай спечели 3-тата Световна Война със Вирусологичтото си Оръжие от Ухан без изстрелян изстрел - като победени вече ще сте в Перманентен Фалит, докато Пекин, не се смили да ви пусне някоя трогичка - а ако реши, просто скоро няма да ви има и новозавладените територии на Евроща ще бъдат заселени с чистокръвни китайци! Това е, други положения - няма!!
Инвестирал съм в акции в Китай, корея, Тайван. Едва мърдат, докато тия в западни компании са все нагоре. Питам се дали нр съм се набутал, нали все крешят Китай голема работа.
КИТАЙСКИ НОВ е-мобил със същите показатели се продава на цена 4,200 $ сиреч 5 ПЪТИ по ЕВТИН от арнаутско-домузките
"през 70-те и 80-те години на миналия век "Балканкар" бе световен лидер в производството на електрокари"// Хептен изтрещяхте
Идват разни, поседят, поседят, пък като им писне от ДДС, СДС, БСП, НДСВ, разни ГЕРБави си съберат багажа и ни-ко-гиш повече.
"Спестявания на Работещата Средна Класа в Китай, минаха 47 000 000 000 000 долара, да 47 Трилиона Долара - вече Китайците могат да си Купят цяла Европа и САЩ и да им останат пари и да полеят придобиките си! " И каква полза, спед като в Китай няма грам демокрация?
за това 18 месеца в Европа ви е наложено с цялата сила на репресираща държавна сила да носите Маски и да ви Искат Ваксационни паспорти - на такава Демокрация и Свобода - тури му пепел!
Плъховете напускат потъващият Кораба Титаник за Запада и Системата им - Джеки Чан натрупал милионите си единствено и само благодарение на Западният капитализъм и факта, че Хонконг беше Британска колония, днес стана Член на Китайската Комунистическа Партия!
Преди много ,ама много години в София оперираха стотици електрокари с различно предназначение.Едни имаха нещо като фургон и развозваха по многобройните сладкарнички, продукцията на "Христо Ников",други разкарваха до клиентите пясък ,цимент ,въглища ,дърва.|Много ги имаше в индустриалните и научно развойни райони,като вътрешно заводски транспорт.Нашият институт имаше три ,който бяха като платформа.Товареха до към тон ,но някъде имаше и такива ,който товареха до към два тона.Срещал съм ги на различни места в бившият Съветски съюз.Даже в сайта "Изгубената България - Lost Bulgaria""" ,който тематично е разделен на декади ,в декадата 1960-1970 има няколко снимки на електрокар ,който е развозвал някаква стока е катастрофирал с дипломатически автомобил ,някъде на в района където сега е НДК
Незнам за каква външна инвестиция става въпрос, но от 140 милиона държавата (т.е. ние) инвестираме 38 милиона а Домусчиеви повече от 50%. Изглежда , че ние помагаме на e-go да се съвземе. Освен това в статията по-долу пише, че e-go имали в момента само 30милиона и имат същите или подобни уговорки с Гърция и Мексико. Дали не си правят PR само или търсят някои да инвестира в тях ;) ... А и ако технологията им беше нещо супер, немският автомобилен бранш да бяха ги купили до сега https://www.techtrends.bg/2021/07/12/next-e-go-mobile-lovech-10875/
Поздравление, че очевидно четеш "Файненшъл Таймс"! Само да добавя, че ако тази Средна класа в Китай реши наистина да похарчи спестяванията си в чужбина, т.е. в Европа и САЩ, не само всичко става тяхно, но инфлацията на Долара и съответно всяка западна валута, защото според Бретън-Удс споразумението след ВСВ всички западни валути са прикачени към долара, става такава, че хората в Европа и САК няма да могат с всичко, което имат да могат и молив да си купят от Китай. Юана ще стане в космически пъти по-скъп от долара. Числата са плашещи, а казват като числата говорят и боговете - мълчат!
България отдавна да правеше електромобили ако не бяха съсипали електрокарния завод който се славеше в цял свят.Сега е далавера на домуза да гушне няколко милиона държавна пара защото:Любопитен факт е, че така наречените германски инвеститори всъщност са албанци от Косово, което личи от официалната им страница в интернет. Предишният им бизнес е бил пералня на бельото на американската армия в Косово. След това са направили стартъп в Германия за коли, но са фалирали.
Спестявания на Работещата Средна Класа в Китай, минаха 47 000 000 000 000 долара, да 47 Трилиона Долара - вече Китайците могат да си Купят цяла Европа и САЩ и да им останат пари и да полеят придобиките си! Играта Свърши!! Китайското Р0бство е тук и всякакви Анемични Заводчета в Европа са просто за последно източване на Европейският Плебс чрез Субсидирането на тези Заводи с Евро-фондове! Междудругото, Флотата на Китай мина тази на САЩ, защото Китай прави Военен кораб за 10% от разходите на САЩ, но това е Ясно, Китай си произвежда всичко сам, а САЩ трябва даже стоманата за Военните си кораби да внася вече от Китай. Иначе, Кремиковци бил лоша идея на загуба и замърсител на въздуха в и около София....
Поредната лъжа на Радеф и компания. Като това , че за 2 седмици се явили 600 инвеститора ! Нещастни лъжливи!
Не правихме ли преди време качествени електрокари , само платките и купето са различни ,и инженерите имахме и базата . Сега се връщаме 30 години на зад , и се дупиме на потенциални инвеститори , унищожихме всичко хубаво изградено в лошия социализъм.
Статията пропуска нещо важно. Докато компанията в момента е "на път да фалира" тя вече веднъж е фалирала, за кратките си 5-6 години съществуване. А въпросната сделка е проста - ние плащаме всичко и те ни връщат докато не фалират напълно. Иначе казано - за определени хора ще има, но повечето ще загубят.
Китайските са два Пъти по евтини и качествени !. И Ги произвеждат с хиляди на месец !.
залъгват с некви мега-световни стартъпи докато се доберат до европейски програми и правят некъв сбирщайн с източване докрай ... в БГ освен за далавери и замърсяващи производства никой няма да дойде
"Привлякохме за пръв път в българската история голяма европейска компания за производство на електроавтомобили" - думите са на министърчето и да наблегнем на думата ГОЛЯМА. Цитирам го, защото сега вече разбрахме колко е ГОЛЯМА! Изводите ги оставям на всички, които са се захласнали по харвардските възпитаници :)
Отчаян опит на новия инвеститор да покаже по-ниски разходи и да препродаде. Абсурд е германски стартъп да се пребори с появяващите се китайски еквиваленти точно в този сегмент. А партньорството с домуса е показателно, че нещо са ги преметнали тук..
Значи първо до тук сме подписали един меморандум за намерения. който първо не обвързва участниците с каквото и да било и второ не е подписан договор. След това-сделката се подготвя между тая фирма и домусчиеви от година и половина. Дали са чакали само някой от Харвард да дойде за да я приключат? Уловката в цялата сделка са едни 40 милиона евро за да построим завода в България. С други думи ще построим завода ще дадем гаранции на тая фирма пък евентуално след това сме щели да печелим. Естествено при условие че някой въобще реши да купува тая кола-в което аз лично се съмнявам. Последно цената и е била 20000 евро. ей сега да знаете целия свят че бръкни ще извади едни 20 хиляди евро за ей такъв запъртък.
..а! Момент! Домусчиеви? ..сега Мая, Христо, Руменчо и сие ще попитат ли собствените си министри за връзките с олигархията? Нали само преди два месеца така говореха за Домусчиеви?
шо не погледнаха бг стартъпа за спортния електроавтомобил........извинете той няма диплома от харвард , не е като алито с такава
Абе глупаци, това е по-зле и от Москвич. Някаква фалирала фирма и сега ние ще я спасяваме.
.....Абе ЕЛЕКТРА, като си протестърска гнида с едноклетъчно мозъче, що се пънеш да мислиш ми не ти се отдава,..... киро Язовиро докарал една фалирала компания и тя щяла да прави коли смех,.... на това нещо се хващат само едноклетъчните мозъчета, на смрадливите протестърчета......то за това и плешивата мутрочалга ви отсвири, щото сте тъпи........
Зная само, че при нас 1 киловат струва 2,4 цента, а колко струва при вас след 12 години ТУЛУПИЯ и кражби? Също така от опит ти казвам, че дори и Тесла е евтина в пробег до 100 км. Зарядните станции за Тесла са коренно различни от тези за европейските играчки. В България няма инфраструктура за електрически коли, понеже герб не са измислили схемата по която да крадат на едро.
Ние ли ще ги правим , или само ще платим 38 милиона ?а албанците ще прибират сухото ? Или още по зле , ще дадем парите , а коли йок
Добре че из околията има много квалифицирана ръка от римляни. Не зная как ще устоят на толкова много баакър и джилязу...а те ще ги карат чаркове да сглобяват!
AЛБАНСКИте контрагенти на Домуза ЩЕ правят бартер е-коли с-у АМФЕТИ и преработено РАФИНИРАНО БЕЛО
Тесла в3 европейски вариант произведеня в тесла берлин 23000 евра , ко избирате евротата или тесла
Плювналиев колко дрънка, че ще направи завод в България ... и нищо не направи! Младите образовани кадри на Президента за 5 седмици затвориха цикъла! Комунистическо - циганската партия герб не става за нищо, тяхната сила е пладнешките обири на държавните ресурси.
виждаме какво са докарали фалирала компания, ще видим и по нататък, много шум за нищо
Мда платиха къде 40 милки държавна пара, дали някога ше ги видим обратно? Ако може и на мен да затворят спешно некой цикъл аз ше им взема по-ефтино само къде 4-5 милки.
Колата е скъпа с малък пробег, не е практична за семейства, не знам какво продажби им се привиждат. Примерно Рено Зои има подобна цена верно има една уловка с наем на батерията но въпреки че и тя не голяма все пак е кола - именно затова е и една от най-продаваните европейски ел. коли.
Ти прочете ли статията? Това е градски, а не семеен автомобил. Сменил съм вече 2 Тесли, и ако тази играчка се продава в Северна Америка бих си купил за придвижване в градски условия въпреки на, че на фона на другите автомобили ще изглежда като въшка. Това е автомобил за бедни европейци.
В града живеят само ергени? Деца такива работи не се карат на градина на училище? Рено Зои не е градска кола? Ти кога си сменил 2 Тесли ела ми се обади. Хората още си карат оргиналните на много стотин хиляди километри не знам ти за какво си ги сменявал?
Дават ни 13 000$ долара субсидии ако си купуваме нови до края на тази година и в Америка има втора ръка хора които купуват употребявани коли. BTW Рено не се продава в Америка от много години, понеже автомобилите на тази марка са доказано НЕНАДЕЖДНИ и не покриват стандартите за да се продават зад океана.
мисля че таз евротата много ще върви в америка , да им препродадем стартъпа, ще спечелим повече
Хм рено клио 4 е една от най-продаваните коли в Европа в доста страни даже повече от Голф. Рено Зои е една от най-продаваните ако не и най-продаваната ел кола в Европа. И всичките тия хора дето са си купили са идиоти? Верно бензиновите двигатели са скръб но дизелите са ок самият аз имам модел Грандтур 2016 - единствено само скоростите можеха да се превключват по-мазно другото си е ок. И като гледам какви щайги се произвеждат в Щатите присмеха към европейските малко изглежда несериозен, малко като присмял се хърбел на щърбел.