Красотата на зеления водород: Ето какви са неговите предимства
Лесно се съхранява и може да се транспортира по съществуващите газопроводи - това показват тестове на италианска инфраструктурна компания
Обратно в новинатаКоментари - Красотата на зеления водород: Ето какви са неговите предимства | Бизнес.dir.bg
Коментари
Основното предимство на зеления водород е че.водорода не е зелен. Но той ще си остане за Европа, където бензимюна ще е забранен, за да може да има бензин за Китай че да не може да му се опрем на цените.
илитерати скапани... Хабер си нямате за какво говорите. Това е "иновация" на поне 70 години! Ако беше толкова хубаво и безопасно - досега да се е наложило и всичко да работи с него...
Примитивна реклама за неграмотни чалгари и зелени кумуноиди.Съвременните установки за транспорт и съхранение на течен водород са несъвместими с тези на метан технологиите.Като №1 в периодичната таблица са посочени и неговите свойства.Нерде феяс/чалга ,нерде наука.
Предимството му е в недостатъците на ВЕИ-тата, че са от дъжд на вятър и неравномерно даващи ток, да не говорим през зимата. А водорода може да се произведе независимо кога и да се ползва в последствие. Само че той гърми и трябва много да се внимава къде и как се ползва. Да не давам пример с водородната Цар Бомба от 1961г., където измерено ударната вълна е обиколила 3 пъти Земята, а огненото кълбо е било с диаметър 9.2км и 58.5 мегатона тротилов еквивалент. За дори потребяваните неща, водорода е отхвърлен, като за балони и така нататък.
спиртът с водорода? Водородът е най-лекия, безплътен и същевременно избухлив в земна атмосфера материал ever! За да караш колата си на метан ти е необходима бутилка, издържаща 200 атмосфери налягане. За същата возия на водород ще ти трябват 2000 атмосфери сигурно... Нали се сещаш, ако това пробие, на какво ще стаеш? Същото и с тръбопроводите, и с много други неща! Природен гас с водород не можеш да замениш, освен ако не искаш да отидеш с пищен букет от бенгалски огън в барутния погреб...
Несъмнено авторът на статията е дал всичко от себе си за да опише със свои думи нещо, от което хал хабер си няма, но го извинява това, че е ползвал информации от източник, който е преувеличил мащабно възможностите за скорошен пробив на "зеления" водород.
Този ти пример с цар бомба е толкова неуместен... Да водорода има много силна екзотермична реакция при контакт с кислород... но за водородна бомба ти трябва първо атомна която "запалва/компресира" водорода така че да се получт хелиеви ядра и т.н
Приятели, известно, е че молекулата на водорода е най-малка от всички. Това крие някои негативи, като преминаването и през гумени, пластмасови или метални балони а ис кислорода от въздуха образува силно взривоопасни смеси. Преминаването на водорода през кристалната решетка на металите се нарича ОКЛЮЗИЯ. На този ефект се базира получаването на свръх чист (спектралн чист) водород, който е преминал през платинова тръба и съхранен в кварцов съд. А пък откъде ще получим евтин водород в достатъчни количества е друга тема. Едни малоумници бяха писали, че американците изнамерили някакъв катализатор, който при нормални условия разлагал водата на водород и кислород. На тези недоучили журналя очевидно им е убягнал факта, че още от времето на Наполеон френската академия на науките НЕ РАЗГЛЕЖДА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕТО НА Т.Н. ПЕРПЕТУУМ МОБИЛЕ и т.н.
Ето какви са неговите предимства: НЯМА, НЯМА, НЯМА, НИКАКВИ, НИКАКВИ. Дори идеята, че водорода може да замени природния газ е нелепа и откровено смешна!
Тези Еко фашисти лъжат бетер от дърта циганка, досущ като Ковид фашистите са. Ти произвеждаш ток който може да го пренасяш навсякъде, но решаваш обратно да губиш енергия и го преобразуваш във водород, след това километри тръби и идва при клиента, клиента пуска газовата пещ с водорода. Отделно и сумати компресорни станции трябва да бутат водорода, трябва и питейна вода за електролизата. По не 40% енергия губиш при тези трансформации. Да национализират ЧЕЗ и без пиявици посредници, тока ще е на нормална цена ВЕИ-та да си продават тока, на пазарна цена.
Проблема на водорода е съхранението му... Последно време има разрабоки за Металхидриди (Метал-Водород) при които метала е силно порьозен т.е с много контактна площ и в единица обем можеш да "заредиш" почти като батерия ... Ако трябва водорода да се втечни към момента се използва толкова много енергия че е почти икономически неизгодно. а и съхранението на втечнен водород изизква съдове за много високо налягане... т.е скъпо...
Хлорът е по-силен окислител от кислорода, значи дайте да си блъскаме колите и печките с хлор, та да горят по яко! :) Пък за флуорът - да не говорим! Той е абсолютна резачка! Във флуорна атмосфера дори водата гори като спирт, при което се образува флуороводород, и се отделя - чист кислород! Колко екологично! Само че... за съжаление флуороводородът скапва всички метали, дори и стъклото разтваря... Е... дребен недостатък... ще го заметем под килимчето...
Водорода много лесно се съхранява като му се добави въглерод. Пази се като бензин и нафта. Ама нали не е еврогейски, не става.
Не знам къде спят еколозите, но от скоро във водата в Бургас е открит водород. Но, пък водата си е бяла, а не зелена може би за това не са го видели. Стига с това замърсяване. Странно е че някой казват че ив морската вода имало водород, но аз не вярвам. Водата щеше да е зелена, а не синя
Значи през зимата имало повишено замърсяване на въздуха щото колите пушели. Лятото същите тия коли пак пушат пък нямало замърсяване. Що така става бе?
Но защо водорода трябва да е зелен, ако е червен по малко ли ще гори. Или ще гори в червено което може и да е проблем. Все си мисля, че на Европа най много ще и отива лилав, или с пълен цветови спектър, цветовете на дъгата. Под която никой няма да ниме
Особено добре (и красиво) се съхранява смес от един обем водород и два обема кислород. При липса на кислород, може и обикновен въздух.
по тръбопроводите тече течен газ и газобразен! затова на около 500 км има газо-нагнетателни станции с компресори с газови турбини с изгаряне на част от газовото съставка и вдигане налягането за пренос до следващата станция! въпроса е какво става с въглерода в тръбите?
Чалгарите не са и чували за края на дирижабълската ера с катастрофата на Хинденбург в САЩ.Между другото ,повече от 70 години се правят експерименти за съхранение и транспорт на Н и досега само едно НИЩО.Възможно е това да се промени в бъдеще,но на настоящото ниво на технологиите е само скъпо дърдорене!Има много други възможности,по които да се работи с перспектива.
Чиста демагогия и лъжи е статията . Предназначена за зелените картини и хора които не разбират нищо от енергетика и химия.
Що бе тъпак? През зимата вятър не духа ли? Слънце не грее ли? Водорода не гърми. Гори. За да гръмне му трябва чист кислород, а кислорода във въздуха твърде малко Хиндембург се възпламенява, а не се взривява и то след искра. Има го на видео може да гледаш преди да ръсиш тъпотии. А за ядрен синтез трябва температура от милиони градуси. Няма как да стане Цар бомба без ядрен взрив.
Минава през тънки мембрани. И то много тънки. МалкЯвно кретените като тебе не са чували за цепелина Хинденбург, който си летял без проблем. Явно не е чувал за оклюзията ти.
Тъпунгер, когато има свръх добив на електроенергия, тя трябва някак да се съхрани. Точно водорода е подходящ, защото може да се съхранява дълго. Естествено, че когато има възможност ще се ползва електропреносната мрежа, но тя не винаги е налична.
Отличен ник си избрал. Инак през зимата проблема е в горящите печки за отопление и липсата на листа по дърветата. Ама това са дребни подробности за такива като тебе.
Водорода е 8 пъти по-лек от метана. Съответно трябва 8 пъти по-малко наляга да се създаде в тръбите....
Аха ти си специалист по химия и ги разбираш тези работи, пък тея дето не разбират и в момента ползват водород. Дори и "специалисти" като теб могат да си купят, защото е доста разпространен. Пък големи автомобилни компании разработват горивни клетки, защото нищо не разбират.... Че и автобуси на водород пътуват. Хубаво е че все пак си уцелил: Президентът на Русия Владимир Путин разпореди разработването на автобус, задвижван с водородни горивни клетки. Явно джуджака и руслямските експерти са на друго мнение, въпреки че ти плащат копейки да плямпаш тъпотиите си.
Джуджето умира! Досега изнудваше всички с природния газ - скоро никой няма да го иска!
Налягането в тръбата не е заради тежстта на газа нали го знаеш това? Иначе нагоре апострофираш като някой който много разбира а тука се поизложи малко......
Ти понеже си много умен явно не знаеш че нито тротила нито барута ГЪРМИ от искра.... също и пропан бутана и бензина. Амониевата тор обикновенно и тя не гръми ама 1/3 от Бейрут не го вярват това...............
Пич, много си изостанал относно дирижаблите! Хинденбург се се запалил защото е бил пълен с водород! Да ме извини тъпата немска техническа мисъл но това е не сериозно! Първо Германия е въшка на международно ниво и няма как да построи флот от дирижабли щото няма необходимия Лебенсраум където да го отработи :)))))) Тия дирижабли чак сега може да работят реално но не на водород а на Хелий!!!!! И много евтино и безопасно! Само, че това е по силите само на Русия и на никой друг! Имат най-голямата територия ,съответно нужда от много евтин транспорт! Освен това това първия завод за дълбока преработка на природен газ в Хабаровския
Не ми стигна мястото да си довърша мисълта - та ако решат, че им трябва на руснаците, след 10 г ще видиш и нови дирижабли на Хелий и то в Сибир където ще са реално полезни. Още повече, че в отговор на тъпите санкций от ЕС и Щатите спрямо Русия там тече тотална реиндустриализация в огромни мащаби . Включително и производство на Хелий над 50 % от световното производство след пускането и на завода в Уст Луга до Петербург, а първия до Тихия Океан в Хабаровския край вече работи
Питанка, течният Водород спокойно може да се смесва с метана още на Ямалския полуостров в Русия където се добива и едното и другото и Северен поток до Германия и там обратно да ги сепарират (отделят) скоро и това ще е факт. И Новатек и Газпром вече са отработили технологията. Остава само швабите направят някоя продаваема бричка на водород и готово :))))
Пич, неудобно ми да се обърна към теб по никнейм......зимата кюмбетата дават пушека и замърсяването повече и от колите....да не говорим , че по сервизите горят и спец кюмбета на отработено двигателно масло а още по-лошо ,че и гуми някои горят зимата
Кочо, за зелен незнам, но син се произвежда вече в индустриални количества в Русия и в пропорция 28-32% спокойно се помпа по тазопровода заедно с метана. Само немците да плащат и ще го имат по Северен поток 2 заедно с метана
Пешо, и аз я пия тая вода в Бургас но още не съм станал Змей Горянин и не бълвам огън :))))))))
смяташ ли че насред Балтийско море ще има огромни факли на всеки 500км над Северен поток или в Черно Море на турски поток?
Азиатският „сатрап“, известен още като „жужето“ ПУТИН казал на БайДън: Не само Кримския, но и Колския, Ямалския и Камчатския полуострови са наши! И литий си имаме за литиево-йонните батерии, и итртий си имаме за оптичните влакна и уран си имаме за работата на АЕЦовете ни и берилий си имаме за превенция на ядрените ни централи и диаманти за оптични лазери и бензинец ни дал Господ (за да не зависим от харабите) и много сосновиий лес, от който да правим бумага за фейк доларите на Америка и цял Байкал за водка „Пьотр Первий“ и самогон си имаме и сельодка – тоже и огруцъй и картошки и бабки тоже есть!!!!
Преди 75 години светът преживя една от големите трагедии във въздухоплаването. При опит за кацане край Ню Йорк дирижабълът "Хинденбург" избухва в пламъци. Идва краят на цепелините - една прогресивна за времето техника.