Компаниите са готови да платят повече, ако кандидатът оправдае очакванията им
HR Guest представя Паулина Георгиева
"Аз и досега влизам с любопитство във всяко интервю, това ми е изначално присъщо. С годините виждам, че това помага и за "отварянето" на кандидата - той вижда индивидуалното отношение и не се чувства като поредния кандидат, който отговаря на стандартизирани въпроси.", споделя Паулина Георгиева, следващият гост на Бисер Кунчев в рубриката HR Guest.
Паулина Георгиева е управляващ директор и собственик на ТAURUS Consultants - компания за хедхънтинг и професионално консултиране. Co-founder на SOUL Assistant - програма за лично и работно благосъстояние на служителите и партньор в международната програма за обучения с помощта на коне по лидерство и екипност HorseDream. В професионалния си път следва убеждението, че промяната, водена от хуманни ценности, благоприятства бизнеса, обществената среда и личността. Била е журналист във вестник "Капитал". Паулина Георгиева има магистърска степен по История в СУ "Св. Климент Охридски", възпитаник е на Националната гимназия за древни езици и култури. Преминала е през редица обучения за лидерски, комуникационни умения, поведенческо интервюиране, оценка на мениджърски потенциал и др.
Сертифициран коуч е към Института за интегрална психология.
Има ли неудобни и задължителни въпроси по време на интервю и каква продължителност е критерии за проявен интерес към кандидата?
В моята практика се старая да покажа уважение към кандидата, с когото водя интервю и това е по-скоро форма на разговор, отколкото на задаване на задължителни въпроси. На първо място представям позицията и фокусирам върху ключовите компетенции, така че после да изследвам опита на кандидата точно за тези компетенции. А и самият кандидат се чувства много по-комфортно да говори, когато отсреща към него се подходи с респект, внимание и с повече информация. Към мен се обръщат компании, които имат нужда от хедхънтинг като подход в търсенето на служители. Хедхънтингът е подходящ са високи или сложни експертни позиции, когато професионалистите в областта са малко и не са активно търсещи работа. В този смисъл - аз като интервюиращ не съм в ролята на "доминиращата страна". Аз самата дори понякога съм в ролята на интервюирана, защото за да привлека интереса отсреща, е нужно да дам адекватна информация и да познавам спецификите на професията и на сектора.
Кои са най-ценните съвети, които бихте дали на човек, който отива на интервю? Възможен ли е според вас подход, в който изпращате онлайн съветите си към кандидатите предварително за най-важното и през време на самото интервю да видите как се е подготовил наистина?
Ако брифирам по някакъв начин кандидатите, то това се случва на следващия етап - когато след моето интервю с тях, им предстои интервю с представител от страна на Работодателя. Тогава се опитвам да го насоча към областите и компетенции от неговия работен опит, които ще е полезно да представи в по-голяма степен; както и какви въпроси може да очаква. Давам му информация за хората, с които ще се срещне и за културата на водене на интервю при тях. Целта е да може да се представи в най-добрата си светлина. Този бриф преди интервю с Работодателя провеждам на живо (напоследък през он-лайн срещи). Не си представям да го подготвя с насоки писмено; не вярвам, че ще е ефективно.
Колко важно е първото впечатление, когато видите един кандидат, още преди да сте задали въпроси и какви кандидати предпочитате: по-настъпателни или по-спокойни в подхода? Как отчитате фактора моментно Ваше и на кандидата настроение и как това се отразява в процеса на водене на интервю и изводите от него?
Аз и досега влизам с любопитство във всяко интервю, това ми е изначално присъщо. С годините виждам, че това помага и за "отварянето" на кандидата - той вижда индивидуалното отношение и не се чувства като поредния кандидат, който отговаря на стандартизирани въпроси. По-скоро ми се е случвало кандидатът да влезе в интервю с предубеждение към нашата професия - "ето сега трябва да изтърпя поредния HR консултант". Рядко съм имала случаи да не успея да променя тази нагласа.
Кое е надделявало досега в опита Ви при избор на кандидат - възнаграждението или желанието за развитие в компанията? Бихте ли назначили кандидат, ако не отговаря на много от условията ви, но виждате сериозен потенциал да навакса и развие липсващото?
При ключовите позиции, за които Работодателите се обръщат към мен за съдействие, надделява професионализмът. Това са важни роли за организацията и при окончателен избор на кандидат възнаграждението не е водещо. С това назначение те обикновено искат да разрешат проблем или нужда на компанията и затова са готови да платят повече, но после ще очакват повече и от него като принос.
Как изглежда идеалният кандидат за работа във вашите очи и разбирания? Кои са трите най-ценни качества, които биха ви впечатлили?
За позициите, по които работя, това е отговорност, добри умения за общуване с хора и висока експертност в областта.
Разкажете ни с няколко думи най-важните акценти от Вашите първи стъпки в кариерата. Ако се върнете назад във времето бихте ли променили нещо? Кой е най-важният момент, който предопределя Вашата кариера?
Преди да се започна да се занимавам с хедхънтинг и HR консултации, се занимавах с бизнес журналистика и това много ми помогна в старта ми като консултант, защото имах познания за различни сектори, както и контакти с ключови професионалисти. В хедхънтинга това е процес на непрестанно учене - трудовият пазар и секторите са в непрекъсната динамика и моята задача, както и когато бях журналист, е да следя актуалните тенденции.
Промениха ли се критериите ви за оценка на работата на настоящи и бъдещи служители в условията на Ковид? Какви политики водите за стиковане на колектива и позитивна работна атмосфера?
В условия на Ковид адаптивността на хората се оказва ключова и това е нещо, на което обръщам вече повече внимание при интервютата.
Кой работен модел предпочита вашата компания - работа в офис, в домашни условия или в зависимост от ангажиментите на всеки един? Очаквате ли след 2-3 години стандартното работно място да изглежда по различен начин?
Аз лично работя хибридно - дори и да нямам срещи, обичам да ходя в офиса и да работя оттам - дава ми приятно усещане за доброто старо време. Но съм в пълна кондиция и когато работя от дома си.
НАЙ
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?
Петролът поскъпва леко под натиска на надежди за засилено търсене в Китай
ЕС изчерпва газовите си хранилища с най-бързи темпове от намаляването на руските доставки
Германия ли е виновна за високите цени на тока в Европа
Кои са главните предизвикателства пред бизнеса през 2025 г.?