"Ние сме отворена и прозрачна организация, в която никога не е имало прекомерно следене на изпълненията, а вярваме, че всеки служител е отговорен и ще свърши поверената му работа в максимално кратък срок, спазвайки най-високо ниво на качество.", споделя следващият ни гост в поредицата на Дир.бг "HR Кафе".

Вижте кой е той?

Казвам се Илиян Кавръков и съм мениджър ЧР в Алтерко АД. Занимавам се с подбор и ЧР от около 11 г. и имам голям опит в сектори ИТ, Инженеринг и Производство. Компанията, в коята имам удоволствието да работя, се занимава с разработване и търговия на устройства за домашна автоматизация и преносими тракинг устройства с два основни бранда - Shelly и MyKi. С отличие за най-силно развиваща се ИТ компания в България за 2020 г. с ръст над 300%.

Има ли неудобни въпроси по време на интервю?

Всеки въпрос може да бъде неудобен, ако отговарянето му би притеснило кандидата. Но точно в тези въпроси се крие истината, която всеки служител в ЧР би трябвало да търси. Точно в тези въпроси бихме могли да направим разликата между добър и отличен кандидат. Разбира се, има въпроси, които са не просто неудобни, според мен те са недопустими за задаване по време на интервю.

Кои са най-ценните съвети, които бихте дали на човек, който отива на интервю?

Може би най-важно е човек да отдели достатъчно дълго време, в което да избере правилно позициите, за които кандидатства, след това да бъде подготвен за всяка среща, да се е запознал с компанията, в която отива и да покаже по най-добрият възможен начин качествата, кото биха били най-ценни за тази позиция/компания.

Колко важно е първото впечатление, когато видите един кандидат, още преди да сте задали въпроси?

Разбира се, първото впечатление е изключително важно, но понякога то може да ни излъже, затова с годините съм се научил никога не съдя за книгата по нейната обложка. Затова винаги се старая да добия максимално подробна информация за кандидата, както и да съм сигурен, че отсрещната страна е получила максимално добра представа за очакванията от наша страна.

Какви кандидати предпочитате: по-настъпателни или по-спокойни в подхода?

Интересен въпрос, не бих казал, че имам предпочитания, защото всяка позиция е във всяка компания профила на кандидатите и екипите е много различен, затова винаги съм се стремил към това да намеря кандидат, който пасва на синергията в даден екип, защото подобни разминавания в характерите на хората, които изграждат даден екип би могло да изиграе много лоша роля за работния процес.

Кое е надделявало досега в опита ви при избор на кандидат - възнаграждението или желанието за развитие в компанията?

Досега винаги съм имал възможността да работя в компании, в които служителите са били оценявани и винаги сме предпочитали да намерим кандидат, който има амбиция и желание за развитие, а ние от наша страна сме му предлагали възможността да го прави.

Бихте ли назначили кандидат, ако не отговаря на много от условията ви, но виждате сериозен потенциал да навакса и развие липсващото?

Разбира се! Както казах, желанието за развитие, синергията и потенциала са нещата, които винаги сме търсели в кандидатите. Смятам, че всяка компания трябва да има подобен подход, защото има кандидати, които са като нешлифовани диаманти, които ни попадат рядко и ако не ги разпознаем просто ги изпускаме.

Какви са впечатленията ви от стажанските програми във вашата компания? Успявате ли да откриете достатъчно таланти, които да направят първите си кариерни крачки в нея? Какво мислите за новата вълна младежи, които идват от университетите?

В момента сме в процес на стартиране на няколко стажантски и стипендиантски програми, които вярваме, че ще поставят основите на нашето бъдещо развитие. Към момента работим със завършили висше образование, но смятаме да започнем да работим с млади таланти в 12-ти клас, като спонсорираме най-добрите по време на целия курс по обучение в университет. За голяма радост все по-често срещаме току що завършили студенти, които имат доста сериозен набор от качества и умения, част от които те развиват дори самостоятелно вкъщи.

Какви позитиви и негативи виждате в работната атмосфера в компанията ви във времената преди Ковид и сега?

Може би най-големия позитив, който виждам е, че сме изключително гъвкави и дори във времена, в които няма нищо сигурно и ситуацията се променя ден за ден, ние сме изключително адаптивни и успяваме да растем с невероятно темпо. Негативите са, че за съжаление фирмените събития, които всички в компанията харесват, са доста по-трудни, а понякога и невъзможни за организация. За съжаление живият контакт е доста по-труден и се усеща липсата му.

Какъв процент от служителите ви работят в хоум офис условия?

Оставихме този избор на колегите сами да решат, може би съотношението е 60:40 в полза на работата от офис.

Промениха ли ви се критериите за оценка на работата на настоящи и бъдещи служители в условията на Ковид?

Не бих казал, че се промениха, тъй като ние сме отворена и прозрачна организация, в която никога не е имало прекомерно следене на изпълненията, а вярваме, че всеки служител е отговорен и ще свърши поверената му работа в максимално кратък срок, спазвайки най-високо ниво на качество.

Очаквате ли след 2-3 години стандартното работно място да изглежда по различен начин?

Работното място се променя всеки ден, до преди 10 години беше много екзотично и фантастично да се мисли за работа от вкъщи, но доказахме, че в рамките на седмица можем да превключим от един режим на друг, затова вярвам, че и след 2, 3 или 5 години работното място отново ще се промени. Може би дори да изчезне, а всеки да работи от всяка точка на планетата, която му е удобна.

СЪДЪРЖАНИЕ НА:
Българска Конфедерация по Заетостта е неправителствена организация, която обединява експертиза на водещите компании в сферата на HR услугите в България, съчетава креативност, иновативност, модерни дигитални решения, адаптивност и отвореност към новостите в световен мащаб. Организацията въвежда и популяризира всички добри практики за управление на персонала и HR услугите. Променя и подобрява модела на HR бизнеса, популяризира услугите и възможностите на своите членове.