ЕС и Китай влязоха в електроавтомобилна война
Пекин нарече протекционистко разследването на ЕК за субсидиите за производство на електрически превозни средства и заплаши с отговор, който ще засегне веригите за доставки
Обратно в новинатаКоментари - ЕС и Китай влязоха в електроавтомобилна война | Бизнес.dir.bg
Коментари
Карам 4 тонен китайски електрически бус вече половин година.... Е не е зле ама никога не бих си купил...
Темата коментира и държавният секретар по европейските въпроси на Франция Лоранс Бун, който каза: "Няма да позволим нашият пазар да бъде наводнен от свръхсубсидирани електромобили, които заплашват нашите компании, точно както се случи със слънчевите панели". Тогава не се правете на много защитаващи природата, след като наложихте големи мита на евтините китайски соларни панели!
Китайците не трябва да си отварят устата с техните бунища от стотици хиляди автомобили направени само за грабене на субсидии. Китай е най-големия еко-терорист!
Така като наизлязоха много китайски автомобили с ДВГ Европа успешно ги спря с изискванията за безопасност (и съвсем основателно-бяха смъртоносни каруци на краштестовете). Явно не сме загубили много и като качество че ги е нямало на евро-пазара. Гледам грейт уоловете каквато са боклуци - карат до 5 години макс! Сега електричните от Китай изглеждат наистина много по-добре като продукт, но това че са силно субсидирани от китайската страна няма съмнение и Европа трябва да отговори категорично. Все пак оправданието че имало гладуващи китайски деца вече не е валидно...
Учен съм , че либерализмът има хубави страни , особено конкуренцията . А, какво гледам ... Търговски и истински войни . Ай ай
Тея електрички са бутафория Стават ако караш на къси разстояния или на топло време. Аз си карам Форд 150 трак и не ми дреме ни от сняг ни от студ. Имам приятел с Тесла. Верно си е тесла. Вози твърдо. Зимата километри те падат наполовина. И купето е дялано с тесла.
Малко извън темата, но, все пак! Цената на електромобил е с 40% по-висока от тази на аналогичен автомобил с ДВГ. Премиите за Каско са с около 20% по-високи от тези за автомобил с ДВГ НА СЪЩАТА ЦЕНА. В допълнение, някои застрахователни компании в Европа не покриват щети при самозапалване на акумулаторите. Електромобил от класа на Тойота Корола тежи около 1.9 тона, докато аналогичен автомобил с ДВГ тежи около 1.3 тона. В заключение - електромобилите са непродаваеми, ако не са държавните субсидии, облекченията за паркиране и безплатното зареждане тук-там. Какво ще бъде след 10 години, никой не може да каже, дори Урсула.
Китайската игра е ясна - убиване на конкуренцията и после правят каквото си искат на пазара! Най пресния пример е Русия, където вече са само китайски коли - един и същ модел в Русия е над 40% по скъп от колко в Украйна например! Същото направиха и с фотоволтаиците! Унищожиха всички производства на европейски и американски компании с ниски цени чрез държавни субсидии и сега диктуват пазара изцяло! Колкото и китайските телефони сега са евтини, толкова и колите ще са, ако станат водещи производители! Така, че замислите се за какво точно ревете!!! Че да не стане така след време да купуват китайски коли на цената на Мерцедес
И от долу излиза реклама да си купим Пежо на ток само за 80000 лева.Тия явно се подиграват с нас.За да си купи българина нов електро автомобил ,той не трябва да е не повече от 10000 лева.Колко са българите дето ще извадят по 80 хилядарки,дай да ги преброим ,дали ще има 2000 души.Е смятайте кога ще направим екологичен преход с такива темпове.Тия автомобили трябва да ги дават дори и без пари,а не да наливаме милиарди за войната в Украйна,която дори не е член на ЕС.
С нов автомобил за 10 000лв по добре да те разтрелят от колкото да те пуснат на пътя бе байно!!! Предствяш ли си такова нещо колко ще е безопасно?!??! Ново колело с батерии струва над 5000лв, тоя си мечтае за нова кола за 10 000лв!!! Като не можеш да си позволиш не караш бе! Кой ти е казал, че задължително трябва да имаш кола?! И аз искам Ферари - ейде да ги задължат да ги продават по 15 000 евро та да мога да си го позволя! Баси логиката ....
Нови коли за към 10-15 бона има (напр. Лада Гранта 2023), но не са тук. Има ги само в Русия и Китай. Хората масово карат нови коли (ако и да са нисък клас). Познай защо? Ами защото имат и ресурси и индустрия да го порзведат на адекватна цена. А вие евро-пърделницте си карайте новия внос 15-та ръка или изплащате цял живот лихви по лизинги и кредити понеже два германски концерна не търпят конкуренция и всичко трябва да е безбожно скъпо. А има и трета опция да се возите на рейса като смачкани жалки крепостни селяни, каквито всъщност сте.
Какво излиза че европееца предпочита коли правени в Китай пред такива правени в Европа. Ми щом така е решил потребителя…. Предполагам че и китайците предпочитат продукти правени в Европа пред Китай….
И за какво врещят в ЕС, все едно самите те не раздават субсидии на кг на цели отрасли?
Всъщност не раздават. Субсидии има основно за земеделието и то за стоки които задължително оставаъ в ЕС, така че да се стимулира местното производство на качествени храни. Никъде другаде по света намя толкова високо качество на храните с такава цена.
Имаш стпахотно чувство за хумор. Браво. Аз вчера се върнах от Австрия и още имам вкус на пластмаса в устата си. Мислех, че малините и зърната от нар ще бъдат поне толкова вкусни и ароматни като нашите или гръцките. Толкова безвкусни плодове не съм си представял, че могат да същствуват.
Ами да направи и ЕС дъмпинг,за да могат повече хора да си купят електро автомобил,ако им дреме за екологията.
Ще го платиш ли? Щото все някой го плаща. И в Китай се плаща чрез смъртоносни условия за работещите и 80-часова работна седмица за жълти стотинки. Готов ли си?
Заплатите като са 500евро на месец,това за големи ли ги имаш или е пълна подигравка.Не гледай 500 000 държавни служители дето нищо не правят,а има дават средна заплата 1000 евро,че и те трудно ще си купят,а за останалите да не говорим .
Само ЕС влезе в автомобилна война с Китай. Китайците не са обявявали такава.
Китайците отдавна я водят тая война и без да са я обявили. В Китай има много производители на електромобили, които ги произвеждат само за субсидията. Продуктът им е неизползваем, но получават субсидията. След това се складират в полета и паланки. Цели поля с чисто нови електромобили, които никой няма намерение нито желание да ползва. Може да видиш видеа от тия локации колкото искаш.
Гледайте Турция какво прави : страе се да си произвежда сама това което и трябва и да изнася което се харесва на запад ! А ние като закрием Тецовете , ток от Турция ли ще внасяме ?
ами да, това ЕС го реши 2007,Кунева сама ли го измисли
аз едно знам, преди 30 г имаше немски и европейски електронни гиганти, след 10 няма да има европейска автоиндустрия
Хем искат да внасяме зърно от Украйна за да са по-ниски цените в ЕС и да имало конкуренция, хем не искали да внасят автомобили от Китай да има конкуренция и ниски цени. А положението е едно и също и двата сектора са субсидирани. Дори ако се погледне завода за Тесла във Германия е субсидиран от Германия с много милиарди за да го построят там.
Ква война бе? Самоубийство е това. Пример: САЩ санкционираха Хуавей преди години. Китай забрани айфоните в държавната си администрация. За два дена Апъл загуби скромните 200 милиарда. Планирано е да има санкции срещу Китай. Целта е тотално смазване на Европейската икономика и налагане на новите модели за контрол на държави през ESG капитализъм - фашизъм.
40% от пазара на VW е в Китай. Там е най-големият автомобилен пазар от няколко години. Те са и номер 1 в производството на батерии - ключово предиство. Та ми е интересно как точно ЕК си представя една икономическа война.
Китай нямат кадри също както в германия.Само дето на Германия им липсват хиляда инженера на Чайна им липсвят милиони
Може би живееш в 2000 та. Китайците се изучиха за 20 години и се върнаха да работят в растящата си икономика. Как може да сте толкова тъпи? А? Явно тукашната образователна система тотално е изчезнала.
Не глупако Китай няма хора застаряващо население с ниска раждаемост и малка продължитрлност на живота гъсто населен и замърсен до 10 гофини Китай ще е по зле и от Сиера Леоне
А що тогава толкова се плашат от тях бе муньо? Защото кобалта в техни ръце, лития, най-много производствени мощности.. Ама щели до 10г да бъдат по-зле.. Няма да бъдат. Ще се изнесат в Индия (като Фокскон) , Африка.. В момента Китай полека лека започва да става и кредитор. Отелно ако си поискат всичкото злато от ВСВ което е било закарано в щатите не виждам какво ще стане.. И не мисли китайците, защото до 2г може да се окажем в трета световна война и китайците на крака ще ни дойдат в Европа.. А тогава вече ще е наистина кофти.
Само дето е пълно в университетите из европа с китайски студенти, а самата европа смело си докарва от брадядалите амуджи инженери.. В момента няколко от китайските университети са сред хай теч първенците.. докато европа (визирам главно страните като нас от бившия соц, па и не само) изоставаме яко! Най- модерните тунело строителни машини , мосто строителни са вече китайски. 4-5G устройствата на хуавей вече доминират над такива на Нокия, Ериксон и Алкател.. Тия в запядна европа са в някакъв транс, и вместо да натирят такива като тая овца Урсула в трета глуха, то избират все по-некадърни лумпени и олигофрени за ръководители.. И понеже си вещ явно в познанието за ивженерите, я провери у вас колко неща са плоизведени в Европа. Да не кажа България, че ще е виц..
Ми всичко е произведено в Европа.Еърбъс например всички чертежи са направени в Европа нищо че имат завод в Китай.Китай прави техен самолет ама всичко е америианско и европейско двигатели авионика и тн.А Китай с Еврооейци американци корейци и японци трудно ще се справят.Имаме Рено ФВ Тойота Форд Кия и тн.
Колите са важен отрасал за Германия и Европа. ЕС няма да пусне чужди автомобили така лесно и без бой. Разбира се, ще трябва да внимават как се бият защото много от европейските коли се продават в Китай и те могът да им отговорят по много неприятен начин.
урсула да разследва и телефоните пералните телевизорите и лаптопите, да ом сложи двойни мита, ало може за дрехите и обувките също
ръководство на ЕС ускорено го води към разпад. Когато подминеш икономическите решения касаещи икономиката с политически стигаш до тук. И всичко това за да изпълнят заръките на американските си господари.
Цялата хава е да се наложи ESG капитализмът, който си е див фашизъм. Храни от насекоми, синтетично месо, социален рейтинг, следене с ИИ. Всичкото това е колаборацийка между Вангард Груп, Давоските затоплисти - Билдербърг, Клуба на Рим и Брюкселските им слуги, които създават условията за деиндустриализация. Ковида срина средният и малкият бизнес. Санкциите големите индустриални процеси и земеделието, което без евтина Руска газ и азотни торове е за никъде. Съответно ще има изкупуване и тотално налагане на проекта.
ЕС от години се барикадират изкуствено с протекционистки методи, но вече започнаха да изтрещяват, щом и публично говорят срещу "евтините и качествени" стоки.
Нека да са ниски цените, да измисли и ЕС как да ги свали...конкуренция се нарича това..
Нагледно се показва, че всичко опира до пари и всички други еврогейски простотии са бошлаф работа както винаги. Икономиката и земеделито ни бяха смазани от местните бандити, за да се угоди на западните чифути.
Китсйците като им резнат чиповете и ЛСД екраните, европеидите ще изквичат на умряло. И сега един китайски SUV има повече и по-добре екрани от един Майбах.
Китай не правят нито чипове, (поне не и върховите) нито LCD (основно Япония и Корея). А по кои други въпроси не си компетентен?
Начи планирали Давос зануляване. Рецесия нямало, било ДЕГРОУТИНГ В ИМЕТО НА ЗАТОПЛИЗМА. А идеята, че има Европейско автомобилостроене, което да се опъне на Китай е смях в залата. Любопитните да сърчнат в тубата: Most expensive Chinese cars. Препоръчително е да сте седнали.
Ужасно неподходящ дизайн .
Преди повече от година, решихме че ни трябва втора кола. Много исках тя да бъде електричка или поне хибрид. Обиколихме всички марки коли без Мерцедес и БМВ, защото първата ни кола е такава. Като взех цените на всичките оферти и ги сложих в ексел, ги съпоставих с цената на тока, колко караме и цената на колата. Оказа се че тези коли са толкова по скъпи от нормалните (тези на бензин и дизел), че ще трябва да е караме минимум 7-8г за да оправдаем цената. Тези като Киа и подобни ги подминахме, защото още с влизането в шоурума, ни предупредиха че ще чакаме минимум 1 година!!! Тогава разбрах че на пазаря НЯМА такъв тип коли които да оправдават ЗНАЧИТЕЛНО по високата си цена в сравнение с обикновените. Поръчахме VW бензин. Нали ще спасяваме планетата?! Защо разни такива коли тогава са почти 2 пъти по скъпи?! Нали всички ни бутат и агитират на там? Какво са направили за да ни помогнат да стигнем до там? Да искат по 80,000 евро за кола дето върви на ток до 500км и после да се чудиш къде да е заредиш ли?! Евала на китайците. Уви, там където живея няма китайски коли (а пък тогава не знаех за тях). Иначе бих ги погледнал и сигурно бих си купил такава вместо тази която вече купихме.
"Обиколихме всички марки коли без Мерцедес и БМВ, защото първата ни кола е такава.." Каква ви е първата кола Мерцедес-БМВ???? Кога са почнали да правят заедно коли??? Не го знаех?????
Едни и същи са там където е от значение. Споделят екипи и акциите им на борсата ВИНАГИ И БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ вървят ръка за ръка - все едно гледаш една и съща компания!!!
Европейските локомници набиха цените нагоре, като по този начин си отвориха дупарите, сега рев ... няма рев има китайско ебание - същото като с телефоните и Нокия
Обявиха война и нападнаха Русия пък, щото продава евтин газ и петрол...
кой те пита за това бе мама ти мръсна
като имаш хора - напредваш, като имаш лайна - ядеш насекоми
Едро геиците пак ще настъпят хлъзгавото латино . С такива тъпи политици Европа е обречена .
От китайците не ни е страх, но трябва да им се показва къде им е мястото. Американците вече го направиха, сега е време и на ЕС. Китайците копират и нищо не измислят но са до там, ако няма от къде да копират си остават на това ниво. Примери с хуямивей и ми. Всичко изкопирано от Samsung и Apple. Урязоха им андроида и сега се чудят каква шарения да измислят за да продават предимно на руския пазар и българските русофили. Като им погледнеш, часовниците телефоните и слушалките, всичко изкопирано и пак слагат лого 450w bass! Сега заливат и ватенките с копирани лади и москвичи. И да евтините ресурси са голям фактор но не всичко. Пример с орките, плуват в ресурси но един самовар не могат да направят като хората...
Според чайниците, самото разследване е вече протекционизъм? Гузно звучат, явно има защо...
Ехееее милите германци били ощетени. Целият EU работи и се съобразява за всичко с Германия. Като се започне от земедилие, промишленост и туризъм. Не случайно германците са собственици на най-големите круизни кораби в Европа. Сакън германците бивайки туристи да не си похарчат парите извън Германия :-)
Дядко Си си е повярвал много и ще яде голямата тояга. Предвиждам, че до 5 години жълтурите отново ще ядат само по купичка ориз. САЩ и ЕС държат световните валути, науката, технологиите и ... най-силната армия в света (НАТО). Срещу такава сила няма кой да скочи. Или по-скоро ще скочи само пълен глупак (пример Путкин).
Явно си доста заблуден, гледай по-малко телевизия и потърси алтернативни на масовите медии източници на инфомация.
За разлика от теб се осведомявам за нещата ЛИЧНО! Живея в Европа и много пъти съм бил в САЩ и Китай. Сравненията изобщо не са в ползва на жълтурите. Мръсен въздух, невероятна корупция, мързеливи, недохранени работници и като цяло тъп, некултурен и необразован народ. Поне 100-150 години са след Запада. Едно е да си фабриката на света, друго е да го владееш.
Новите китайски електромобили са от други поколения в сравнение с германските. Китайците вече са издухали германците. Германия и ЕС ги чака крах в автомобилостроенето! Американците никога не са били истински фактор - моделите на Тесла са просто смешни в сравнение с новите китайски електромобили!
Купи си китайка тогава, защо караш 3-та употреба Голф?
За съжаление към днешен ден, китайските автомобили се чупят 34% повече от колкото немските. Разбира се, няма да е винаги така...Китай влезе в тая игра преди 10години а немците са там от 100г. Но имайки се в предвид с каква скорост се развиват, предполагам че до 5 години, китайските ще са на същото качество като немските.
Работата рано или късно ще стане, като с телефоните - само китайско и корейско на пазара. Въпрос на време. Европейските автомобилни динозаври знаят, че са обречени и хвърлят последни къчове в опит да се спасят, но уви - очаква ги бавна и мъчителна кончина.
И къде забрави Apple, бе специалисте? В нормалните държави държат по 30-40% от пазара и почти никой не купува китайски пръдни. Само в бедна България ще видиш как хората ползват китайски тояги с гордост.
Кво я хвалиш тая наръпана ябълка - прави се в Китай и Виетнам, чиповете тайвански (не забравяй, че официално това е част от Китай), камерите са на Сони, произведени пак в Китай, батериите - чисто китайски, ROM и RAM - я корейски, я тайвански, пак... Много маркетинг, нищо съществено в техническо отношение (освен, че са най-добри в следенето на потребителите си) и в резултат - мноооого пари, демек, скъпи са! Вследствие - "компанията с най-висока пазарна капитализация в света", но реално акциите им са един голям борсов балон, който рано или късно ще гръмне, както и цялата американска икономика, основана на застраховки и голи обещания, разбирай облигации... Мнението ми не е препоръка за разпореждане с финансови инструменти!
Ами причината Китай да произвежда по-евтини стоки не са субсидиите, а евтината работна ръка и евтините Руски ресурси - все неща, от които евроатлантическите слуги на сащ в ЕС се отказаха ! Защо да сме длъжни да купуваме неадекватно скъпите европейски стоки, вместо по-евтините Китайски ? Или и това като с ваксините и педерастията ще го направят задължително ? Или да купуваме скъпите европейски стоки, за да може запада да тъне в охолство от труда и ресурсите на бедните Източни новоприсъединени държави като България и Румъния ?
На времето в Япония автобусните компания взимат кредити, возят под себестйоността си и много евтино, разбира се, и след няколко години като фалират влаковете идва време за връщане на заемите... Затова има проблем със субсидирането. Щото като закопаят европейските производители на автомобили, китайците ще почнат да си събират субсидиите.