Електромобилите може никога да не постигнат широкото разпространение на колите с ДВГ
Производственият им процес също изразходва огромни количества енергия
Обратно в новинатаКоментари - Електромобилите може никога да не постигнат широкото разпространение на колите с ДВГ | Бизнес.dir.bg
Коментари
Който се набутал, набутал! Честито на печелвшите! Няма да минат и 10 години и на най-големите тъпаци ще им стане ясно, че това е една от измамите на века!
То си беше ясно от самото начало. Електромобилите са просто играчка и няма да станат истинска алтернатива докато не се изпълнят 3 изисквания: Изцяло нов тип батерии - евтини за пройзводство и незамърсяващи - примерно нещо от типа на суппер кондензаторите. Увеличаване на баззовите мощности за пройзводство на ел. енерггия - към насточщият момент атомната енергетика няма алтернатива. Бъдещето е ядреният синтез. Изграждане и цялостно обновяване на текущата електрореносна мрежа за да може да се поеме огромният товар генериран от ел. превзните средства. Т.е поне дублиране на каацитета на съществуващата. И докато точка 1 зависи от разработчиците и може да има бърз и неочакван пробив - особенно с навлизнето на ИИ, то точки 2 и 3 изискват дългогодишно планиране и ОГРОМНИ инвестиции.
то това е целта, да се намали мобилността и да се постигнат 15 мин. градове. Да нямаш свободата да пътуваш
Анализът е направен от фонд за инвестиции в природни ресурси. Просто са загрижени за парите си.
Аааа няма да стане тая....казахте че ще надминат ДВГ до 2030....сумати милиарди източихте от проззтите данъкоплатци за да субсидирате електричките...няма да се отмятате сега...също чакаме тирове с батерии танкове с батерии и самолети с батерии
Не знам от кого е направен но е един от малкото в които нещата се казват такива каквито са.
Какво да чакам бе? Горивата? Я чакай да видим с тока каво става - отпада нощната тарифа и излизаш на "свободния" пазар. Според теб колко ще стане тока?
Пропускат да споменат и енергиината плътност (специфичната енергия) на батерията. Колко много енергия ще се изразходва само за да се премести една тежка батерия спрямо резервоар с бензин.
Анализът на места е доста свободно съчинение или направо изкривява нещата, но подходът като цяло е правилен. Да вземем "по-евтина" електричка харчеща 18кВч на 100км. Ако електричката има 90% ефективност (може би без включени климатик, фарове, радио и отопление на седалките), то ще трябва да заредим 18/90%=20кВч в батерията. Самият процес на зареждане няма как да е 100% ефективен, да допуснем около 5% загуби, което означава да вземем 20/95%=21.1кВч от мрежата. Да допуснем 10% загуби при пренос и разпределение на електричеството. Това означава, че централата трябва да произведе 21.1/90%=23.4кВч електрическа енергия. Почти няма електроцентрали на дизелово гориво и въобще няма централи на бензин. Най-близкото сравнение би било централа на природен газ с комбиниран цикъл и 60% ефективност. На такава централа и трябват 23.4/60%=58.5кВч или 5.5 куб.м природен газ, което се приравнява на около 5.85 лтр дизелово гориво. С такова количество гориво автомобил на цената на електричката ще бъде от по-висок клас и със сигурност ще измине повече от 100км. Електромобилите все още нямат икономически смисъл, но започват да се доближават. Още малко манипулиране на цените на горивата с акцизи и ДВГ вече няма да е икономически изгоден сравнен с електрически двигател. Всичко сочи към такъв сценарий, но кукловодите май ще трябва да побързат, защото желаещите да си купят нов електрокар намаляха навсякъде по света, а май никой не пита за употребяван.
ама простите Эврогеюви пръво да изучат Стулик Федорова Оптична индикатриса и тогива ще стигнат па до нулата като сръболат сума ти други "бизнесмени"
Този анализ е поръчан от сайта зирохедж, който е на един относително нагъл български комунист на име даниел иванджийски, син на красимир иванджийски, собственик на злоизвестния парцал строго секретно.
Основната и вечна тема на зирохедж е предполагаемият идващ крах на амер. икономика и сайтът е доста предубеден.
Към цялата несправедливост нега да добавим и разликата в крайната цена на тока и на бензин / дизел. Течните горива са натоварени с над 100% надценка с данъци, акцизи, еко такси...Реалната им цена е доста под 1 € на литър. То ест дори на двойна цена пак горивото за ДВГ е по изгодно.