Електромобилите може никога да не постигнат широкото разпространение на колите с ДВГ
Производственият им процес също изразходва огромни количества енергия
Обратно в новинатаКоментари - Електромобилите може никога да не постигнат широкото разпространение на колите с ДВГ | Бизнес.dir.bg
Коментари
Като си сложиш няколко панела ще си зареждаш електричката от слънцето. Дизел как да си добивам ?
Към цялата несправедливост нега да добавим и разликата в крайната цена на тока и на бензин / дизел. Течните горива са натоварени с над 100% надценка с данъци, акцизи, еко такси...Реалната им цена е доста под 1 € на литър. То ест дори на двойна цена пак горивото за ДВГ е по изгодно.
Основната и вечна тема на зирохедж е предполагаемият идващ крах на амер. икономика и сайтът е доста предубеден.
Този анализ е поръчан от сайта зирохедж, който е на един относително нагъл български комунист на име даниел иванджийски, син на красимир иванджийски, собственик на злоизвестния парцал строго секретно.
ама простите Эврогеюви пръво да изучат Стулик Федорова Оптична индикатриса и тогива ще стигнат па до нулата като сръболат сума ти други "бизнесмени"
Анализът на места е доста свободно съчинение или направо изкривява нещата, но подходът като цяло е правилен. Да вземем "по-евтина" електричка харчеща 18кВч на 100км. Ако електричката има 90% ефективност (може би без включени климатик, фарове, радио и отопление на седалките), то ще трябва да заредим 18/90%=20кВч в батерията. Самият процес на зареждане няма как да е 100% ефективен, да допуснем около 5% загуби, което означава да вземем 20/95%=21.1кВч от мрежата. Да допуснем 10% загуби при пренос и разпределение на електричеството. Това означава, че централата трябва да произведе 21.1/90%=23.4кВч електрическа енергия. Почти няма електроцентрали на дизелово гориво и въобще няма централи на бензин. Най-близкото сравнение би било централа на природен газ с комбиниран цикъл и 60% ефективност. На такава централа и трябват 23.4/60%=58.5кВч или 5.5 куб.м природен газ, което се приравнява на около 5.85 лтр дизелово гориво. С такова количество гориво автомобил на цената на електричката ще бъде от по-висок клас и със сигурност ще измине повече от 100км. Електромобилите все още нямат икономически смисъл, но започват да се доближават. Още малко манипулиране на цените на горивата с акцизи и ДВГ вече няма да е икономически изгоден сравнен с електрически двигател. Всичко сочи към такъв сценарий, но кукловодите май ще трябва да побързат, защото желаещите да си купят нов електрокар намаляха навсякъде по света, а май никой не пита за употребяван.
Пропускат да споменат и енергиината плътност (специфичната енергия) на батерията. Колко много енергия ще се изразходва само за да се премести една тежка батерия спрямо резервоар с бензин.
Чакайте да се вдигне още малко цената на горивата и да видим тогава...
Аааа няма да стане тая....казахте че ще надминат ДВГ до 2030....сумати милиарди източихте от проззтите данъкоплатци за да субсидирате електричките...няма да се отмятате сега...също чакаме тирове с батерии танкове с батерии и самолети с батерии
Анализът е направен от фонд за инвестиции в природни ресурси. Просто са загрижени за парите си.
то това е целта, да се намали мобилността и да се постигнат 15 мин. градове. Да нямаш свободата да пътуваш
То си беше ясно от самото начало. Електромобилите са просто играчка и няма да станат истинска алтернатива докато не се изпълнят 3 изисквания: Изцяло нов тип батерии - евтини за пройзводство и незамърсяващи - примерно нещо от типа на суппер кондензаторите. Увеличаване на баззовите мощности за пройзводство на ел. енерггия - към насточщият момент атомната енергетика няма алтернатива. Бъдещето е ядреният синтез. Изграждане и цялостно обновяване на текущата електрореносна мрежа за да може да се поеме огромният товар генериран от ел. превзните средства. Т.е поне дублиране на каацитета на съществуващата. И докато точка 1 зависи от разработчиците и може да има бърз и неочакван пробив - особенно с навлизнето на ИИ, то точки 2 и 3 изискват дългогодишно планиране и ОГРОМНИ инвестиции.