Електромобили и хибриди вече доминират на автопазара в ЕС
Взети заедно изпреварват по продажби бензиновите; дизеловите отстъпиха и второто място, вече са с дял под 18%
Обратно в новинатаКоментари - Електромобили и хибриди вече доминират на автопазара в ЕС | Бизнес.dir.bg
Коментари
Не пишете откровенни лъжи! Къде точно има повече електрички от ДВГ-та? То няма къде да се зареждат... Живея в Хелсинки и тук прпеобладаващи все още са бензиновине коли!
като чуя "меки хибриди" нещо стана и при колите като "третия пол" май. Всичко върви на разруха в таз Европа. Няма нищо Еко в тези нови коли. Тези батерии ако прочетеш как се произвеждат и рециклират ти се изправя косата. Да не говорим за "зелените" вятърни централи от които би трябвло да идва вече енергията, произвеждат се от карбон, койот на кра на животът им не се рециклира а се заравя в земята. Нищо, важното е да спрем аец, Теьц, да сме "зелени", да се друсаме с ваксини, да дадем права на всички малцинства, емигранти, да караме умни коли, да живеем в умни жилища, децата да ги възпитават в "евроценности" и да мислим че сме щастливи. Забравихме какво е да си човек, да се радваме и ценим простите неща, вяра, език и родина, какво е да се трудиш с ръцете си и да възпитаваш децата си на морала на предците. Забравихме вкуса на храни без ГМО. Самите ние станахме модифициран продукт, в ежедневието си, в мисленето си и в отношението си един към друг. Ами да, ще има бедствия и все по-големи ще ставата, земята плаче , че човекът, който беше създаден да я стопанисва добре, се отвърна и реши че ще става творец а забрави че над него има истински такъв който ни гледа и ще въздаде . Многословието е лошо но понякога от пълно сърце ит тъжна душа говори език. простете. п.с като гледах една ел.кола вчера , гледайки липсата на решетка за радиатор, без вентилация, цяла, плътна без въздух предница, ми напомни на нас клетите , хората с тез маски, ирония но..
Интересно, тук дето живея преобладават на около 90% бензиновите и дизелови коли. В момента дизел да имаш е злато, предвид разход на гориво, поддръжка, и квото щеш още, ако ще и да му е двоен данъка, пак се избива... както винаги е било. Те затва първо с тях почнаха да се занимават. А тия с електричките не знам що, ама не ги виждам често по аутобана, пък като ги видя, влачат се с по 100-110 като охлюви, и пестят ток... от мигачи, от светлини, че всичко е на електромер. Зимата батериите им падат като секундомери, а за топло можеш да забравиш. Като направят киловат заряд от колонката колкото литър Е10 или дизел, тогава ще стане интересно. А този момент вече наближава... Добрият стар дизел и бензин ще спасят света. А няма кола, която да е въглеродно неутрална. Такова нещо няма, и никога няма и да има. Който може да мисли малко, ще разбере защо. Както няма и въглеродно неутрален добив на енергия, какъвто и вид да е. Там, дето е ключето не е интересно, но е единственият правилен подход. Ама много нови бизнеси ще се засегнат здравата, чак до изчезване.
Меките хибриди всъщност са малък 48v елекромотор, помагащ при старт-стоп. Колата не може да се движи само на ток дори и за секунда. Няма и данъчни отстъпки. Подвеждаща статистика - A6 50 TDI е мек хибрид, на практика всичките 286 к.с. идват от дизеловия мотор и колата винаги се движи само и единствено на него. Същото е и при новите Голф/Октавия/Леон - 1.5 etsi е със същите 48v електромотор. Колата обаче не може да се движи само на ток, електромоторът е само спомагателен. Така че няма изненада, че отстъпват позиции двг, след като почти всички нови двигатели излизат като мек хибрид и не се числят към статистиката, в която трябва.
Дишай дълбоко. Всичките тези "добри намерения" ще цъфнат и вържат скоро. Има начин да се правят нещата както трябва. Определено не се създава "политически" или с планьорка. Западният свят тества добре забравените комунистически политбюро модели. А ние знаем те до какво докараха. Притеснения нямам. Проблемът е, че ще платиме цената, но кога ли не е било така. Ние сме тъпаци и неадерталци, но поне знаем да оцеляваме. Да му мислят "европейските" държави, които си помислиха, че са в разцвет. Малко ще ни върнат в миналият век, но кво да се прави. Поне ни е познат тоя модел.
да спестиш малко от спирачки, като временно го обърнеш на ток. И след това го използваш да ти даде малко тяга, когато ускоряваш. На каква цена обаче е отделен въпрос... Понеже батериите така или иначе трябва да се сменят през определено време...
Най здравата марка прави САМО хибриди. Всичко останало е Bull Shit. Пробег, икономия, дълъг живот на батерията. Там е истината и сигурността.
Измамата на века - котлони, косачки, електрокари, талиги! Източни лагерници сделани от кенчета кока-кола и с купета крепящи се единствено и само на боята мейд ин Джърмани. ДВГ номер си е 1. Германско естествено.
Значи малко статистика за 2021 година от мен. Имам 2 коли. Фолксваген дизел и тойота хибрид. Измитати км дизел: 35000 Изминати км хибрид: 3000 Изводите оставям за вас
но елколи ще караме само, ако акумулаторите им са преносими и ги зареждаме в къщи - вж такава БГ елкола на https://www.youtube.com/watch?v=firIW-1AOi0&t=6s
Това е детска играчка. Говорим за сериозен автомобил и единствения начин ще е на водород. Само за последните 2 години, има феноменален напредък - 4но по-малки инсталации, много по-високо налягане. 100% възможност за получаване със зелена енергия. Електро-варианта е основно получаван от мърсни източници, като въглища и природен гас (със серните му съедниения). Да не говорим, че в България електроавтомобили ще имат 10% от хората, останалите ще ползват колелета. А тези с електроавтомобилите ще си ги карат само градско.
А, тя милата е от супер мръсна индустрия - производство на литий. Та, еко, еко, колко да е еко? А и ще се хвърля всеки 5-10 години. Един здрав и добре поддържан автомобил може да искара 20 години. И колко пъти ще се смени батерията 3-4 пъти? Та тя цената е по-голямата част от самия ел.автомобил. Изобщо, ако ще стане нещо, то ще е на водород, най-малкото, че всеки екологичен източник (вятър, слънце, вода и много условно ядрена) изискват да съхраняваш излишната енергия и е трудно (особено за слънце и вятър) да подбираш кога ще има и кога няма да има. Съответно е много по-лесно да произвеждаш и съхраняваш водород, който да го по-ползваш когато имаш нужда.
си прекалил със зеленото! "зеленият" водород се произвежда с КПД под 30% :) а "зеленият" ток от фотоволтаиците и месомелачките на птици и прилепи хич не е зелен :) там са изразходвани огромни количества нефт, дизел, въглища, редки метали, бетон и стомана https://youtu.be/Zk11vI-7czE?t=2565 - препоръчвам да се гледа целият филм, хем е на "зеленият" майкъл мур
Всички производители в момента така мамят държавните органи и регистрират умопомрачителни двг за хибриди. Това ще е следващият скандал след "дизелгейт".. естествено пак от германски производители на държавна издръжка
Ако влакът е пътувал където няма ток и нафтови хранилища с размер на малък блок...то дядо ти е прав и в днешно време. Да повторим - лошо в електрокарите няма. Има в липсата на ток за тях (в смисъл на производство, пренос и съхранение). Както и да ги въртиш, няма да станат използваеми с тази инфраструктура. А такава се строи за 50+ години. Не е само една блещукаща колонка на Макдоналдс..
Ако само разбирахме написаното. Твърдят, че продажбите им на нови автомобли са по-големи... Не, че има повче.
Ей, глупавите европейци! Не стига, че се ваксинират ами и нови коли си купуват! Къде са тръгнали те, а? Сега като им се запалят на всички батериите и им свърши тока ще ги видим. Ганьо знае най-добре, той може да смята, там на запад не могат. Плюс това разбира от всичко - кое как е в световния ред и политик, как се правят пари, как да си опази здравето и как се вкарват голове на световното. За това Ганьо е и богат, а не е дрипльо. И живее свободно, а не е затворен с ограничения. Глупави европейци ти казвам.
Значи у БГ-то ще доминират след 10-15 години, кокато нормалните държави ги изхвърлят на боклука.
То трябва да си луд да си вземеш електрокар втора употреба. Тези хибридчета и електрички нямат продаване трябва да ги изкупуват за рециклиране на десетата година.
Те сега са се навъдили поне 20 нови компании, които правят електрически коли, без изобщо да са правили коли изобщо! И си мислят, че то колата е просто нещо. В крайна сметка пак японци и корейци ще са номер 1! Защото знаем кои са номер 1 и в електрониката и техниката! Разбира се, че Тойота са номер 1 и ще си останат такива!
А у БГ-то най-продаваните коли са германски таралясници на 15 години, дизел или бензин. Купен от нашенски тарикат за 500-1000 евро от бабичка дето е ходила само за хляб с него!
Искрено съжалявам, че познаваш само такива българи! Мога да те уверя, че има немалка част дето хич ама хич не са дричльовци, въпреки, че карат чисто нови дизели и не се подлагат на медицински експерименти. Успех в живота ти желая и излез от Люлин вече.
Така си мислят и германците като карат новата кола повече от 5 години - "Кой ли идиот ще го вземе тоя боклук." Ама се намират мераклии да ти кажа.
елколи ще караме само, ако акумулаторите им са преносими и ги зареждаме в къщи - вж такава БГ елкола на https://www.youtube.com/watch?v=firIW-1AOi0&t=6s
По-полека с електрокарчетата . Наред с всичките им хубости , те НЕ МОГАТ да станат масово явление в близките поне 15 години. Щото НИКОЯ Държава в Европа ( освен Франция ) НЯМА такива мощности за едновременен заряд на милиони такива возила , особено НОЩЕМ ! А Лунни батерии скоро едва ли ще бъдат измислени . Тук е момента да отбележим , че НИКОЯ електропреносна мрежа в света НЕ МОЖЕ да издържи на такова натоварване , поне към момента. Ще трябват МНОГО нови АЕЦ-и практически изцяло НОВА електрификация на Държавите . А това не става за ден,два ...
Не било компюти, а било компоти. Май така и при теб. Това във фейсбук ли го прочете!?!? Ефективността за производството на водород с помощта на електролиза (за което говорим) е 80% !!! Ако ти си произвеждаш с 30%, си е твой проблем. Второ фотоволтаиците има типичен КПД под и близо до 30%, така, че да не говорим празни приказки. С оглед на замърсяването и неефективността на повечето методи няма особено много алтернативи освен по-висока ефективност. При фотоволтаиците има експериментални панели с около 50% ефективност, което е феноменално и е напълно оправдано замърсяването и енергията нужна за производството. Това, което никога няма да стане с батериите ще го задмине водорода! Само за последните 2 години има феноменален напредък, нещо с което нито електричките, нито Мъск може да се похвали.
Абе бумър, идеята е да се намалят емисиите до определен процент като част от хората спрат да ползват ДВГ автомобили, а не всички да си купуват електрически коли.
Това с емисиите е пълна измама , приятел. Не знам дали знаеш , но се доказа , че само ШЕСТ големи танкера отделят ПОВЕЧЕ емисии от ВСИЧКИТЕ автомобили в света . За това обаче е забранено да се говори . Щото КАК иначе ще ни рекетират с милиарди , за измислени Евростандарти и еко норми ? Пример : При Бай Тошо колите бяха НЕ екологични. Имаше даже и доста двутактови такива. Кремиковци бачкаше на макс, НО въпреки това в София НИКОГА НЕ Е имало такъв тежък смог , като сега ! Басните с бройката автомобили отдавна НЕ важи , щото лятото в столицата трафика Е ТРИ ПЪТИ повече от зимата. А смог-ът е основно през зимата ! Причината са естествено Ромските кюмбета ! Нооооо ... затова също е забранено да се говори. Щото май НИКОЙ не иска ( а и не може ) да обложи със "зелен" данък тия които се топлят на твърдо гориво ... Та : Електромобилите ДАЖЕ и да ги бъде , това НЯМА да реши пробл
Абе бумър, Не сме в Северна Корея където нещата седят почти едни и същи с години, докато всичко извън С. Корея прогресира с големи темпове. Нещата се променят, и стари вярвания е нармално да се опровергават. Виж се на какво и къде пишеш коментари в момента, и компютрите ли са рекет? Всяко старо поколение с тяхната непокрита иронична скептичност...
Хаха - тъпият български селяндур е възмутен! Тамън мина от каруца на ДВГ и сега ново двайсе! Частни тролеи. Пак го цакат с топла бира мръсните капиталисти!
Цените на новите автомобили ще ударят тавана през следващите няколко години. Първо, има недостатъчно производство, което всички виждаме. Второ, въвеждането на нови "зелени" технологии е изключително скъпо и неефективно. Шофьорите на стари коли в Европа ще бъдат притискани жестоко, докато не ги предадат на вторични. Крайният резултат е - ограничаване на свободата на движение, което е и целта на либералните политици. А така хората се превръщат в инертно и лесно контролируемо стадо. Голямата маса от хората ще се движат с градски и междуградски транспорт, където ще влизат с ваксинационен сертификат и маска, защото няма да имат избор. Така е било, и е, и в Северна Корея и редица други "прогресивни" държави. Европа е кенеф.