Тя инспектира строителството на автомагистрала "Марица", заедно със зам.-министър Ангел Петров и председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.

Според Захариева трасето на автомагистралата може да бъде завършено до месец май 2015 г. Физическото изпълнение на строителните работи на Лот 1 е около 50%, а на Лот 2 – 80%, съобщиха от пресцентъра на МРР.

Изоставането на строителството през последните месеци се дължи на комплекс от причини, сред които са и лошите климатични условия това лято, стана ясно по време на проверката.

"Полагаме усилия да наваксаме изоставането, но това не трябва да бъде за сметка на качеството", каза Захариева. Археологическите находки, заради които части от трасето на Лот 1 не са освободени за строителство, също бяха посочени като причина за забавянето.

Работата по тези участъци ще бъде ускорена и се очаква при добри климатични условия до следващия месец там да бъде положен асфалт. Все още по трасето на Лот 1 има незавършени отчуждителни процедури, които също забавят строителството.

По този повод Екатерина Захариева съобщи, че правителството подготвя проект на изменение на Закона на държавната собственост, според които евентуалните обжалвания на отчуждителните процедури няма да спират строителството.

"Това категорично няма да е в ущърб на собствениците на имоти, защото, ако им бъдат присъдени по-високи обезщетения те ще си ги получат заедно с лихвите", поясни Захариева. Такъв проектозакон беше внесен в предишния парламент, но така и не бе разгледан.

По думите на Захариева, ако в момента този закон беше факт, строителството на всякакви инфраструктурни обекти нямаше да бъде толкова забавено.

Строителството на Лот 2 е в по-напреднал стадий и може да се ускори още с по-добра организация на работата, стана ясно още по време на проверката.

"Ако времето позволява можем да продължим изграждането, но за нас категорично много по-важно е качеството", поясни министър Захариева.

По нейните думи компромис с това няма да се прави.

Проектът "Изграждане на АМ "Марица" лот 1 и лот 2" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г.