Германските автомобилни производители не трябва да се страхуват от конкуренцията от Китай, каза канцлерът Олаф Шолц в понеделник при откриването на завод за рециклиране на батерии на Mercedes-Benz. Шолц описа инвестицията на производителя на премиум автомобили като част от новата програма за индустриална политика на Германия, съобщава Ройтерс.

"Някои казват, че Китай може да се справи много по-добре с електрическите двигатели от нас", посочва канцлерът. "Германските компании не трябва да се страхуват от тази конкуренция", каза той.

Шолц посочи, че индустрията е издържала на силна конкуренция от Южна Корея и Япония в миналото и потвърди отново позицията на Германия срещу митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства.

"Аз съм против митата, които ни вредят", посочи Шолц на церемонията по откриването в Купенхайм, югозападна Германия.

"ЕС трябва да използва такива мерки там, където дъмпингът и субсидиите всъщност поставят европейските производители в неравностойно положение, например в стоманодобивната промишленост", добави той.

Европейският автомобилен сектор е изправен пред множество предизвикателства, вариращи от високи производствени разходи и прехода към електрически превозни средства до спадащото търсене и нарастваща конкуренция.

Тези проблеми накараха някои европейски производители да намалят производствения си капацитет, като пазарният лидер в региона Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път за първи път в своята история.

Всички заводи на Mercedes се използват достатъчно ефективно, с изключение на една фабрика в Зинделфинген, където се произвежда моделната линия S-Class, изтъква Йорг Бурцер, член на борда на директорите в Mercedes, отговарящ за производството.

Продажбите на Mercedes през третото тримесечие паднаха с 13%, след като бяха силно засегнати от по-слабото търсене на луксозни стоки в страната поради кризата на пазара на недвижимите имоти.

Сега ЕС налага високи мита върху произведените в Китай електромобили, заявявайки, че компаниите се възползват от несправедливи държавни субсидии, които изкривяват пазара. Пекин отрича това и заплашва с ответни мерки, а германските производители на автомобили, които генерират около 1/3 от печалбите си в Китай, изразиха загриженост и призоваха за повече разговори.

Германия гласува против митата.

По отношение на електрификацията Mercedes планира да извлича суровини като литий, никел и кобалт от стари батерии за електромобили във фабриката без въглеродни емисии да използва повторно по-късно.