BMW призова Германия да гласува против митата ЕС върху китайските електромобили
От Берлин обаче сигнализират, че планират да се въздържат по време на вота
BMW притиска правителството в Берлин да гласува против налагането на значително по-високи тарифи от Европейския съюз върху произведените в Китай електрически превозни средства, присъединявайки се към други германски производители на автомобили, които не искат да рискуват ескалация на напрежението с най-важния си пазар, съобщава Business times, катo се позовава на Bloomberg.
Търговската война
- "Фолксваген" разкритикува европейските вносни мита за електромобили, произведени в Китай
- Китайската Nio разкритикува "неразумните" мита на ЕС и САЩ срещу електромобилите
- ЕС ще продъжи да преговаря за митата с Китай дори и след като бъдат гласувани
- Китайският министър на търговията пристига в Европа за обсъждане на митата
- Китайски министър: Митата върху електромобилите ще навредят на Германия и Китай
"Допълнителните мита вредят на международно активните компании в тази страна и могат да провокират търговски спор, от който никой не печели", предупреждава главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе. "Следователно германското правителство трябва да заеме ясна позиция".
Държавите членки на ЕС ще гласуват в петък (4 октомври) за евентуалното налагане на окончателни мита до 45% върху вносните електромобили, произведени в Китай. Ще е необходимо квалифицирано мнозинство - 15 страни членки, представляващи 65% от населението на блока - за блокиране на митата, които ще бъдат с давност от 5 години.
Германски официални лица сигнализираха във вторник, че правителството планира да се въздържи по време на вота, вместо да гласува "против". Берлин също очаква значителен брой държави членки на ЕС да последват примера му, което може да затрудни блокирането на митата, разкриват запознати с плановете източници.
В по-широк план Германия даде да се разбере, че се надява на решение чрез преговори в текущите дискусии между ЕС и Китай.
Очаква се германският канцлер Олаф Шолц и френският президент Еманюел Макрон да обсъдят митата в Берлин по-късно в сряда.
Европейската комисия, изпълнителният орган на блока, предложи налозите, след като нейното разследване установи, че Китай несправедливо субсидира своята електромобилна индустрия.
Германските производители на автомобили като цяло отхвърлиха митата, които според тях биха могли да застрашат продажбите на китайския автомобилен пазар, ако страната отвърне с контрамерки.
Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group Ола Калениус оглави призивите за отворени пазари през последните месеци, като ръководителят на Volkswagen Оливер Блуме също многократно изрази загриженост относно потенциален търговски спор с Китай.