Българските държавни железници (БДЖ) са бенефициент по Плана за възстановяване и устойчивост, а сумата, която трябва да се инвестира никак не е малка - до два милиарда лева до края на 2026 г., когато е крайният срок за получаване на съответния подвижен състав. Това каза по БНТ министърът на транспорта Георги Гвоздейков.

БДЖ трябва да придобие нова визия и нова стратегия, нов план за развитие. Потенциалът на БДЖ е доста сериозен и трябва да работим в тази посока, подчерта министър Гвоздейков, цитиран от БТА. Стремим се да повишим качеството и нивото на услугата, което неминуемо ще доведе до промяна на цената на билетите, обясни той. Ще има защо да се увеличи тази цена, тъй като предстои да бъде внедрена нова технология в БДЖ и нов подвижен състав, посочи министърът.

В ход е изграждането на нова модерна система за издаване на билети в "БДЖ-Пътнически превози", като идеята е да бъде интегрирана в голямата единна система за издаване на общ превозен документ. Това заяви вчера заместник-министърът на транспорта Бисер Минчев, по време на железопътния форум на тема "Предизвикателства в развитието на железопътния транспорт".

Минчев обясни, че страната ни се стреми към вече утвърдената практика в много страни да се пътува с различни видове транспорт с един превозен документ.

"Да стигнем това, което го има в Европа - с един билет да можеш да пътуваш с влак, автобус, а пък защо не и със самолет и морски транспорт", отбеляза заместник-министърът.

Пред участниците във форума той подчерта, че пътническата услуга в железниците трябва да бъде подобрена, а за това има две важни условия - да бъде вдигната скоростта на пътуване, както и да се придобие нов подвижен състав.