Коментари - Задават се пълна промяна в БДЖ, но и нови цени | business.dir.bg
назад

Задават се пълна промяна в БДЖ, но и нови цени

2 млрд. лева се вливат в държавните железници по ПВУ, ще има нови вагони и локомотиви, по-високо качество, единна система - общ билет за пътувания

Обратно в новината

Коментари - Задават се пълна промяна в БДЖ, но и нови цени | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Първо осигурете вагони, за да могат хората да се возят нормално особено Своге- София. Всяка сутрин се возим прави, а имаме карти.

Съгласен съм да плащам малко по-висока цена отколкото да се возя в МИЗЕРИЯ

Пуснете първо нови,чисти и бързи,па тогава мислете за високи цени!

БДЖ е в прекрасно състояние.

По-мръсен влак от София-Бургас през Карлово няма.Той не е почистван с години.Пътуват работници с мръсни дрехи работни,цигани,чийто деца си качват краката по седалките.Ужасна мръсотия и миризма.

Задават се нови закъснения в БДЖ,а новата изненада е в това ,че ще плащаме повече!

С голямо удоволствие бих плащала по-висока цена, за да пътувам с хубав и чист влак! Много харесвам този вид транспорт, но за съжаление в България е на много ниско ниво. Надявам се скоро да стане хубаво и да се доближава до швейцарските железници. Там е много хубаво!

В БДЖ куцат тотално елементарни неща. Получаваш билет и място пише ти кой вагон си. Но само служителите в БДЖ знаят реално кой вагон кой е на влака. Колко е трудно да поправи това или да се почистват седалките веднъж на ден?

Експрес Чайка От София до Бургас 4 часа

Така малко размисъл не за друго ма щото напоследък имам поглед над Италиянските джилезници. 1. Цена на бензин и дизел към 2 еврака. 2. Цена на билетче за влака почват от около 10 евро на 100 км за пътнически влак. 3. Пътнически ама дига 160 км/час поне и пътува по кратко от автомобил по същия маршрут (освен ако не магистрала ама там пътни такси едно друго) 4. Ако си сам е ВИНАГИ по евтино да си с пътнически влак отколкото с каквато и да е малолитражка. Хората са го измислили......

Наскоро пътувах с влак и ми излезе двойно по-евтино от съответната алтернатива с автобус. БДЖ-то е конкурентно с ниските си цени, за радост на бедни, безработни и пенсионери - не разваляйте хубавата работа с разни изгъзени екстри. Който иска лукс на двойни цени, има автобуси, леки коли и прочие.

Тоест ние си спираме ТЕЦ-овете с основни фондове за 40 милиарда лева, загробваме 1.5 милиарда тона въглища за 100 милиарда лева, а немски фирми получават тлъста поръчка за софтуер, локомотиви и вагони. Два пъти по-скъпи от руски със същото качество и издържливост. Само не питайте после защо България е бедна !? ...

Влаковете са евтин транспорт за товари и скъп транспорт за хора, понеже хората не може да ги таксуваш на кубичен метър и тон. Безумно е да се хабят пари. Трябват магистрали, евтини автомобили и повече летища понеже самолета е 100 пъти по ефективен метод за транспорт на пътници, инфраструктурата му е нищожна в сравнение с тази на влаковете. Автомобила е свобода, груповия транспорт е робство и зависимост.

Много голям проблем е хигиената. Всяко ново и мръсно е гнусно. Трябват регионални центрове за основна хигиена. Трябват машини за това, а не само циганки. Трябват и заплати и препарати.

Чудесно, но билетчето ще стане тройно - после бедните, който предимно пътуват с влак, къде ще ги търсиш?

Нека има вагони с различно ниво и цени, като едните нямат достъп до другите, за да е чисто.

Според мен ПВУ е два милиарда евро, от които единия отива в САЩ за оръжия а другия в управляващата коалиция в замяна на затворените тецове. Явно тези на коалицията ще минат през БДЖ!

ПИБ с апетит и към БДЖ "Товарни превози" https://www.mediapool.bg/pib-s-apetit-i-kam-bdzh-tovarni-prevozi-news201360.html

И на слободния ток 7 януари 2013 https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2013/01/07/1980078vsichkina_vlaka/

Какво са задават????

БДЖ има няколко основни проблема: 1.Липса на адекватно управление. Там всяка власт назначава послушковци, които са неграмотни и освен да плямпат обещания като Гвоздейков друго нищо не се случва. Тия влакове по ПВУ и преди това ги обещаваха всички предишни и така си ги чакаме вече 30 години!!! Сега се мотаят с търговете, за да може БДЖ да бъде фалирано и да го купи една фирма собственост на една етническа партия и на едно дебело момче. Тази фирма вече напазарува много локомотиви и вагони от БДЖ и премести част от товарите си от ТИР-ове на влак. 2. Цените са прекалено ниски и затова всякаква измет се вози с влака. НЕ МОЖЕ КЛОШАРИ ДА СЕ ВОЗЯТ В НОВ ВЛАК И ТОЙ ДА Е ЧИСТ И СПРЕТНАТ!!! Когато цените се вдигнат десеторно тогава автоматично всички шибани селяци дето не са виждали душ с години, мангали мъкнещи смрадливи дисаги и пропадляци наливащи се с галонки автоматично ще отпаднат (или ще отпаднат поне от бързите влакове) и ще може човек да пътува нормално. Докато във влаковете евтино пътуват пияници, наркомани и свине то вътре ще е кочина! Същевременно трябва да се намали броя на автомобилите по пътищата и да се инвестира в развитие на общински/държавен автобусен транспорт, който да е довеждащ до/от ж.п.гарите. В белия свят е така. Тук беше, но понеже не беше демократичен, а част от соца и Костов затри ДАП-овете, а с това уби провинцията. 3.Ниските скорости - тук за бой и еване отново е държавата понеже има една партия със специфичен електорат дето държи някои от най-големите автобусни фирми в България и 30 години не позволява да се развиват железниците. Хората от тогава се движат с по 200-300-350 км/ч. ние тук на 160 км/ч викаме уааааууу. Дори сега като се правят модернизации на жп.линии всичко се прави за скорост не по-голяма от 160 км/ч., а трябва да се прави поне за 200! 4. Липса на кадри, лоши условия на работа и ниско заплащане - БДЖ както и повечето държавни предприятия нямат система за персонална оценка на кадрите. Иван работи като вол, справя се добре, но накрая на месеца взима заплата като Петър дето по цял ден си чеше топките и не е свършил нищо за 5 лева. Когато се въведе адекватна оценка за ефективността на кадрите и тя бъде обвързана с резултатите и бонус система тогава може и да се получи нещо. Разбива се това трябва да се прави заедно и със съответните инвестиции. Не може с техника на 50+ години да очакваш кой знае какви резултати. Отиваш на работа и не знаеш дали ще можеш да закараш влака до крайна гара без локомотива да се строшил 5 пъти или недай Боже да се е запалил някъде. Да не говорим за идиотите дето при пусната бариера минават и после става мазало. 5.Унищожаването на техническия и ремонтен потенциал на ж.п.индустрията в България. По времето на "лошия" бай Тодор в България имаше няколко големи завода за ремонт и производство на товарни и пътнически вагони (Дряново, Карлово, Септември, Бургас, Хан Крум, някъде в Силистренско, ЛВЗ - Русе, Ж.П.завода в София, сигурно и ще забравя някой), имаше Институт по внедряване на технологии в транспорта, чиято база беше в Илиенци, имаше ПЖИ, поне три средни училища за обучение на кадри за нуждите на БДЖ, имаше Транспортни войски, проектантски и строителни организации и тн. Да не говорим, че всички локомотивни и вагонни депа също извършваха ремонт на подвижния състав. Сега всичко това е почти изчезнало и са останали малки отделни парчета от него. Е ти като си разбил една система и си унищожил 80% от нея с какъв акъл и откъде накъде очакваш някакви резултати после? Всички тези проблеми се решават при малко добро желание и адекватно финансиране + управление. Но желание няма!

Нямали място във влака... Да си стоели вкъщи и ли под моста....а? ТИ па точно ше кажеш кво "трябва" глист миризлив... Заври си го тоя малоумен ферман "отзад" и се вози на рейса ако искаш, на мен ДАП-ове, рейсове и влакове чисти или мръсни ми се отщяха по времето на смрадливия комунизъм за който така дебилно тъгуваш.. ако нямаш автомобил си роб...

Всички пари за БДЖ са всъщност пари подаръци за подизпълнителите по проектите. Некои фирми забогатяха с 2 млрд.

Скъпо и с лошо качество. Аз губя надежда че БГ ще се оправи. Може би наистина единствената надежда е да слушаме САЩ и да правим каквото ни кажат

Много добра идея. Само не опитвайте да печатате долари. Това САМО ние можем да го правим. Ако ви трябват долари, НИЕ ще напечатаме и ще ви дадем изгоден кредит. Изгоден за нас, разбира се.

Кое е скъпо бе? В коя европейска държава ще изминеш разстоянието София - Пловдив за 5-6 евро? Никъде го няма това.

Педераса дето ми е сложил минус да каже в коя развита европейска страна ще измине разстояние сходно на София - Пловдив с 5-6 евро. Чакам отговор, но знам, че такъв няма да получа щото просто няма!!!

А в коя европейск астрана взимат 750 евро заплата? Само не казвайте, че живущите извън София и Пловдив са мързеливи, неуки и така им се пада, да взимат 1500, ако въобще стигат до 1500.

Като стане по изгодно да се пътува с Автобус, БДЖ ще фалира ;)

А дървеници във влаковете ще оставят ли поне мъничко или ще изчезнат веднъж завинаги ?

Те Париж и Лондон пропищяха от дървеници ама за там нищо не казваш. И как аз дето съм пътувал толкова пъти с влак никога не съм попадал на такива гадове?

Z

Нямам против да се вдигнат цените в БДЖ, но да знам, че София - Пловдив например се взима с експресен влак за 1 час, а не за 2.30 и нагоре, както преди 50 години и че този влак като експресен - не спира на места като Вакарел, Ихтиман, Белово, Костенец и прочее.

И билета до Пловдив като ти е 100 лева, ще си един от първите дето ще каже - на мене с колата ми е по-евтино. От Берлин до Франкфурт са 450км и билета на ДБ е ~80 евро. Кой ще ги плати тия цени тука - НИКОЙ!

Да, ама заплатата на швабата е 3000 евро, нека и тука да стане такава, с радост ще дам 80 евро от София до морето.

Какви 100 лева? Виж Германия!

Ако знаеше преди 50 г. за колко време експрес Чайка обслужваше Сф-Пв-Бс, ще се гръмнеш.