Френската антимонополна агенция съобщи, че е глобила китайския моден гигант Shein с 40 милиона евро за предполагаеми заблуждаващи търговски практики, включително подвеждащи отстъпки, след почти едногодишно разследване.

Агенцията, която отговаря както за защитата на потребителите, така и за конкуренцията, заяви, че Infinite Style E-Commerce Co Ltd, която управлява продажбите на марката Shein, е подвеждала клиентите относно реалните отстъпки. Компанията е приела наложената глоба, съобщи "Ройтерс".

Според френските разпоредби референтната цена за всяка отстъпка трябва да бъде най-ниската, която търговецът е предлагал през последните 30 дни преди промоцията. Shein е нарушила това правило, като не е отчитала предишни цени и понякога дори е увеличавала цената преди да приложи "отстъпка", съобщиха от агенцията.

Разследването е установило, че компанията "е подвеждала потребителите относно автентичността на отстъпките, от които могат да се възползват."

Проверката, обхванала хиляди продукти на френския сайт на Shein между 1 октомври 2022 г. и 31 август 2023 г., показала, че 57% от рекламираните намаления всъщност не са предлагали по-ниска цена, 19% са били с по-малка отстъпка от обявената, 11% всъщност са представлявали увеличение на цената

В изявление Shein обяви, че антимонополната агенция е уведомила Infinite Style Ecommerce Co Ltd (ISEL) през март миналата година за нарушения, свързани с референтни цени и екологични регулации, и че компанията е предприела коригиращи действия в рамките на следващите два месеца.

"Това означава, че всички установени проблеми са отстранени преди повече от година", заявиха от Shein, като добавиха, че ISEL е ангажирана с пълното спазване на френските регулации.

ИЗБРАНО