Нито политическият натиск, нито пандемията оказаха влияние на финансовите резултати през лятото на големите технологични гиганти. Алфабет (Alphabet), Амазон (Amazon) и Фейсбук (Facebook) отчетоха приходи и печалби, които надвишиха с много прогнозите, съобщи Франс прес.

Оборотът на Амазон, големия печеливш от карантинните мерки, се изстреля с 37 процента до над 96 милиарда долара през третото тримесечие. Акциите на компанията за електронна търговия обаче се понижиха вчера с 1 процент в електронната търговия след затварянето на Нюйоркската фондова борса заради неблагоприятните прогнози за предстоящия сезон на празници.

Гугъл и Фейсбук, двата световни лидера в онлайн рекламите, също пръснаха броячите. Алфабет, компанията майка на най-голямата интернет търсачка в света, отчете приходи от 46,2 милиарда долара, което е 14 процента растеж на годишна база. Чистата й печалба е 11,2 милиарда, скок с цели 59 процента, отбеляза Асошиейтед прес. Това представяне бе приветствано от пазарите, защото акциите й поскъпнаха с 6 процента.

Фейсбук е спечелил 7,85 милиарда в периода от юли до септември, а общите приходи на компанията са скочили с 22 на сто до 21,22 милиарда, което е над очакванията на анализаторите.

От четирите колоса на технологиите единствено Епъл (Apple) отчита 7-процентен спад в печалбата в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Тя е 12,7 милиарда от общи приходи в размер на 64,7 милиарда долара.

Четирите компании са изправени пред сериозни предизвикателства. Всички те са обвинени от органите за защита на конкуренцията в доминиращо положение на съответните им пазари.

Фейсбук, Туитър (Twitter) и Гугъл са подложени на натиск от властите в САЩ заради влиянието им върху политическия дебат дни преди президентските избори на 3 ноември. Американски сенатори от десницата ги обвиняват в цензура, докато тези от левицата ги обвиняват в обратното - че не контролират достатъчно съдържанието на платформите си.

За момента обаче гневът на политици и на много НПО не води до икономически загуби, дори за Фейсбук, който стана през юли обект на бойкот от редица големи марки заради предполагаемото разпространение на реч на омразата в социалната мрежа.