Шефът на Boeing предупреди за рискове пред последния модел - 737 Max 10
Чака се решението на регулаторите, но те могат да поискат препроектиране в пилотската кабина и добавяне на система за предупреждение
Шефът на Boeing предупреди, че има риск компанията да бъде принудена да спре своя самолет заради възможни регулаторни проблеми, предаде Би Би Си (BBC).
Още по темата
Производителят на самолети трябва да получи одобрение от властите за своя нов модел до края на годината.
Главният изпълнителен директор Дейв Калхун каза, че стремежът да се получи зелена светлина е бил "всичко или нищо".
Max 10 е най-новият и най-големият самолет от фамилията 737, която попадна под лупа след две големи катастрофи.
В интервю за списание Aviation Week Калхун каза, че все още очаква благоприятен изход, Boeing ще настоява за това пред Федералната авиационна администрация на САЩ (Federal Aviation Administration - FAA) и Конгреса на САЩ.
"Ако преминете през това, през което ние преминахме, дълговете, които трябваше да натрупаме, способността ни да реагираме или желанието да преживеем случилото се, дори свят без (737 Max), 10 не е толкова плашещ", той каза.
"Не очаквам (да отменя програмата) и не искам никой да си мисли, че е възможно. Това е просто риск", добави той.
Говорител на Boeing потвърди пред Би Би Си коментарите на Калхун.
Говорителят добави, че компанията е поела ангажимент да изпълни изискванията на регулаторите и "тези на нашите клиенти за сертифициране и доставка на 737 10. Безопасността остава водещият фактор в това ни усилие".
По-рано тази година FAA предупреди Boeing, че може да не получи сертификат за Max 10 до края на тази година. Изисква се сертифициране, за да влезе в експлоатация който и да е самолет.
Ако Boeing не получи одобрение, ще трябва да добави нова система за предупреждение към пилотските кабини на Max 10s, съгласно разпоредбите в сила през 2023 г. Това трябва да се случи, освен ако не бъде компанията не бъде освободена от това от Конгреса на САЩ.
Включването на системата означава, че Boeing ще трябва да препроектира пилотската кабина на Max 10 и да обучи пилотите да летят при нова конфигурация, отбеляза Би Би Си.
Boeing има повече от 600 самолета Max 10, поръчани от 18 клиента, включително British Airways и United Airlines.