Германски федерален съд решава отговорен ли е "Ауди" за Дизелгейт
Собственик на автомобил от марката създаде прецедент като съди не "Фолксваген", а неговото поделение
Десетки хиляди собственици на автомобили в Германия имат право на обезщетения след дизеловия скандала с "Фолксваген" (Volkswagen) и знаковото решение на съда, но остават редица въпроси.
Още по темата
- Volkswagen загуби делото за Дизелгейт в Европейския съд: Какво следва
- Собствениците на дизелови коли могат да съдят Фолксваген в страните, в които са ги закупили
- "Фолксваген" обезщетява повечето германски собственици на стари дизелови коли
- "Фолксваген" обезщетява 200 000 клиенти с 620 млн. евро заради "Дизелгейт"
Един от тях бе отправен днес към Федерален съд и той е дали филиалът на "Фолксваген" "Ауди" (Audi), е отговорен за скандала с фалшифицираните емисии, предаде ДПА.
През септември 2015 година стана ясно, че "Фолксваген" е монтирал на милиони свои коли по света софтуер, който отчита по-малко вредни емисии при тестване, отколкото в действителност те отделят, когато се движат по пътищата.
Пет години след избухването на скандала Германия все още търпи последствията от случилото се.
През май 2020 година Федералният съд постанови, че "Фолксваген" съзнателно е заблудил клиентите си в Германия. Така собствениците на въпросните автомобили получиха възможност да поискат обезщетения.
В дело, който може да доведе до прецедент, собственик на автомобил от централната провинция Саксония-Анхaлт сега съди пряко "Ауди", а не "Фолксваген груп".
Дизеловият двигател EA 189 (латински букви) в автомобила му е разработен от "Фолксваген".
Независимо от това съд от по-ниска инстанция в град Наумбург е постановил, че "Ауди" трябва да плати около 20 000 евро плюс лихвите, за да се уреди жалбата. Според съда производителят на луксозни автомобили носи същата отговорност, тъй като е използвал неразрешена технология в превозните си средства и ги е пуснал на пазара.
Федералният съд ще разгледа случая днес и се очаква решението да бъде обявено през идните дни.