ФМИ впечатлен от успеха на бездимните тютюневи изделия в България
Тютюневият гигант смята България за лидер в предлагането на бездимните алтернативи
Към България има критики, че е сред първите в ЕС по тютюнопушене, но от пускането й на пазара България стана лидер в предлагането на системата за нагряване на тютюн IQOS (Айкос). Това заяви на среща с журналисти президентът на Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) за Европейския съюз Фредерик де Вилде, който е в София за участието си в най-големия форум за технологии и иновациив WEBIT.FESTIVAL Europe 2018.
"Десетки хиляди българи вече са преминали на IQOS. Това е впечатляващо, защото продуктът е само от 7 месеца в България. Има много висок интерес за това какви са предимствата му и потребителите го приемат много бързо, което за мен беше изненада", посочи Де Вилде.
"Първите сигнали от пазара са, че потребителите приемат много положително бездимната алтернатива IQOS. И за мен е още по-радостно, че не само продуктът се харесва и ползва, но и, че мъжете и жените тук обсъждат продукта в положителен смисъл и го препоръчват", заяви и Христос Харпантидис, управляващ директор за Югоизточна Европа (Гърция, Румъния, България, Хърватска, Словения).
По думите на двамата представители на висшия мениджмънт на тютюневия гигант страната ни за кратко време се е превърнала в лидер в предлагането на продукта, благодарение на добрата регулаторна рамка и бързото транспониране на европейската Директива за тютюневи изделия у нас.
Относно участието на Филип Морис Интернешънъл в най-големия форум за дигитални иновацииWebit Festival Europe 2018, Фредерик де Вилде посочи, че това е високотехнологичен форум, който събира хората, които преобръщат водещите сектори и ФМИ е една от тях. Компанията е лидерът в глобалната дигитална трансформация на тютюневия сектор, която иска да превърне света в място без тютюнев дим с високотехнологичната система за нагряване на тютюна, без горене, каквато е IQOS. За целта Филип Морис инвестира 4,5 млрд. долара в научна и развойна дейност, иновации и производствени мощности.
"Тази трансформация започна преди над 10 години в търсене на по-добри алтернативи чрез продукти, които да намалят риска за здравето на пълнолетните пушачи, които не могат да се откажат от тютюнопушенето. Това означаваше големи инвестиции в иновации, научни изследвания и информираност на потребителите", каза Фредерик де Вилде.
Компанията вече разполага с пакет от научни доказателства и клинични проучвания, които доказват намалението на токсичните субстанции до 90% , образувани при парата от IQOS в сравнение с дима на обикновена цигара.
Последните данни от проведеното 6-месечно клинично проучване на Филип Морис сочат, че преминалите пушачи към IQOS показват сходни резултати с тези, които се отчитат при отказалите се пушачи. Над 20 независими институции от цял свят проверяват в момента тези резултати като много от тях вече потвърждават намалената токсичност.
Научните изпитвания за намаления риск за здравето на бездимните тютюневи изделия изискват време, но това е пътят, убеден е Де Вилде.
В момента по приходи в компанията високотехнологичната система за нагряване на тютюна без горене на ФМИ заема 13%, по търговски инвестиции дялът е - 39-40%, а по инвестиции в научни изследвания - 70%. Аз самият отделям 80% от времето си за този продукт, посочи президентът Де Вилде.
Филип Морис планира до 2025 г. бездимните тютюневи изделия да заемат 30% от производството им. А що се отнася до краят на конвенционалните цигари, Де Вилде обясни, че това зависи от външни фактори - регулаторна рамка и как се възприема от потребителя.
"Ние сме в инвестиционен режим. Колкото по-бързо потребителя осъзнае предимствата на бездимните тютюневи изделия, толкова по-бързо ще постигнем целта", посочи още той.
Де Вилде обаче е категоричен, че това е верният път: "има и други компании с подобни бездимни тютюневи изделия. Те също се приемат добре, това означава, че сме на прав път".
"Не искаме продуктът ни да е просто мода, а да е осъзнато решение на потребителя за промяна на навиците му и ритуалите за по-добър живот", посочи още той.
Компанията много внимателно следи поведението на ползвателите на устройството у нас.
По думите на Де Вилде тенденциите са много интересни и плаващи - част от пушачите напълно изоставят обикновените цигари, други ги смесват, но е рано да се очертае картината. В България системата за нагряване "Айкос" няма конкуренция от страна на други бездимни устройства. В Япония, където пазарът е по-зрял, ФМИ има двама конкуренти, но остава лидер с голяма преднина пред другите.
Данните на ФМИ сочат още, че 7 милиона пълнолетни пушачи по света вече са преминали на IQOS, а 10 000 на ден се преориентират към него.