Фалшиви промоции ни заливат при пазаруване в интернет. Онлайн магазини привличат потребителите с обещания за ниски цени, а след това предлагат стоките на по-високи, съобщава Нова телевизия.

През последните дни Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялни търговски практики, свързани с фалшиви промоции при няколко онлайн търговци. На подвелите клиентите си ще бъдат наложени санкции.

Броят на жалбите срещу онлайн търговци расте. За първите 9 месеца на годината те са около 2300 - с 20% повече от същия период на 2017 г. Най-често потребителите се оплакват от неспазен срок за доставка, липса на наличност на намалени стоки, отказ на търговеца да приеме обратно стока в законовия срок от 14 дни или невъзможност да я достави на обявената цена. От бранша съветват, при проблем с поръчката, клиентът да потърси първо самия продавач.

"Много важно е, в процеса на избор и поръчка, потребителите да пазят цялата информация, която се натрупва, за да могат да реагират при проблем и да настояват за цената и срока за доставка и, когато реакция няма от страна на търговеца, ние ще можем да помогнем, тъй като разполагаме с цялата история на тази поръчка. Важно е потвърждението на заявката и приетата поръчката. Често се прави консултация по телефон и забравят, че има конкретен механизъм за поръчка, но така нямаме необходимите доказателства, ако нещо се обърка", обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.