Boeing 737-900ER: слагат под лупа втори модел след експлозията в 737 MАX 9
Самолетите 900ER имат същия дизайн на неизползваната врата, която се взриви по време на полет на 737 MAX 9
Предстои да бъдат извършени проверки на втори модел самолет на "Боинг" (Boeing) след взривяване на неизползвана врата на един от самолетите по-рано този месец, съобщи Би Би Си (BBC).
Още по темата
Федералната агенция за гражданско въздухоплаване на САЩ (Federal Aviation Administration - FAA) приземи повече от 170 машини от флотилията 737 MAX 9, след като панел от кабината се откъсна на хиляди метра височна.
В неделя агенцията заяви, че авиокомпаниите също би трябвало да проверят уплътнителите на вратите на самолетите от по-стария модел 737-900ER, дали те се закрепват добре. Тази версия на Boeing използва същия дизайн на вратите като по-новата. Федералната агенция определи тази препоръка като "допълнителен пласт безопасност".
В заявлението се казва, че не са докладвани проблеми със 737-900ER, но че той използва същия дизайн на панела за "запушване" на неизползвана врата като при самолета, при който възникна ужасяващия инцидент от 5 януари, отбелязва Би Би Си. Тогава, самолет Boeing 737 МAX 9 на "Аляска Еърлайнс" (Alaska Airlines) на път за Калифорния от Портланд, Орегон, беше принуден да извърши аварийно кацане, след като панел се откъсна от корпуса малко след излитането му, оставяйки зейнала дупка отстрани. След инцидента редица самолети от модела бяха приземени за инспекции, което доведе до срив в цената на акциите на Boeing.
Федералната агенция проучва производствените практики и производствените линии на компанията, включително тези, свързани с подизпълнителя "Спирит Аеросистемс" (Spirit AeroSystems), който доставил панела.
По-рано тази седмица FAA заяви, че е извършила проверки на 40 от приземените самолети, но не каза кога ще могат да летят отново.
В изявление в неделя Агенцията съобщи: "Безопасността на пътниците, а не скоростта, ще определи графика за завръщане на тези самолети в експлоатация".
След инцидента Boeing заяви, че ще повиши качеството на контрола в производствения си процес.
Моделите 737-900ER имат 11 милиона часа пробег без подобен инцидент, какъвто се случи на по-новите 737 Max 9s.
Федералната въздухоплавателна агенция на САЩ не е наредила приземяване на по-стария модел, докато се извършват проверките по места.