Adidas отчете първата си загуба от 30 г. насам
След раздялата с рапъра Кание Уест пострада американският пазар на прочутата марка спортно облекло
Германският гигант за спортни облекла "Адидас" (Adidas) регистрира първата си годишна загуба от повече от 30 години през 2023 г. Компанията предупреди, че очаква продажбите ѝ в Северна Америка отново да спаднат тази година, тъй като търговците на спортно облекло в САЩ имат високи складови наличности, предаде Ройтерс.
Още по темата
Компанията обаче заяви, че нейният борд ще предложи непроменен дивидент от 0,70 евро ($0,7650) на акция за резултатите от 2023 г. въпреки нетната загуба от 58 милиона евро, първата от 1992 г. насам.
Adidas е изправена пред затруднения, след като прекрати договорите си с Кание Уест през октомври 2022 г. заради непристойно поведение на американския рапър, спирайки продажбите на изключително печелившата линия маратонки "Йеизи" (Yeezy).
През първата си година като изпълнителен директор на Adidas Бьорн Гулден възобнови продажбите на маратонките "Йеизи", за да изчисти оставащите наличности, като същевременно се стреми да увеличи популярните продукти като обувки "Самба" (Samba) и "Газел" (Gazelle) и да подобри отношенията с търговците на дребно. Тази тенденция помогна продажбите на обувки да нараснат с 8% през четвъртото тримесечие, докато продажбите на облекло паднаха с 13%.
"Въпреки че далеч не е достатъчно добра, 2023 г. завърши по-добре от това, което очаквах в началото на годината", каза Гулден.
Акциите на Adidas, по-рано регистрирали загуби, се възстановиха, след като той пое поста, задминавайки тези на "Найки" (Nike) и "Пума" (Puma).
Очакванията на марката за продажбите в Северна Америка са за спад с около 5 на сто тази година, като през второто полугодие се предвижда възстановяване с двуцифрен темп.
През последното тримесечие на миналата година продажбите на Adidas в Северна Америка са намалели с 21 на сто, както и с 16 на сто през цялата година. Книжата на Adidas спаднаха с 1 на сто след обявяването на резултатите.
"Нещата очевидно вървят в правилната посока в Adidas, откакто Бьорн Гулден пое управлението", каза Томас Йокел, портфолио мениджър в Union Investment, цитиран от Ройтерс. "Марката продължава да се нагрява, което може да се види и от факта, че по-малко продукти сега трябва да се продават с отстъпка."
В Китай Adidas очаква по-силно възстановяване, с двуцифрен ръст на продажбите след ръст от 8% през 2023 г.
Adidas направи 750 милиона евро приходи от продажби на "Йеизи" миналата година, което доведе до печалба от 300 милиона евро. Компанията отдели 140 милиона евро за дарения за благотворителни организации, борещи се с антисемитизма и расизма.