Платформата на Dir.bg Work Talent има за цел да запълни пропастта между кандидатстващите за работно място и работодателите, като подобри комуникацията с иновативни механизми и модерен подход. Това обясниха в bTV председателят на Борда на директорите на Dir.bg Моника Станишева и съоснователят на проекта Бисер Кунчев.

"Хиляди млади хора в България нито учат, нито работят. От доста години наблюдаваме тази тревожна статистика и тази информацията от вчера, че 124 хиляди души са извън образователната система, но и извън пазара на труда, потвърждава, за съжаление, една много неприятна тенденция", коментира Моника Станишева.

По думите ѝ именно това е и причината преди 2 години да се формира идеята за първоначалния проект на Dir.bg - "Идеалният кандидат".

"Този проект всъщност беше точно това - платформа, която да може да събере на едно място всички обяви за студентски стажове с идеята, че те не трябва да се приемат като нещо формално, където отиваш и носиш кафетата, а където наистина можеш да развиеш професионални умения. И после, когато завършиш и отидеш в една компания, и си подадеш CV-то, компанията да види, че ти имаш натрупан опит. Какво се получава - хората завършват и казват "имам висше образование и стоя без работа", защото, когато си дадат CV-тата на компанията, оттам казват "този човек няма опит, защо да го взимаме". Така хем на пазара на труда няма хора, хем завършилите квалифицирани млади хора не могат да си намерят подходящо работно място", обясни председателят на Борда на директорите на Dir.bg.

Тя подчерта, че идеята всъщност е проработила доста успешно, защото компаниите и кандидатите, които са се регистрирали, са започнали да отговарят с все повече желание тази платформа да прерасне в нещо повече от просто платформа за стажове.

"И така стигнахме до идеята за Work Talent", отбеляза Моника Станишева.

"В тази платформа, за разлика от другите платформи за работа, ние разработихме няколко модерни технологични решения за кандидатстване - едното се нарича "предварително интервю" - даваме равен шанс на абсолютно всеки, който кандидатства, да се яви, да отговори на 16 еднакви за всички въпроса, за да спечели конкурентно предимство. Компанията може да зададе допълнителни въпроси, а кандидатът - да се представи с видео визитка", заяви от своя страна Бисер Кунчев.

По думите на Моника Станишева видео визитката е изключително добър механизъм човек да се представи на потенциалните си работодатели и няма как, ако искаш да имаш модерен механизъм за представяне на един кандидат, да не разполагаш с новите модели за комуникация.

"Живеем в 2023 година, социалните мрежи са навсякъде, вече почти всеки човек е медия и всъщност истината е, че всеки един работодател, когато иска да види кой кандидатства за работното място, той не се интересува само от професионалната квалификация, а иска да види кой е човекът, коя е личността, каква е неговата корпоративна култура, етика. Тези въпроси, които ние сме създали, дават възможност да се види отвъд този професионален опит какво стои", посочи Моника Станишева.

Тя беше категорична, че това дава огромен шанс на хората да стигнат до своите работодатели, до добрите компании, които да им предложат работа, но също и до компаниите да намерят и по-правилно да преценят кои са правилните хора за това работно място.

"Видео визитката е нещо, което сме интегрирали в платформата. Аз съм много щастлива, че Dir.bg подкрепи този проект, защото той създава нова култура на презентация на хората, които си търсят работа, и на хората, които искат да намерят своите кандидати", каза още Моника Станишева.

И уточни, че фирмите, включили се в платформата, са от най-различни сегменти - от финансовия сектор, от ритейл сектора, дават много социални придобивки, много възможности за развитие.

"Има доста добър отзвук от това, което направихме. Само за няколко дни вече има хиляди кандидатури. Целта ни е да запълним пропастта, която се получава между търсенето и предлагането на работа. Защото кандидатите казват, че от компаниите не им се обаждат, фирмите пък твърдят, че няма хора - очевидно има някакъв комуникационен проблем и ние се опитваме да преодолеем тази празнина, да свържем едните с другите по един доста нов, интуитивен и интерактивен начин", добави председателят на Борда на директорите на Dir.bg.

"Предстои да изненадаме аудиторията с нови интересни решения, в които да е включен и изкуствен интелект", информира още Бисер Кунчев.

Интуитивна, модерна, интерактивна, Work Talent дава възможност на всеки, който кандидатства, да открие своя подходящ работодател и да се представи по-добре, не само по традиционния начин чрез автобиография, но и при желание чрез видео визитка или предварително интервю.

Платформата стартира с над 1500 обяви за нови работни позиции и стажове, анонсирани от 25 водещи работодатели в България - LIDL, DSK, A1, Yettel, Vivacom, Easy Credit, UBB, Postbank, Ibank, Procredit, Sopharma Trading, Questers, TEVA, Coca Cola Europacific partners, Luxoft, TBI bank.

WorkTalent си сътрудничи и с водещите агенции за намиране на работа като Easy Consult, Adecco, Manpower, Astrea, Toro Groups, TopSkills.