Британският гигант в търговията на дребно Теско (Tesco), съобщи днес, че създава 16 000 работни места, за да подкрепи силния растеж на онлайн дейностите си, които са предпочитани от потребителите заради пандемията от Ковид-19, предаде АФП.

Лидерът в сектора в Обединеното кралство уточни в комюнике, че ще наеме 10 000 души, които да подготвят поръчките, и 3000 шофьори, за да ги доставят.

Останалите нови служители на компанията ще бъдат заети в магазините и разпределителните центрове.

От началото на пандемията от новия коронавирус Теско вече нае 4000 нови служители.

Компанията уточни, че мнозинството от 16 000 работни места ще бъдат заети от хора, които вече са били наети временно от групата по време на пандемията.

Общо 1,5 милиона души правят онлайн покупки от Теско всяка седмица, а това е увеличение спрямо 600 000 от началото на пандемията.

Онлайн продажбите вече представляват 16 на сто от общия обем на Теско в сравнение с 9 на сто преди санитарната криза. Очаква се те да достигнат 5,5 милиарда лири през 2020 година спрямо 3,3 милиарда през 2019 година.

Американският гигант в онлайн търговията Амазон (Amazon) обяви в края на юли нова офанзива в Обединеното кралство като предложи безплатно доставки на храни за поръчки над 40 лири на абонатите си, които вече използват неговите услуги "Prime".

Тези промени в навиците на потребителите в същото време нанасят сериозни щети на традиционния търговски сектор.

Веригата Маркс енд Спенсър (Marks and Spencer) например реши да закрие 7000 работни места заради спада на посетителите в нейните магазини и заради желанието й да постави акцент върху онлайн продажбите.