"Освен в Лондон, съм живяла в Токио, Шанхай и в момента живея в Барселона. Уча испански, който е четвъртият ми език", открито споделя Ванеса Кьосина пред Бисер Кунчев и продължава:

"В началния етап почти не се изкарват никакви пари от рекламни кампании. Микроинфлуенсърите работят на принципа "бартер", тоест получават безплатни продукти в замяна на реклама в профила си. Следователно е нужно да имат друга професия, за да може да се издържат. Разбира се, когато в един момент профилът се развие и е достатъчно доходоносен, може инфлуенсърството да се превърне в основна професия."

Коя е Ванеса Кьосина?

Израснала съм в гр. Вълчедръм, малък град в област Монтана. Учих в основно училище в Вълчедръм, след което се преместих в ПГПЧЕ "Петър Богдан" в Монтана. От малка ми се отдават езиците, затова реших да уча в езикова гимназия, като бях с профил "Чужди езици" - първи език английски и втори - руски език. Честно казано, руският ми се отдаваше повече, затова и в 12 клас бях изправена пред сериозна дилема, дали да следвам висше образование в Русия или Англия. Исках да замина за чужбина, да имам висше образование, което се признава и оценява в цял свят, но най-вече исках да предизвикам себе си, да се запозная с хора от други държави и различни култури. Това за мен е най-ценният опит в живота. В крайна сметка избрах Англия и изобщо не съжалявам за това. Лондон не беше моето място, но ме изгради като личност, там срещнах страхотни хора, изградих силен характер и започнах кариерата си. Ако не бях заминала за Лондон, нямаше да съм човекът, който съм днес.

Снимка: Личен архив

Преди да стана инфлуенсър съм работила на няколко места. Известно време бях персонален треньор, провеждах тренировки във фитнес и изготвях хранителни и тренировъчни режими. След това работих в 2 фирми в Англия като търговски представител. Работата ми се състоеше в това да представям продуктите в магазините, в които се продават, както и на търговски изложения.

Освен в Лондон, съм живяла в Токио, Шанхай и в момента живея в Барселона. Уча испански, който е четвъртият ми език.

Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?

Снимка: Личен архив

Започнах да развивам профила си, когато заминах за Лондон. Имах много свободно време и реших да започна да готвя и да експериментирам със здравословни рецепти. Качвах снимки и рецепти на всичко, което приготвях. Освен това, тренирах всеки ден и споделях видеа от тренировките си. Така с течение на времето започнаха да ме следват повече хора, тъй като намираха съдържанието ми за полезно и интересно. Първите фирми, с които работих, бяха английски. Предложиха ми и партньорство от една от най-големите компании за хранителни добавки в Англия, което даде старт на моята кариера като инфлуенсър. Споделях много за личния си живот и хората изградиха специална емоционална връзка с мен, чувстваха ме като техен приятел и се припознаваха в мен, въпреки че не ме познаваха лично. Получавала съм стотици съобщения от непознати момичета, които ме подкрепят и насърчават да продължавам с това, което правя, защото ги вдъхновявам и им помагам. Това е и моята мотивация да продължа да се развивам в тази посока. Моята награда е доверието и подкрепата на хората, а това, което ме прави най-щастлива е, че успявам да им помогна и поне с малко да допринеса за положителна промяна в живота им.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?

Професията "инфлуенсър" за мен не е умението да рекламираш и продаваш продукти. Наблягам върху това, защото съм го чувала от много хора, в това число и от лектори по маркетинг. Да бъдеш добър инфлуенсър, означава да влияеш положително на хората, да им помагаш и да ги вдъхновяваш. Да стоиш зад принципите си и да предоставяш на аудиторията си полезна информация, която всъщност е помогнала на теб. Да успееш да повлияеш на хората по начин, който ще ги накара да черпят доза вдъхновение всеки ден. Моята мисия е да помагам и да вдъхновявам. Затова виждам нещата от тази гледна точка. Затова съм и успешен инфлуенсър.

Снимка: Оля Лисова

Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?

Тези, които са автентични, непринудени и чиято енергия можеш да усетиш в момента, в който отвориш техния профил. Български инфлуенсъри, които ми влияят по такъв начин са Бояна Генова, Йоана Йокко и Виктория Капитонова. Те се открояват от тълпата. Бояна е най-харизматичният човек, който познавам. Тя просто излъчва позитивна енергия. Йоана Йокко е най-забавната българска инфлуенсърка, а Виктория според мен е най-добрият инфлуенсър в България, откъдето и да погледнеш. Любимите ми световно известни инфлуенсърки са Oxana Samoylova и Krissy Cela, защото са истински и непринудени. Бих си купила всичко, което препоръчат (хаха).

Ванеса Кьосина

Снимка: Личен архив

Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?

За мен трупането на последователи е ключ към голямата ми цел - да достигна до повече жени и да им помогна да се развиват, да бъдат независими и да бъдат уверени в себе си. Когато започнах, преди 6 години, си поставих за цел един ден да съм сред най-влиятелните жени в България и да успея да наложа като стереотип успешната, независима и естествена жена.

Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?

Случва се заради мен и доверието, което имат в мен моите последователи. Аз не рекламирам продукти, а препоръчвам. Да рекламирам продукт, който не работи или е с ниско качество, означава да опетня името си и да изгубя доверието на хората. Ако не бих препоръчала продукт на приятел, не бих го препоръчала и на мой последовател.

Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?

В началния етап почти не се изкарват никакви пари от рекламни кампании. Микроинфлуенсърите работят на принципа "бартер", тоест получават безплатни продукти в замяна на реклама в профила си. Следователно е нужно да имат друга професия, за да може да се издържат. Разбира се, когато в един момент профилът се развие и е достатъчно доходоносен, може инфлуенсърството да се превърне в основна професия. При мен никога не е била основна, защото имам други цели. Основно развивам собствения си бизнес, който предлага фитнес аксесоари за тренировки вкъщи. Втората ми професия е маркетинг мениджър, която се състои в това да развивам социалните мрежи на малки бизнеси. На трето място съм инфлуенсър. И трите професии вървят паралелно, което не е лесно, но се справям.

Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?

Да бъда интересна за следване в профилите си и да давам нещо полезно на хората в замяна. Като инфлуенсър, винаги се старая на първо място да съм автентична и да показвам това, което аз искам и харесвам, и на второ, да се адаптирам и придържам към последните трендове в тази сфера.

Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?

Не е най-интересният, но е този, който искам да рекламирам най-много. Малката ми женска мечта е да получавам дрехи всеки месец и да показвам различни комбинации за цялостна визия с тях ..хаха.

Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?

Не бих рекламирала продукти, които аз лично не харесвам и не използвам, както и продукти на брандове, които не съвпадат с това, което искам да представя на аудиторията си. Например, ако от конкретен бранд имат лошо отношение към клиентите си или са некоректни, не искам да бъда асоциирана с този бранд.

Къде се виждаш след 10 години професионално?

Виждам се като световноизвестна инфлуенсърка и милионерка с 2 успешни бизнеса и голямо общество от амбициозни жени, на които съм помогнала чрез тези бизнеси.