Професия "Инфлуенсър" представя Ванеса Кьосина
От Вълчедръм до Токио, Шанхай и Барселона
"Освен в Лондон, съм живяла в Токио, Шанхай и в момента живея в Барселона. Уча испански, който е четвъртият ми език", открито споделя Ванеса Кьосина пред Бисер Кунчев и продължава:
"В началния етап почти не се изкарват никакви пари от рекламни кампании. Микроинфлуенсърите работят на принципа "бартер", тоест получават безплатни продукти в замяна на реклама в профила си. Следователно е нужно да имат друга професия, за да може да се издържат. Разбира се, когато в един момент профилът се развие и е достатъчно доходоносен, може инфлуенсърството да се превърне в основна професия."
Коя е Ванеса Кьосина?
Израснала съм в гр. Вълчедръм, малък град в област Монтана. Учих в основно училище в Вълчедръм, след което се преместих в ПГПЧЕ "Петър Богдан" в Монтана. От малка ми се отдават езиците, затова реших да уча в езикова гимназия, като бях с профил "Чужди езици" - първи език английски и втори - руски език. Честно казано, руският ми се отдаваше повече, затова и в 12 клас бях изправена пред сериозна дилема, дали да следвам висше образование в Русия или Англия. Исках да замина за чужбина, да имам висше образование, което се признава и оценява в цял свят, но най-вече исках да предизвикам себе си, да се запозная с хора от други държави и различни култури. Това за мен е най-ценният опит в живота. В крайна сметка избрах Англия и изобщо не съжалявам за това. Лондон не беше моето място, но ме изгради като личност, там срещнах страхотни хора, изградих силен характер и започнах кариерата си. Ако не бях заминала за Лондон, нямаше да съм човекът, който съм днес.
Преди да стана инфлуенсър съм работила на няколко места. Известно време бях персонален треньор, провеждах тренировки във фитнес и изготвях хранителни и тренировъчни режими. След това работих в 2 фирми в Англия като търговски представител. Работата ми се състоеше в това да представям продуктите в магазините, в които се продават, както и на търговски изложения.
Освен в Лондон, съм живяла в Токио, Шанхай и в момента живея в Барселона. Уча испански, който е четвъртият ми език.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Започнах да развивам профила си, когато заминах за Лондон. Имах много свободно време и реших да започна да готвя и да експериментирам със здравословни рецепти. Качвах снимки и рецепти на всичко, което приготвях. Освен това, тренирах всеки ден и споделях видеа от тренировките си. Така с течение на времето започнаха да ме следват повече хора, тъй като намираха съдържанието ми за полезно и интересно. Първите фирми, с които работих, бяха английски. Предложиха ми и партньорство от една от най-големите компании за хранителни добавки в Англия, което даде старт на моята кариера като инфлуенсър. Споделях много за личния си живот и хората изградиха специална емоционална връзка с мен, чувстваха ме като техен приятел и се припознаваха в мен, въпреки че не ме познаваха лично. Получавала съм стотици съобщения от непознати момичета, които ме подкрепят и насърчават да продължавам с това, което правя, защото ги вдъхновявам и им помагам. Това е и моята мотивация да продължа да се развивам в тази посока. Моята награда е доверието и подкрепата на хората, а това, което ме прави най-щастлива е, че успявам да им помогна и поне с малко да допринеса за положителна промяна в живота им.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Професията "инфлуенсър" за мен не е умението да рекламираш и продаваш продукти. Наблягам върху това, защото съм го чувала от много хора, в това число и от лектори по маркетинг. Да бъдеш добър инфлуенсър, означава да влияеш положително на хората, да им помагаш и да ги вдъхновяваш. Да стоиш зад принципите си и да предоставяш на аудиторията си полезна информация, която всъщност е помогнала на теб. Да успееш да повлияеш на хората по начин, който ще ги накара да черпят доза вдъхновение всеки ден. Моята мисия е да помагам и да вдъхновявам. Затова виждам нещата от тази гледна точка. Затова съм и успешен инфлуенсър.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Тези, които са автентични, непринудени и чиято енергия можеш да усетиш в момента, в който отвориш техния профил. Български инфлуенсъри, които ми влияят по такъв начин са Бояна Генова, Йоана Йокко и Виктория Капитонова. Те се открояват от тълпата. Бояна е най-харизматичният човек, който познавам. Тя просто излъчва позитивна енергия. Йоана Йокко е най-забавната българска инфлуенсърка, а Виктория според мен е най-добрият инфлуенсър в България, откъдето и да погледнеш. Любимите ми световно известни инфлуенсърки са Oxana Samoylova и Krissy Cela, защото са истински и непринудени. Бих си купила всичко, което препоръчат (хаха).
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
За мен трупането на последователи е ключ към голямата ми цел - да достигна до повече жени и да им помогна да се развиват, да бъдат независими и да бъдат уверени в себе си. Когато започнах, преди 6 години, си поставих за цел един ден да съм сред най-влиятелните жени в България и да успея да наложа като стереотип успешната, независима и естествена жена.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Случва се заради мен и доверието, което имат в мен моите последователи. Аз не рекламирам продукти, а препоръчвам. Да рекламирам продукт, който не работи или е с ниско качество, означава да опетня името си и да изгубя доверието на хората. Ако не бих препоръчала продукт на приятел, не бих го препоръчала и на мой последовател.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
В началния етап почти не се изкарват никакви пари от рекламни кампании. Микроинфлуенсърите работят на принципа "бартер", тоест получават безплатни продукти в замяна на реклама в профила си. Следователно е нужно да имат друга професия, за да може да се издържат. Разбира се, когато в един момент профилът се развие и е достатъчно доходоносен, може инфлуенсърството да се превърне в основна професия. При мен никога не е била основна, защото имам други цели. Основно развивам собствения си бизнес, който предлага фитнес аксесоари за тренировки вкъщи. Втората ми професия е маркетинг мениджър, която се състои в това да развивам социалните мрежи на малки бизнеси. На трето място съм инфлуенсър. И трите професии вървят паралелно, което не е лесно, но се справям.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Да бъда интересна за следване в профилите си и да давам нещо полезно на хората в замяна. Като инфлуенсър, винаги се старая на първо място да съм автентична и да показвам това, което аз искам и харесвам, и на второ, да се адаптирам и придържам към последните трендове в тази сфера.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Не е най-интересният, но е този, който искам да рекламирам най-много. Малката ми женска мечта е да получавам дрехи всеки месец и да показвам различни комбинации за цялостна визия с тях ..хаха.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Не бих рекламирала продукти, които аз лично не харесвам и не използвам, както и продукти на брандове, които не съвпадат с това, което искам да представя на аудиторията си. Например, ако от конкретен бранд имат лошо отношение към клиентите си или са некоректни, не искам да бъда асоциирана с този бранд.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Виждам се като световноизвестна инфлуенсърка и милионерка с 2 успешни бизнеса и голямо общество от амбициозни жени, на които съм помогнала чрез тези бизнеси.
НАЙ
Китай вдига най-големия ВЕЦ в света, но с това поставя в риск милиони в Индия и Бангладеш
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Почина Осаму Сузуки - емблематичният шеф на японския автомобилен гигант
Подмяната на печките на твърдо гориво в София: Защо е важно и какво предстои
Подмяната на печките на твърдо гориво в София: Защо е важно и какво предстои
Американските находища на шистов добив са застрашени от изчерпване
Държавата ще помага в търсене на купувач за затворения завод за хартия
Китай вдига най-големия ВЕЦ в света, но с това поставя в риск милиони в Индия и Бангладеш