Професия "Инфлуенсър" представя Калина Николова
Нямам рецепта за успех, следвам интуицията си
"Как бих рекламирала България като туристическа дестинация? Това си е тема за брейнсторминг. В кратката си YouTube кариера имах амбицията да показвам различни интересни места из България, но стигнах до заключението, че всеки разбира и преживява пътуването по свой собствен начин", открито споделя Калина Николова пред Бисер Кунчев и продължава:
"Нямам рецепта за успех. Следвам интуицията си. Не съм от хората, които качват определен брой постове на седмица или на ден. Споделям, когато имам какво да кажа/покажа.
При мен е по-скоро показване, не съм многословна под постовете си. Най-много се интересувам от съдържание, свързано с модата и с beauty индустрията, с пътувания."
Коя е тя?
Родена съм в София, преди цели 34 години! Не знам кога минаха, но все още си спомням първия ни апартамент до входа на Южен парк, където прекарах по-голяма част от детството си в каране на колело, кънки и разхождане на кучетата ни с татко. Трето дете в семейството съм и от малка съм доста самостоятелна, спомням си, че всеки ден след часовете в първи клас посещавах уроци по художествена гимнастика и тайно се надявах да стана част от националния отбор някой ден. Очевидно не станах, но все още обичам спорта и се опитвам да намирам време за него дори и в сегашното забързано ежедневие и с една малка принцеса вкъщи. Най-запомнящите моменти от училищните ми години преминаха на ул. "Баба" в София. Имах честта да уча в НГДЕК и до днес някои от най-близките ми приятели са хора, които срещнах там!
През 2015 година записах магистратура в Барселона, без да знам и една дума на испански (а програмата беше изцяло на испански) Наложи се за 3-4 месеца да науча основни неща, за да мога поне да разбирам в коя стая ще са лекциите... и заминах. Преди да замина бях работила в сферата на рекламата и маркетинга, което се оказа и моето нещо и в Барселона продължих да го развивам. Прекарах чудесна 1 година в този магичен град, макар и на моменти испанската администрация и бавност да ми идваха в повече. Превърна се в любимото ми място и се опитвам да се връщам там всяка година, поне за по няколко дни.
Днес дизайнът и дигиталният маркетинг заемат по-голяма част от ежедневието ми. Създавам дигитално съдържание за различни проекти, а дизайнът ми дава свободата да изразявам себе си.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
Не се смятам за инфлуенсър. Определям се като създател на дигитално съдържание и като такъв, създаването на профил в социалните мрежи беше естествено продължение. Имам профил много отдавна, мисля, че от 2011 година - когато малко хора в България знаеха какво е Инстаграм. В началото следвах предимно профили от чужбина - Испания, Франция, Щатите и много се вдъхновявах от тяхното ежедневие. Спомням си, че още не знаех как точно функционира тази мрежа и писах на едно от момичетата, което следвах, с някакъв въпрос, свързан с нейн пост. И тя ми отговори! И осъзнах каква сила ще бъде този канал за свързване на хора, които споделят еднакви интереси, цели и изобщо lifestyle. Това ме мотивира да продължа - споделяш себе си по твой собствен начин и по пътя намираш хора, с които имате много общи неща.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Професия може би е силно да се каже, но със сигурност е full time job, ако си решил да се отдадеш изцяло на това. Създаването на качествено съдържание изисква много работа и време. Работата с марки е като всяка друга - имаш ангажимент, договор и краен срок. Плащаме данъци за приходите, които получаваме и като цяло, ако не се отнасяш сериозно към ангажиментите, които поемаш, развиването би било много трудно.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Най-много се интересувам от съдържание, свързано с модата и с beauty индустрията, с пътувания. Има профили, които следвам повече от 10 години и ги чувствам толкова близки, все едно сме пораснали заедно. С някои от тях сме се срещали случайно из света и срам не срам съм се запознавала с тях. @oliviapalermo e един от първите профили, които последвах и до днес много харесвам стила й. @sincerelyjules, @alexandrapereira, @martacarriedo - много са и се възхищавам на работата на тези момичета. Едно от последните ми открития е @anniejaffrey и в нейния профил открих ново вдъхновение - здравословно хранене и балансиран начин на живот, все неща, с които не мога да се похваля и научавам много от нея.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Не целя много последователи, и в момента не са много, но се радвам, че са качествени. За мен е важно общността в профила да е от хора, с които споделяме еднакви интереси и виждания, било то и за страстта по обувките или спагетите болонезе.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
Споделянето на мнение онлайн за даден продукт е начин за популяризирането му със сигурност, но не смятам, че имам силата да накарам някой да си купи нещо. А и честно казано, не бих искала да го правя. Това, което правя е да споделя аз какво харесвам, защо го харесвам и ако това може да накара някой да се поинтересува от дадения продукт/ услугата - чудесно. Но със сигурност бих искала всеки, който инвестира време и пари в продукти да си прави свое собствено проучване, преди да се хвърли да купува на сляпо.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Професия чак не, но според мен е задължително да има какво да каже. Да има интереси, около които да се върти съдържанието и да има мнение, което може да изрази и да сподели. Все по-често по семинарите говорим за професионалните профили - хора, които развиват дадена професия и тя се превръща в основен topic на профилите им - това е чудесен начин да срещнеш хора от бранша и дори преки клиенти.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Нямам рецепта. Следвам интуицията си. Не съм от хората, които качват определен брой постове на седмица или на ден. Споделям, когато имам какво да кажа/покажа.
При мен е по-скоро показване, не съм многословна под постовете си.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Със сигурност ще е нещо от висшата мода. Надали ще ми се случи, но кой ме спира са си помечтая.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо (без споменаване на марки)?
Да, много са. Категорично против съм рекламирането на каквото и да е, според мен трябва да има някаква хигиена в това отношение. Не разбирам рекламите на тоалетна хартия и цигарени изделия, например. През годините съм отказвала партньорства, но съм правила и грешката да приема такова, което не е напълно в моите убеждения и не искам да се повтаря.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Надявам се щастлива от изборите и пътя си. Не мога да определя позиция или дейност, защото нещата около мен са доста динамични, но се надявам да имам все същата страст към работата си.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Това си е тема за брейнсторминг. В кратката си YouTube кариера имах амбицията да показвам различни интересни места из България, но стигнах до заключението, че всеки разбира и преживява пътуването по свой собствен начин и идеята не се разви особено.
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Всеки е добре дошъл и ще се радвам да се запозная с нови хора. Ще си говорим за мода, за красота, за пътувания и вкусно хапване, но и за ежедневния живот. Все повече харесвам непринудените кадри, без много усилия, които се случват в моменти на щастие и вътрешен уют.
НАЙ
Сривът на рублата: Русия в собствения си капан
Фериботът "Морски мост" между Трабзон и Сочи тръгна отново след 13-годишна пауза
Коледното пазаруване може да се окаже разоряващо за семейния бюджет
Сривът на рублата: Русия в собствения си капан
Коледното пазаруване може да се окаже разоряващо за семейния бюджет