Професия "Инфлуенсър" представя Анита Блажева
Вдъхновявам хората да преоткриват света
"Завърших бакалавър в Швеция по Софтуерно инженерство от Гьотеборгския Университет. По професия съм софтуерен архитект в сферата на телекомуникациите. След 13 години в Швеция владея свободно шведски и английски език. В последните две години уча китайски и бих казала, че определено най-трудната част от него е писането", открито споделя Анита Блажева пред Бисер Кунчев и продължава:
"За много хора инфлуенсърството не е истинска работа, но истината е че отнема много време и умения да се създаде качествено съдържание. Ако имаш необходимите качества може да е професия, особено ако се вземе предвид, че това е разрастващ се пазар с големи инвестиции."
Коя е тя?
Казвам се Анита Блажева, на 32 години. Произлизам от скромно семейство от Плевен, което нямаше възможностите да пътува. Още от дете обожавах часовете по география и развих искрено любопитство към света. Бях решена, че един ден ще успея да опозная света и да се докосна до всички онези държави, които изучавах в атласа по география. Водена от тази своя мечта напуснах България след като завърших гимназия и заминах за Швеция.
В Швеция завърших бакалавър по Софтуерно инженерство от Гьотеборгския Университет. По професия съм софтуерен архитект в сферата на телекомуникациите.
След 13 години в Швеция владея свободно шведски и английски език. В последните две години уча китайски и бих казала, че определено най-трудната част от него е писането. Обожавам да пътувам, да се срещам с различни култури и да опознавам местната кухня. Стремя се, чрез профила ми в Инстаграм ( @anniestravelist ) да вдъхновявам хората да преоткриват света чрез качествено съдържание и полезни съвети.
Разкажи ни, как ти хрумна да станеш инфлуенсър и какво те мотивира бъдеш такава и да продължиш да се развиваш в тази посока?
В началото публикувах кадри от пътувания, за да споделям с близки и приятели. В същото време започнах да се интересувам от фотография и да усъвършенствам уменията си в тази посока. С времето започнаха да идват и въпросите относно пътуванията - как ги организирам, какви са изискванията, да препоръчам места. В следствие на тези естествени процеси позиционирах профила си като травъл гайд с естетична фотография от моите пътувания.
Най-голямо удовлетворение изпитвам, когато някой сподели, че съм била полезна в избора на място, което да посети. Така разбирам, че усилията, които влагам в развиването на профила ми наистина си струват.
Какви качества трябва да притежава един истински инфлуенсър и това може ли да бъде професия?
Един инфлуенсър трябва да познава аудиторията си и нуждите й. По този начин създава релевантно съдържание, което да е от полза на последователите. Винаги трябва да се обмисля как една публикация спомага да реши проблем на последователите, а не на създателя й. Могат ли вашите последователи да се поучат или вдъхновят? Важно е да имаш добри комуникационни умения, за да можеш да изградиш доверие между теб и последователите ти. Друг аспект, който смятам, че е важен е да имаш страст към нишата, която си си избрал. Тогава си най-автентичен и креативен. За много хора инфлуенсърството не е истинска работа, но истината е че отнема много време и умения да се създаде качествено съдържание. Ако имаш необходимите качества може да е професия, особено ако се вземе предвид, че това е разрастващ се пазар с големи инвестиции.
Кои български и световни инфлуенсъри ти правят най-добро впечатление и с какво?
Смятам, че има много страхотни инфлуенсъри навсякъде, но това което ги обединява са три неща:
- Постоянно създаване на релевантно и качествено съдържание;
- Създаване на ангажирана общност, която се интересува от определена тема;
- Увереност пред и зад камера.
Трупането на последователи безспорно е голяма страст и показва одобрение на това, което правиш. Развивайки своя личен бранд, какви са следващите ти цели и какви резултати очакваш?
Не бих казала, че трупането на нови последователи е най-важно. Според мен най-важното е да задържиш интереса на тези, които вече те следват. Ако те са доволни от твоето съдържание в последствие ще дойдат и други хора. Една от целите ми в бъдеще е да показвам повече непознати дестинации. Всяка държава има по нещо хубаво, ако пожелаем да го видим. Знам че за много хора би било достатъчно да гледат снимки от бляскави Лондон, Париж и Дубай, но моето сърце бие за места като Малави, Намибия, Монголия и Чили.
Когато потребител купува от продукт, който ти рекламираш, това според се случва заради неговите качества или заради теб самата?
От двете по малко. Не бих препоръчала продукт, услуга, или дестинация, с която не съм запозната.
Трябва ли един инфлуенсър да има и друга основна професия? Могат ли двете занимания да вървят паралелно или е нужен ясен фокус?
Това зависи от човека. Много хора започват да са активни в социалните мрежи докато имат постоянна работа. Аз имам постоянна работа и намирам понякога за трудно да балансирам и двете, но има ли желание има и начин.
Каква е твоята рецепта за поддържане на популярност и имидж в дългосрочен план?
Трябва да си автентичен и да имаш желание да се развиваш заедно с твоите последователи.
Какъв е най-интересният продукт, който би желала да рекламираш?
Бих желала да рекламирам някоя далечна дестинация или авиокомпания.
Има ли продукти, които не би рекламирала и защо?
Продукти, които са вредни за здравето, или такива които не съм изпробвала и не вярвам в тях.
Къде се виждаш след 10 години професионално?
Богата на емоции и преживявания.
Ако трябва да направиш реклама на България като туристическа дестинация, какво би казала на потенциални туристи от чужбина, за да ги мотивираш да дойдат тук?
Като човек, който живее в чужбина, се сблъсквам доста често с различни асоциации за България. В Европа сме най-известни със Слънчев Бряг, в Азия - с розата и розовото масло и кисело мляко. Знаете ли, че в Китай се продава българско кисело мляко, което се казва Момчиловци? На всички винаги казвам, че България не е Слънчев бряг. България е история, храна, море, планина, равнина и долина с ухание на рози и дом на хора, които ще те посрещнат като член на тяхното семейство.
Финално - ако трябва да спечелиш нови последователи с едно изречение, кое би било то?
Ако обичате да пътувате, може да намерите много полезна информация и вдъхновение за различни дестинации в моя профил @anniestravelist.
НАЙ
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
Златото поскъпва на фона на слабия долар и продължаващото геополитическо напрежение
Западът прави по-малко електромобили заради слабо търсене, но Китай строи заводи в Европа
Финландия подозира танкер от руския "сенчест флот", че е прекъснал кабел до Естония
ЕСО: ВЕИ мощности за 4500 MW са присъединени към енергийната ни система през 2024 г.
Златото поскъпва на фона на слабия долар и продължаващото геополитическо напрежение