"За нас откритите отношения и доверието в служителите ни са основата за създаване на екипност. Не харесвам конфликтни личности", споделя Кирил Кандиларов, който е и следващият гост на Бисер Кунчев в рубриката "HR Guest".

Кой е той?

Водещо за мен е любовта ми и грижата към хората, природата и животните. Като студент съм работил в Университетската болница Майнц. Завършил съм Софийски Университет и съм Магистър по Биотехнология. През 1999 г с брат ми създадохме Лаборатория Кандиларов, като през 2010 водещата лаборатория в Германия Лимбах стана наш съдружник, закупувайки дял. Това допълнително наложи и до днес поддържа високото ниво на качество на изследванията и работата на екипа. Днес имаме над 250 служители в цялата страна. За мен е важно да допринасям към обществото. В ролята ми като член на Ротари Клуб от 2007 и Президент на Ротари Клуб София за периода 2016-2017, успях да се включа в редица инициативи в принос на обществото.

Други важни за мен каузи са създаването на лаборатория на Антарктида и колаборацията с проф. Христо Пимпирев и БАИ (Български Антарктически Институт), с цел подкрепа на Института, изследователският екип на Антарктида и извършване на научно- изследователска дейност. Беше удоволствие и чест да бъда част от екипа на 31-та национална Антарктическа експедиция, където за първи път беше пуснат българския военен кораб Св. Св. Кирил и Методий, и бяха направени редица изследвания.

Има ли неудобни и задължителни въпроси по време на интервю и каква продължителност е критерии за проявен интерес към кандидата?

Един от обичайните неудобни въпроси като че ли е за заплатата. Обикновено младите знаят какво искат, но има по-възрастни хора, които се притесняват да говорят за заплатата.

Кои са най-ценните съвети, които бихте дали на човек, който отива на интервю?

Трябва да се подготви за интервюто. Обикновено се конкурира с други хора. Като цяло на интервюто и кандидата и фирмата се проучват и опознават - това е двустранен процес. Освен ние да харесаме кандидата трябва и на кандидата да му харесат условията, екипа и работната среда. Важно е кандидата да проучи компанията и да има хубаво CV.

Възможен ли е според вас подход, в който изпращате онлайн съветите си към кандидатите предварително за най-важното и през време на самото интервю да видите как се е подготовил наистина?

Да. Зависи за каква позиция кандидатства кандидатът. Когато е за мениджърска позиция е хубаво да има зададен казус, на който кандидата да помисли и каже, как би постъпил в конкретната ситуация.

Вижте всички актуални обяви за стаж:
https://www.idealcandidate.bg/stajove

Колко важно е първото впечатление, когато видите един кандидат, още преди да сте задали въпроси и какви кандидати предпочитате: по-настъпателни или по-спокойни в подхода?

Първото впечатление за мен е важно. Как е облечен кандидата, какви са му обноските. Не е много приемливо да дойде с къси панталони или риза с къс ръкав. Но това не е най-определящо. Най-важни са уменията на кандидата. Как той ще покаже колко е мотивиран. С какво би допринесъл компанията да се развие повече спрямо конкуренцията.

Как отчитате фактора моментно Ваше и на кандидата настроение и как това се отразява в процеса на водене на интервю и изводите от него?

Всеки има моментно състояние. Аз с годините съм се постарал на интервю да бъда обективен и в кондиция.

Кое е надделявало досега в опита Ви при избор на кандидат - възнаграждението или желанието за развитие в компанията?

За мен по-важно е желанието за развитие в компанията. Колко кандидата е мотивиран и как вижда себе си в бъдеще.

Бихте ли назначили кандидат, ако не отговаря на много от условията ви, но виждате сериозен потенциал да навакса и развие липсващото?

Ако кандидата има визия, има желание да се развива, има потенциал то аз бих го назначил.

Как изглежда идеалният кандидат за работа във Вашите очи и разбирания? Кои са трите най-ценни качества, които биха ви впечатлили?

Честен, амбициозен, отговорен. Този, който е амбициозен, който познава бизнеса и може да допринесе за развитието на фирмата, който не е конфликтен.

В какви корпоративни ценности възпитавате служителите си?

◦ Отговорност към пациентите и фирмата.

◦ Качество на предлагания продукт.

◦ Вярата за поддържане на здравословен баланс между работа и живот.

Кои фактори са определящи за лоялността на един служител?

◦ Адекватно финансово възнаграждение

◦ Уважение към служителя.

С какво Вие бихте опитали да задържите дългосрочно ваш служител, който пасва на културата, ценностите и очакванията на компанията?

С отношение, коректност и оценка на усилията.

Какви са впечатленията Ви от стажантските програми във вашата компания?

С оглед на динамичния пазар на труда и глада за специалисти, стажантските програми са прекрасна възможност за младите хора да положат началото на своя професионален път и да започнат изграждане на умения и работни навици.

Успявате ли да откриете достатъчно таланти, които да направят първите си кариерни крачки в нея? Какво мислите за новата вълна младежи, които идват от университетите?

Както вече споменах, обстановката на пазара на труда е сложна в момента и вярвам, че е така и в други сфери. Аз имам вяра в младежите и новите поколения и се радвам, когато имат интереси в нашата сфера.

Разкажете ни с няколко думи най-важните акценти от Вашите първи стъпки в кариерата.

Стажът ми в Германия като студент в университетска болница. Бях на 28 години, когато с брат ми основахме лабораторията.

Ако се върнете назад във времето бихте ли променили нещо?

От 2019 год. имаме лаборатория със същото име и на Антарктика. Съжалявам, че не я направихме по-рано.

Кой е най-важният момент, който предопределя Вашата кариера?

Основаването на лабораторията през 1999 година.

Промениха ли се критериите ви за оценка на работата на настоящи и бъдещи служители в условията на Ковид?

Ковид промени всички ни. Бих се учудил, ако някой каже, че за него и бизнеса му нищо не се е променило. Не мисля, че критериите за оценка на служителите са толкова повлияни от Ковид, колкото това, че и служители, и работодатели осъзнаваме важността на баланса работа-личен живот.

Какви политики водите за стиковане на колектива и позитивна работна атмосфера?

За нас откритите отношения и доверието в служителите ни са основата за създаване на екипност. Стараем се, разбира се и да повишаваме компетентностите на екипа с обучения и да споделяме, както неуспехите, така и да празнуваме заедно с различни тийм билдинг активности.

Кой работен модел предпочита вашата компания - работа в офис, в домашни условия или в зависимост от ангажиментите на всеки един?

Лабораторията има около 250 служители в цялата страна. За повечето от служителите ни, работата е свързана с пациенти.

Очаквате ли след 2-3 години стандартното работно място да изглежда по различен начин?

В част от здравеопазването се наблюдава навлизане на телемедицина. Пациентите могат да се консултират с лекари по всяко време от всякъде.

При лабораториите следващите две три години не очаквам големи промени в начина на работа.

От създаването си до сега, лаборатория "Кандиларов" се утвърждава като една от най-големите и водещи частни медико-диагностични лаборатории в България благодарение на качество, професионализъм, точност, коректност и достоверни резултати.

Лаборатория "Кандиларов" извършва широк спектър от качествени и количествени медико- диагностични изследвания във всички области на медицината - хематология и имунохематология, коагулация, биохимия, имунология, хормонални изследвания, туморни маркери, вирусология, микробиология, паразитология, уринен анализ, мониторинг на медикаменти и молекулярна диагностика.

Лаборатория "Кандиларов" разполага със седем централни лаборатории в градовете - София, Пловдив, Варна, Поморие, Търговище, Добрич, Гоце Делчев и Разлог.

Повече информация може да намерите тук: https://kandilarov.com/