Адвокат и организатор на събития влезли в един магазин... и се получила следващата любопитна история. Герои в нея са Христина Алексиева - в ролята на организатора на събития, Анелия Пеудова - в ролята на адвоката, а мястото е Lidl, където стажантската програма на компанията събира двете момичета заедно. Именно с тях те срещаме по-долу.

Адвокат на класа

Още когато е в училище, я наричат "адвоката на класа" - заради ината, с който се бори срещу нередностите. Така съвсем естествено тръгва по пътя на правото. "Още от малка знаех, че ще се занимавам с право - там припознавах себе си. Днес дори за миг не съжалявам за избора, който направих", казва Анелия, която учи "Право" в Югозападния университет "Неофит Рилски" в Благоевград.

Анелия Пеудова

Снимка: Lidl

Първата ѝ среща с Lidl се случва на терена на магазините. Участва в практикантската програма на веригата и за два месеца се потапя в динамиката на ритейла. "Много полезни бяха контактите, които създадох, и това, че успях да уравновеся темперамента си. Всеки човек, който работи с клиенти, трябва да бъде балансиран откъм поведение и това беше много важен урок за мен", споделя тя. Наученото днес ѝ помага и в новата ѝ роля - като стажант по проект за оптимизиране на дейността в правния отдел. Решава да се върне отново в компанията, но този път, за да усети работната среда в офиса. В момента се запознава с основните дейности в отдела, работи по задачи от различни правни отрасли и търси идеи за оптимизация. "Колегите са прекрасни, винаги готови да окажат съдействие и да споделят опит, когато срещна някакви трудности в работата", допълва Анелия.

Всичко започва от несъстоял се фолклорен концерт

Никога не знаем къде ще ни отведат неслучилите се събития. Доказва го и историята на Христина. Тя е на 16 години, когато се включва в менторската програма ABLE Mentor. Като част от нея разработват план за благотворителен фолклорен концерт. Концертът не се състои, но интересът ѝ към организирането на събития е безвъзвратно запален. Именно той я изпраща в Нидерландия, за да учи в един от малкото университети в Европа, които предлагат специалността "Leisure and Event Management". Когато пък вижда обявата за стаж в Lidl по проект за организиране на събитие, си казва: "Това е само за мен!"

Христина Алексиева

Снимка: Lidl

Днес е стажант в компанията и дори наскоро реализира първото си събитие. За да запознае стажантите в Lidl със CSR активностите на компанията, ги отвежда във Витоша. Именно сред природата и в импровизирана "зелена класна стая" експерти от веригата им разказват какво прави Lidl в тази посока и споделят съвети как устойчивостта може да присъства в ежедневието им. За да бъде още по-интересно, засаждат зелени растения в домашна хидропонна система - техника, при която почвата се заменя от богата на хранителни вещества вода и това позволява отглеждането на зеленчуци у дома. Най-интересното обаче тепърва предстои - да организира заключителното събитие за стажантската програма през септември.

Майстори на flair-а и квилинга

Сръчността определено се отдава и на двете. Докато светът е "затворен" заради COVID, Анелия открива flair-а - изкуство, чрез което барманите презентират своите коктейли - въртене на бутилки, подредба на чаши под различна форма, ъгъл и вид. Така започва активно гледане на видеа в Youtube и още по-активно въртене на чаши и бутилки у дома. Признава, че доста стъкла е събрала от пода вкъщи, защото използва стъклени чаши, но пък именно по този начин става по-добра - към момента личният ѝ рекорд са общо 15 подредени една върху друга чаши с амбицията да стават все повече.

За щастие, хобито на Христина не е толкова чупливо. Винаги ѝ е било страст да твори с ръцете си - бродиране, оригами, декупаж и много други. Така открива квилинга - техника, която включва използването на ленти от хартия. Те се навиват, сгъват се в определени форми или се слепват заедно и така се създава интересен декоративен дизайн. Толкова се запалва, че в 10-и клас участва в конкурс по биология и създава модел на тема "Отделителната система в човешкия организъм", използвайки именно тази техника. Така заслужено спечелва второто място.


Материалът е подготвен със съдействието на Lidl.