Вносът намалява, износът расте по-бавно: Несигурни перспективи пред Китай
Търговският излишък на втората по големина икономика на света през април се увеличава до 90,21 милиарда долара
Търговският излишък на Китай през април се увеличава до 90,21 милиарда долара при 49,47 милиарда долара през същия период на 2022 г. и е над очакванията на анализатори, които прогнозираха, че през миналия месец той ще достигне 71,6 милиарда долара, показват официалните данни на китайските митнически власти, цитирани от световните агенции и БТА.
Износът, реализиран от Китай през април, се увеличава за втори пореден месец, с 8,5 на сто над очакванията на пазарите, но вносът изненадващо се понижава със 7,9 на сто на годишна основа на фона на понижено търсене в страната, предаде Ройтерс. През март износът на годишна база отчете растеж от 14,8 на сто, а спадът при вноса беше далече по-малък в размер на 1,4 на сто. Очакванията на анализаторите за април бяха спадът на вноса да се задържи на нивата си от март, а износът да нарасне с 8 на сто.
Икономиката на Китай нарасна по-бързо от очакваното през първото тримесечие на годината благодарение на стабилното потребление на услуги в страната. Промишленото производство обаче изостава от този темп на развитие, а най-новите данни за търговския баланс на втората по големина икономика в света са знак, че Китай има да извърви дълъг път преди да достигне предпандемичните нива на потребление в страната, отбелязва Ройтерс.
Китайски официални представители неведнъж са предупреждавали, че страната е изправена пред "тежка и сложна външноикономическа среда" поради риска от настъпването на рецесия в много от страните, които са ключови търговски партньори на Китай.
На този фон търговският излишък на азиатската страна при търговията й със САЩ се увеличава до 29,68 милиарда долара през април при 27,6 милиарда долара през март, по данни на китайските митници.
Ройтерс отбелязва, че рязкото влошаване на търговските потоци от миналия месец само ще поднови притесненията за състоянието на външното търсене и рисковете за икономиката, особено като се има предвид крехкото възстановяване от година по-рано, когато входящите и изходящите доставки бяха сериозно нарушени от китайските ограничения заради COVID-19.