Таксиметровият бранш настоява за промени, свързани както с тарифите, така и с правилата, по които ще се движат.

Пред БНР председателят на Съюз "Такси" Кирил Ризов подчерта, че започва осма година, в която тарифите и таксите на такситата в София не са коригирани:

"За 2019 г. бяха приети минималните тарифи за столицата - 77 ст. дневна и 88 ст. нощна тарифа. Повечето таксита возят на минимални тарифи, независимо от това, че бяха дадени доста пари от Столичния общински съвет. В доклад себестойността на услугата "таксиметров превоз на пътници" беше обоснована да бъде 1 лв. на 1,10 лв. - за това настоявахме от страна на браншовите организации, но беше гласувано друго".

Затова от бранша настояват:

"Да се озаптят и трите такси - първоначална, за повикване и за адрес, т.е. да се сложат в рамка и да има минимални и максимални такси. Когато бъдат сложени в рамки и таксите, тогава от петте параметъра (бел.ред. трите такси и двете тарифи) няма да има нищо, което е извън рамка. Тогава вече таксиметровите компании ще извършат съответните корекции, което не го правят 8 години поред. Цената ще бъде в посока нагоре".

Ризов успокои хората, ползващи услугата, че поскъпването няма да е драстично и даде пример, че за курс от 6 лв. при новите тарифи ще струва най-много 7,5 лв. Предложили са също - първоначалната такса да не може да бъде по-малка от три пъти на минималната тарифа и не повече от три пъти на максималната, посочи той и уточни:

"Тъй като минималната дневна тарифа в София е 77 ст. - това означава 2,31 лв. Максималната тарифа е 1,3 лв. - това означава горна граница от 3,9 лв. Колко ще бъде рамката отдолу и отгоре - текат преговори с Министерството на транспорта".

Браншовите организации са предложили още приемане на кодекс за професионална етика на таксиметровия шофьор, както и възможност таксита с клиенти да се движат в бус лентите.

Според общинския съветник Владислав Панев - член на транспортната комисия в СОС, вероятно ще се стигне до поскъпване на таксиметровите услуги. По думите му доходите на таксиметровите шофьори изостават спрямо средната тенденция.

Няма нужда обаче от такива регулации, категоричен бе Панев пред "Хоризонт" и обясни:

"Не съм привърженик на този регулаторен подход на повишаване или понижаване на цените на каквито и да било услуги. Това, че повечето компании возят на 77 ст. на км е заради това побутване от страна на общината. Когато общината определя една минимална цена, повечето се съобразяват с нея. Според мен много по-добре би било или да няма такива цени, или тъй като държавата вменява на Общинския съвет да определи такива - той да определи минимална цена от 1 ст. и да повиши рязко максималната цена. Максимална цена от 1,3 лв. означава, че много компании не могат да навлязат на този пазар".