Ако пакетът "Мобилност" бъде приет в този вид, загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Това каза пред "Фокус" изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров.


Той обясни, че вече са въведени нови регулации, увеличен е броят на документите, които шофьорът трябва да носи, да се предоставя информация къде водачите почиват и колко часа е шофирал.

Димитров добави, че връщане на тежкотоварен автомобил на всеки 4 седмици би довело до изчезване на голяма част от българската автомобилна флотилия, която изпълнява курсове в Европа.

Той припомни, че българските превозвачи генерира 17% от БВП на страната, който в резултат на рестриктивно европейско законодателство ще бъде изгубен.

"Загубите ще са много големи. Ние изчислявахме, че при най-тежкия сценарии със сигурност около 80% от сега действащите фирми и флотилия въобще няма да ги има, тъй като българската икономика има нужда максимум. Няма какво да се лъжем - при така зададените параметри, ако бъде приет пакетът, трябва да обвърже флотилията на всяка една държава с износа и вноса съответно в страната. От там насетне България няма нужда от повече от 5 хил. тежкотоварни автомобили. В момента има около 65 хил., които са ангажирани с международни превози", допълни директорът на Камарата.

Димитър Димитров каза още, че с приемането на пакета ще изчезнат "евтините" превозвачи, а цените ще се вдигнат, което ще доведе до поскъпване на голяма част от свързаните с транспорта стоки.