Проблемите с корабоплаването през Червено море се разрастват
Атаките стават все по-навътре в морето и капацитетът на превозите от между Далечния Изток и Европа се очаква да се свиее до 20%, посочва "Мерск"
Проблемите с корабоплаването през Червено море се увеличават и се очаква да намалят капацитета на контейнеровозните превози между Далечния изток и Европа с 15-20 на сто през настоящото тримесечие, посочва датската компания за морски превози "Мерск" (Maersk), цитирана от Ройтерс.
Ивицата Газа
- Напрежението в Червено море доведе до отклоняване на кораби и повишение на цените
- Корабните застраховки за военен риск са поскъпнали десетократно
- 30% повече CO2 са генерирали корабите заради обиколния маршрут през Южна Африка
- Петролът задържа цена заради продължаващите заплахи за корабоплаването в Червено море
И "Мерск", и други компании пренасочиха корабите си от маршрута през Червено море по по-дългия маршрут около Африка, за да избегнат атаките на йеменските бунтовници хути. По-дългото плаване обаче води до по-високи разходи и такси.
"Рисковата зона се разраства, а атаките стават все по-навътре в морето", посочва "Мерск" в указания към клиентите си. "Това принуждава корабите ни да удължават маршрутите си, което води до допълнителни разходи и до по-дълго време за извършване на превозите".
Датската компания предупреди миналата седмица, че проблемите с корабоплаването през Червено море вероятно ще продължат поне до края на годината.