Движението на танкери с петрол и гориво в Червено море е бил стабилен през декември, въпреки че много контейнеровози са променили маршрутите си заради атаките на подкрепяните от Иран хуси. Това се посочва в анализ на Ройтерс, който се позовава на данните от проследяването на корабите, предаде БТА.

Атаките на хусите са повишили рязко разходите за превоз, както и застраховките, но са оказали по-малко от очакваното влияние върху петролните потоци, като транспортните компании продължават да използват ключовия коридор Изток-Запад. Хусите, които заявиха, че се прицелват в кораби за Израел, са атакували основно непетролни стоки.

Допълнителните разходи не са оказали влияние върху транспортните компании, тъй като Червено море продължава да е по-достъпно, отколкото превозването на товари през Южна Африка. Някои компании като Би Пи (BP) и "Екуинор" (Equinor) обаче са отклонили товарите си към по-дългия маршрут с оглед на ситуацията. Повишените транспортни разходи вероятно ще увеличат и износа на петрол от САЩ за някои европейски купувачи, заявиха експерти.

Средно 76 танкера, превозващи петрол и гориво, са преминали през южната част на Червено море и Аденския залив през декември или близкия до Йемен регион, където са се случили нападенията. Това е само с няколко по-малко от средната стойност за ноември и едва три под средното ниво за първите 11 месеца на 2023 година, сочат данните на компанията за проследяване на товарите "МариТрейс" (MariTrace).

Конкурентната компания "Кплер" (Kpler) е проследила средно 236 кораба през Червено море и Аденския залив през декември, което е малко над средните 230 кораба през ноември.

Допълнителните разходи за плаване около нос Добра надежда в Африка, а не през Червено море, ще направят пътуванията за доставки на петрол по-малко печеливши, според компанията.

Трафикът на танкери в южната част на Червено море се е понижил за кратко между 18 и 22 декември, когато атаките на хусите срещу плавателни съдове са се активизирали, но движенията са се възстановили след това, според "МариТрейс".

Движението на контейнерни кораби са спаднали рязко с 28 на сто през декември спрямо ноември, като през втората половина на месеца атаките са станали по-интензивни, според "МариТрейс".