Богданов чака отговор от КЗК, за да стартира ценовата кампания
Антимонополният орган ще трябва да си каже мнението за промените в Декларацията за партньорство, която участниците в инициативата подписват
Министерството на икономиката и индустрията (МИИ) направи промени в Декларацията за партньорство по инициативата си "Достъпно за всеки" и ги изпрати за съгласуване на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Очаква се всеки включил се в кампанията да подпише тази декларация (с направените промени).
Цените
- КЗК: Министерството на икономиката решава ще задейства ли "Достъпно за вас"
- Ядосана на критиците, КЗК реагира: Не си мислете, че браним високите цени на храните
- Въпреки критиката на КЗК Богданов не се отказва от опита за намаляване на цените
- КЗК се обяви против по-ниските цени на хранителни стоки от първа необходимост
В актуализираната версия на Декларацията са отразени всички аргументи, представени от страна на КЗК по време на експертната среща между двете ведомства, провела се преди два дни, за да бъдат избегнати и предотвратени евентуалните посочени рискове, съобщиха от МИИ.
Очаква се отговорът на КЗК по отношение на формулировките в документа и респективното им отражение върху конкуренцията на пазара, за да стартира инициативата.
"Имаме декларация, която сме съгласували с всички участници, които ще се включат. Въпросът е това да е подкрепено от институциите в България, за да сме сигурни, че тя се изпълнява в рамките на закона и участниците, които доброволно ще подкрепят потребителите, впоследствие няма да търпят санкции заради субективни оценки", коментира министър Богданов, цитиран в съобщението.
Целта на инициативата е да бъдат постигнати по-добри цени за българските потребители, формирани на пазарен принцип. Във фокуса й попадат около 50 продукта от малката потребителска кошница, които ще се предлагат в цялата търговска мрежа у нас. Кампанията е на принципа на доброволното партньорство и ще се провежда в синхрон между държавата и бизнеса.
Министерството припомня, че предложената инициатива "Достъпно за вас" е пазарно ориентирана и има за цел да постигне трайно ниски цени на продуктите от първа необходимост. Кампанията ще допринесе за повишаване на информираността на потребителите и на достъпа им до основните хранителни продукти от малката потребителска кошница. На конкурентен принцип ще бъде насърчавано предлагането на възможно най- ниските цени, без това да оказва негативно влияние върху останалите участници в икономическите отношения.