Договор за доставка на 20 електрически мотрисни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, беше подписан днес. Контрактът бе сключен между служебния министър на транспорта Красимира Стоянова и Петър Новотни, главен изпълнителен директор на "Шкода Транспортейшън", в присъствието на служебния премиер Димитър Главчев в Министерския съвет.

Възложител на договора е Министерството на транспорта и съобщенията, а изпълнител - консорциум "Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка".

Стойността на подвижния състав е 511,4 млн. лева, а срокът за доставка е 2 години.

Служебният министър-председател Димитър Главчев заяви, че 20 години в България не са купувани нови влакове. "Сигурно има съвпадение на числа -20 мотриси, 20 години, дано следващите не ги купим след 100 години, за да са 100", пошегува се служебният премиер.

"Има локомотиви "Шкода", които са на моята възраст и още се използват по нашите жп линии. Кооперацията със "Шкода" съществува с метрото в София, с тролейбуси. Има възможност за анекс към договора за мотриси за купуването на още пет. Средствата са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост, което е пример до какво води европейското сътрудничество", каза той.

По думите му 1,5 млрд. лв. са заделени по този фонд.

Снимка: БТА

"Този договор дава съществена крачка в развитието на железницата ни и железопътния транспорт като цяло", посочи служебният транспортен министър Красимира Стоянова. Тя благодари на екипа на Министерството на транспорта и съобщенията за нелекия път по осъществяването на проекта. Стоянова изрази надежда това да не е последният договор, който да дава съществено развитие на българската железница.

Влаковете ще бъдат използвани за дългите железопътни маршрути в страната, каквито са София-Бургас, София-Варна и София-Русе.

"Искаме да благодарим за възможността, която ни ще ни отведе към дълго взаимодействие. Искам да кажа, че това ще задълбочи отношенията между нашата компания и България", заяви Петр Новотни, главен изпълнителен директор на "Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка".

Снимка: БТА

"Тролейбуси на "Шкода" пристигат в още пет български града. Доставяме и метровлакове за София. Представяме много по-комплексни продукти за българските железници. Ние имаме задължението не само да доставяме продукти, но и да осигуряваме тяхната поддръжка, което е гарант за сътрудничеството между страната и компанията", добави той.

Новите мотриси ще са с капацитет от минимум 300 седящи места. Предвидена е поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал. Развиват скорост от 160 км/ч.