Компанията иска да докаже, че е възможно да има екологично съобразена мода за световния пазар, съобщава ДПА, цитиран от БТА.

Преди това такива тениски се намираха трудно в утвърдените вериги за дрехи и бяха характерни предимно за марките с подчертано екологичен подход.

Според Доналд Бренинкмайер, член на борда на Си енд Ей, компанията се опитва да се отдалечи от сегашния модел на мода за еднократна употреба. Плановете за рециклиране и повторна употреба трябва да започват още на етапа на проектирането, посочва компанията. Новата линия на Си енд Ей е от органичен памук и не се използват токсични бои. Оптимизирано е използването на енергия и вода с оглед на опазването на околната среда.

Екозащитниците реагират положително, но предупреждават, че има още много да се върши в тази посока. Александра Першау, текстилен експерт в Грийнпийс, не е чак толкова оптимистично настроена. Да се мисли за рециклирането и повторната употреба на тениската от самото начало е стъпка в правилната посока, коментира Першау. Дори дрехите да са биоразградими, ако продължаваме да купуваме и консумираме в големи количества, не помагаме особено на природата, алармира тя.

По думите й днешните дрехи имат по-малък живот и това трябва да спре. Модната индустрия трябва да прекрати този бизнес модел, целящ колкото се може повече продажби. Не само природата може да има полза от такива инициативи, посочва маркетинг експертът Мартин Фаснахт.

Щадящите природата дрехи могат да подобрят имиджа на компаниите сред потребителите. Обаче това е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Особено младежите искат дрехите им да изглеждат яко и стилно. Не е лесно това да се свърже с устойчивото развитие, отбелязва Фаснахт.