20 пъти по-бързо се изграждат тунелите от третия лъч на метрото, в сравнение с предишните два. Новата тунелопробивна машина, която работи от близо месец, позволява да се копаят по 20 м на ден, а не по един метър, както със старата. Изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев каза пред Радио София, че строителството върви по график, като се изготвя документацията за стартирането на още 4 км от третата линия на подземната железница - от „Овча купел“ до „Горна баня“. Чрез тунелопробивната машина се дигитализира и автоматизира по-голяма част от стротелния процес. Буквално тя е един завод под земята, посочи Братоев. Използването на машината се налага не само за да се спести време, но и заради специфичните условия на трасето от третия лъч на метрото. “Къртицата“ ще приключи прокарването на тунелите в края на 2018, началото на 2019 г.