Алексиев мотивира твърдението си с това, че в момента наказателните лихви по сегашния заем е 8 процента. Той беше категоричен, че това е недопустимо и води към допълнителна загуба на финансов ресурс.

Подготвяме се за преговори с кредитори и облигационери. За рефинансиране ще говорим с български и чужди банки, уточни Алексиев, цитиран от БТА.

Идеята по думите му е да се разсрочи плащането към облигационерите, да се намали лихвата, за да може БДЖ да "си вземе въздух" и да реализира нормално оперативната си програма.

Министърът съобщи още, че за целта са водени и разговори със Световната банка, която ще бъде привлечена като консултант на МТИТС при преструктурирането на задълженията на БДЖ. Работи се по вариант, който не включва подкрепа от страна на държавата. Алексиев каза, че се полагат усилия това да приключи в рамките на служебния кабинет.

На въпрос на БТА каква е сумата за рефинансирането, Алексиев каза, че става въпрос за рефинансиране на заема към облигационерите. Тези средства са в размер на около 250 млн. лева и те трябва да се разсрочат и рефинансират при по-добри условия.

Министър Алексиев участва в кръгла маса на тема "Предизвикателствата пред българските железници за изход от кризата - управление и развитие". Събитието се състоя днес в сградата на Синдикалния дом на транспортния работник, София.

В края на дискусията служебният министър Алексиев каза, че е изключително щастлив днес да види в една зала целият елит на железницата от всички поколения. "Надявам се от днешния форум да излязат ясни и конкретни мерки, но за да се случи реформата мерките трябва да бъдат устойчиви", добави Христо Алексиев.