Проучването на Томсън-Ройтерс и Университета на Мичиган показва, че предварителният индекс на американското потребителско доверие през ноември се понижи изненадващо до 72,0 пункта след резкия негов спад до 73,2 пункта в края на октомври и при прогнози за известно подобрение до 74,5 пункта. Това представлява най-ниското ниво на потребителското доверие в САЩ от декември 2011-а година насам. Според американските потребители индексът на текущите икономически условия се влоши до 87,2 пункта през ноември от 89,9 пункта в края на октомври и при прогнози за слабо подобрение до 90,0 пункта, достигайки най-ниско ниво от януари 2013-а година. Индексът на бъдещите потребителски очаквания за американската икономика в началото на ноември се понижи до 62,3 пункта от 62,5 пункта през октомври и при прогнози за повишение до 64,0 пункта. Това са най-слабите нива на потребителски очаквания в САЩ от ноември 2011-а година. Единствено индексът, отчитащ прогнозите за американските потребители за икономическото развитие през следващите 12 месеца, се подобри в началото на ноември до 72 пункта от 67 пункта в края на октомври. Едногодишните инфлационни очаквания на американците в началото на ноември се повишиха до 3,1% от 3,0% в края на октомври, докато очакванията на потребителите за инфлацията в следващите пет до десет години се повишиха до 2,9% от 2,8% през предходния месец. Днешното доста слабо проучване на потребителското доверие (ако не последва възходяща ревизия при представяне на окончателните данни) може да провокира опасения за по-слаби разходи на американците, когато те се втурнат към магазините през т.нар. сезон на “предпразнични пазарувания“. А именно вътрешното потребление формира около 70% от БВП на САЩ.  Но днешните доста солидни данни за по-силно от очакванията подобрение на пазара на труда през октомври могат да доведат до възходяща ревизия на потребителското доверие и до относително добри потребителски разходи преди края на годината.