Проучването е поръчано от Съюза "Произведено в България". Според данните му, представени от Пламен Грозданов - изпълнителен директор на сдружението, обществото ни твърдо подкрепя българското производство по отношение на храните.

С най-голям дял сред предпочитаните хранителни стоки са хлябът, хлебните изделия и млечните продукти - с 91 на сто. Следват ги плодовете и зеленчуците - с 89 на сто, месото и колбасите - 86 на сто, лютениците и консервите - 75 на сто, сладкарските изделия - 67 на сто.

Това предпочитание обаче спада при стоки като дрехи, облекла, обувки - 48 на сто, мебели и обзавеждане - 36 на сто, козметика - 28 на сто, битова техника - 14 на сто. Алкохолни напитки от български произход предпочитат 36 на сто от българите, сочи проучването.

От Съюза "Произведено в България" отчитат известен пробив в усилията за партньорство с големите търговски вериги и консенсус по въпроса с разпределението на добавената стойност. По думите на Лукан Луканов - председател на Съюза, на теория търговските вериги декларират желание за по-голямо присъствие на български стоки по щандовете им, но реално не "свалят" цените си за достъп до тях.