Застрахователи: "Гражданска отговорност" може да поскъпне с пъти

"За" и "против" въвеждането на таван на обезщетенията при смърт на пътя

Обратно в новината

Коментари - Застрахователи: "Гражданска отговорност" може да поскъпне с пъти | Бизнес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Нека ГО стане даже 2000лв. и после да се чудят защо ще се увеличат застрахователните измами. Дали няма да путка леко някой познат, който изведнъж да получи мозъчно сътресение. И така няколко пъти докато си избия надвзетото. На другата година те ще увеличат премията, а аз ще слагам по двама приятели пред колата- образно. Или ще ми платят счупена броня по 5 пъти - има как. Само коректното отношение води до такова насреща. Опитваш ли да изнудваш, ще ти намерят цаката.

Това ще бъде пореден гаф на правителството, ако мине и наистина се въведе този таван. Цените на гражданските ще скочат осезаемо, как ще може нормалният човек да си позволи и едни допълнителни 1000лв? Това е абсурдно. Дано навреме да се откажат от тази идея.

И новите коли са по над 30 000лв. Как ще може нормалният човек да си позволи 30 000 лв за нова кола? Искаме мерцедеси по 2500лв! Хайде ... почвайте с минусите.

Ама тя вече се вдигна Гражданската отговорност, а тези говорят за още по-голямо увеличение. Миналата година платих 160 лв, а сега ще трябва да платя 260 и тези ни плашат с хиляда лв ГО! Предполагам, че с последното увеличение (след фалита на Олимпик) вече всеки ще плаща на части, а ако я вдигнат още, ефектът ще е, че ще спрат да я плащат хората. То не може колата му да струва 1000 лв и застраховката за 1 г да е толкова!

Значи, Хем покритието за неимуществени вреди варира между 1.5 и 5 милиона за най-масовите автомобили, хем таванът на обезщетението ще е 20 000 лева. Означава, че според най-добрите европейски практики един шофьор, С ЕДИН ЛЕК АВТОМОБИЛ, може да убие между 50 и 100 човека, без притеснения. Тези застрахователи да не застраховат Ислямска Държава, БЕ!!!!!!!!

е пословична , СТИГА ЛЪЖИ и спекулации и ограбване на и без това обеднелия Българин , АЗ от години живея в Естония и тук застраховките са следните : когато за първи път отидеш да направиш застраховка гражданска отговорност (не си в базата данни на застрахователите ) БАЗОВАТА ЦЕНА Е към 270 Евро , всяка следваща година , ако нямаш катастрофи (по твоя вина ) застраховката се намалява с коефицент х 0,8 и може да стигне до минимума -като при мен , около 100 евро , ако имаш катастрофи се увеличава с коефицент х 1,2 без таван ( има такива и по 600-700 евро плащат познавам ) , като ти отговаряш и за това на кой си преотстъпил колата си , за неговите нарушения отговаряш ти с своята застраховка , схемата работи перфектно и обещетенията при катастрофи са по високи от тези в България , СТИГА СПЕКУЛАЦИИ ПАК ИСКАТ ДА НАКАЖАТ РЕДОВНИТЕ , щото тези които не плащат и летят като камикадзета е трудно да им вземат пари , ще вземат от тези дето съвестно си плащат и спазват правилата , както с тока и водата , стига помиярщини господа управленци ,СТИГА !!!

В нормалните държави щетата при смърт или телесна повреда се изчислява на база пропуснатите ползи и цената за лечение/животоподдържане. Преди някоя и друга година във Франция бяха отсъдили сума от порядъка на 20 милиона евро за едно дете, което остава инвалид с прекъснат гръбнак в следствие на ПТП.

Както един беше написал-.... в началото бяха само охранители,след това станаха застрахователи.....

Тъпаци, не поскъпване, а диференциация в пъти, ако ме разбрахте. Как ще плащам след 40 години стаж без нарушение колкото селски бег на 20 години с БМВ на 25 години????

възрастта а колата не е от значение. Всеки ден гледам примери как таралежи с коли за по над 100 бона карат сякаш всеки който е около тях трябва да им дава път без значение от маркировка, знаци , правила ....

Ти ако имаш 40 години стаж и нито един нарушение трябва да плащаш тройно.Щото въобще не караш колата/ерго нямаш опит/, а и си стар/ ерго нямаш рефлекси/.За теб максимална застраховка.Единствено жена ми за 20 г и Майка ми за 40 г нямат нито едно нарушение щото въобще не се качват на кола.Ясно

и тъпото заключение ! Той може да има 40 години стаж , да е минал 2 милиона километра и пак да няма нарушение, бе лавандуло! Ти явно си от тези "водачи", които постоянно карат в ситуация и не могат да повярват, че може и иначе!

А кога ще ми направите застраховката 100 лв.? Нали щеше да има бонус за примерните. Лобисти мръсни!!!!!! Вече ще карам като луд, като другите и да го ду.ате пед.ли лобиски!!!

Сега си на 65. Недей се излага!

и то за голяма част ,всяко увеличение от тук нататък би ги лишило от възможността да ползват автомобил. Много от тях сме примерни шофьори ,които с години са нямали тито едно дори минимално нарушение.

Ама трябва дупе.

Ама трябва дупе.

ГЕРБ така го разбира изравняването на стандарта: ще плащате като германци. Колко изкарвате си е ваша работа.

Направете застраховката отнесена персонално към шофьор и кола и мирясайте!!!!!! Има достатъчно примери в Европа как се прави и какъв е ефекта.... Е, вярно, маса мангали и гробници трябва да изчезнат от шосетата , ама само това е начина. И споменах ли че на младите водачи (до 25 г) на Острова им се полагат само карти за градския транспорт.....

Ама дъщерите на приятели от острова, на 19 и 21, карат си колите и без никакви карти да ти кажа.

1. Първо не карат коли по 200 коня 2. Застраховката е къревава и обикновено могат да си я позволят младежи които работят 3. Много внимават да не направят някоя беля. Мисля че си съгласна.

Крайно време е размерът на застраховката да бъде деференциран според това, колко, дали и какви нарушения има съответният водач. Не е справедливо всички да плащат заради некадърните или луди шофьори. Не мога да преценя дали трябва да има таван на обезщетенията, но със сигурност кръгът на правоимащите трябва да бъде ограничен. Вероятно една от целите е да се търси още един начин да бъдат ограничени ползващите стари коли, които очевидно нямат пари за нови. Освен това знаем кои общности имат много роднини....

Напротив, съвсем е справедливо. Никой не знае дали ще му се случи, иначе "сигурните" щяха да са без застраховки!!!

Е да. Така е. Затова нека има застраховка. Ама ако аз 5 години не съм имал нарушения ЗАЩО да плащам повече от този дето е пил натряскан, нашмъркан, с неизправен автомобил, с несъобразена скорост???? Ае кажи.

И как без застраховка, след като е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА.

"да бъде ДЕФЕРЕНЦИРАН" - ко, ко рече?

Ами то е нормално, келешите дето висят цял ден в дира да нямат нарушения и да злобеят по цените на застраховките. Те пред монитора коли не карат. Ама тези, които са непрекъснато на пътя, няма как да нямат нарушения. Случва се и често - независимо от шофьорите. Ама - злобейте, един ден на всеки от вас ще ви се върне. В нещо друго, в което пък участвате вие.

Би ли обяснил защо пък да няма как?

Защото няма как. Не си по- силен от Рогатия.

Хмм няма как ли? - Пия и после сядам да карам - защото рабираш ли нямало как - Карам с превишена скорост на магистралата - защото рабираш ли нямало как - Правя се на рали състезател из градските улици - защото рабираш ли нямало как - Изпреварвам рискова и на непозволени участъци - защото рабираш ли нямало как - Неизправния ми автомобил не успява да спре в рискова ситуация - защото рабираш ли нямало как - Отнемам предимство и правя неразрешени маневри, които застрашават другите - защото рабираш ли нямало как Сигурен ли си? Сигурен ли си, че няма начин да караш кротко и според правилата? Е да - понякога това изисква да изчакаш колоната в твоята лента, да не минеш тука напряко през забранената улица изисква и да караш кротко ... но ЯВНО ПРОСТО НЯМА КАК.

Така може да се кара само ако в неделя ходиш до селския фризьор.Остави карането на мъжете

Ами явно "мъжете" ще трябва да плащат повече тогава. Тук за съжаление леко се прокрадва тъжната истина за българския манталитет. Да си хулиган, да не спазваш правила, да си над закона, да не уважаваш другите - това се счита за идеал, нещо готино и част от това да бъдеш мъж. Неща като достойнство, справедливост, хармония с другите се счита за провал.

Добре ... ти като караш цел ден, значи изкарваш маса пара. Амортизираш пътищата, по-често си в рискова ситуация и т.н., НАЛИ? Е значи би трявлао да си ОК с това ,че твоята застраховка ще е е ПО-ВИСОКА от тази на този дето по цял ден седи зад клавиятурата, нали?

до чичо Манчо: Човек , аз съм всеки ден зад волана и сега се чудя защо след 15 години зад волана даже не са ме спирали камо ли да имам фиш или акт а недай си боже ПТП. Нарушенията зад волана в 99% от случаите за породени от тарикатлък и незачитане на правила за движение. Неможе закона да ти казва кога , къде и при какви условия да караш с определена скорост а ти да караш с колкот си искаш за да стигнеш по бързо до където си тръгнал и после да викаш " еми няма как щом караш ще има нарушения " , да ама аз карам и нямам. тръгвам с 30 минути по рано, карам си според правилника и си стигам до там където съм тръгнал без да натискам неразглемантирано газта. Неможе аз да плащам толкова колкото плаща някой келеш с 5 акта и 15 фиша на пътя. Айде да бъдем честни. Шом си има правила задължен си да ги спазваш ако неможе да ги спазваш качваш се на Градски транспорт и продаваш колата за да не пратиш на оня свят някой невинен а после другите да ти плащат мизерлъка

Забрави да кажеш че си зад волана на трактор.

А каква е връзката между нарушенията на ЗДвП и размера на гражданската отговорнст. Въпроса е дали има щети които трябва да покрие твоята полица. Ако няма трябва да ти е ниска цената на застраховката. В Англия се казва "No claim discount" и всеки се опитва всячески да не завежда щети по гражданска отговорност за да има този бонус. КАТ са тези които "се грижат" да няма нарушения, не застрахователите. А нарушения няма как да нямат тези с празните глави, другите намират начин.

Вие г-да сте отговорни за много-то смъртни случаи на пътя ,защото позволявате застраховката на един доказан наркоман или пияница да е толкова колкото на един примерен с десетилетия шофьор. Ако застраховката стане ЛИЧНА ,а не на колата и след като бъде заловен в неадекватно състояние на водача се наложи да плати гражданска в размер 10 пъти по-висока от тази която би платил един водач ,който няма никакви провинения ,то така ще спасите и техния живот и нашия.

Типично за Булгаристан. Вместо да наказват виновните, наказват всички. Няма да се спрат, докато не я затворят тази държава.

Не съвсем по основната тема, но ... "...Тези, които имат пътнотранспортни произшествия, ще трябва да плащат много високи суми..." И какво от това?! Не е ли това един страхотен вариант нарушителите на правилата да са реално потърпеши от своя избор да не спазват закона?! Така де ... явно 50лв бакшиш на полицая не работи възпитателно, то може би 500лв отгоре на гражданската да свърши по-добра работа.

Ами направете я застраховката непосилна и хората ще спрат да зареждат гориво, защото няма да карат коли и оттам и проблема с цените на горивата ще се саморазреши като фалират продавачите, да закриват рафинериите и да си купим по един кон с каруца и да се интегрираме към новата Българска Държдава.

Всичко ли друго ограбихте, та останахте на ГО? Нас ни довършихте, но и вашият край се вижда.

Че то в Германия са по-ниски цените от 1000 лева.

Ще направят тача, че да не плащаме ГО. Вдигането на цената до това ще доведе накрая.

Цитат:"..... "3800 загинали през последните 5 години, ще са нужни 900 милиона", посочи още Крумова." Такааа, да видим: 3 милиона коли в БГ х 5 години 15 000 000 коли х 500 лв. застраховка 7 500 000 000 лева Хаха. Смешен плач за 900 млн. лева, при условие, че за по-стари коли се използва Шваке, тоест ако си счупил фар за 100 лв. ти дават .... примерно 50лв. Еййййййй, НЕНАЯДОХТЕ се!

Разбира се, самите застрахователи са наясно с основни постулати в социологията. Един от тях е, че даден закон се спазва, единствено и само ако има условия за спазването му. Пример: Инвалид, който все пак се придвижва до работа с автомобила си. А работи, за да оцелее на физическо ниво. Застраховка 1000 кинта?! Че от къде отдели 100 лева месечно? Избора е дали да умре от глад, студ и недоимък или да наруши закона да не плаща гражданска, подтикнат от инстинкта за самосъхранение. И това не се отнася непременно само за инвалиди.

Типична Герберска простотия. Измислят нещо което в повечето случаи прави така че една част от народа се изправя с/у друга част от народа само и само да защитят една шепа застрахователни мафиоти и техните постъпления. А бе Мендо Стоянов , много е просто и лесно. Правите така че всеки пилот при доказана вина в следствие на което на пътя е загинал човек или му е причинена тежка телесна повреда да плаща от личният си джоб всичките обещетения за които ще бъде осъден. Аз не разбирам , защо мен всяка година ме наказват с по-висока ГО защото нямам нито едно нарушение и същевременно някой таралеж да кара по пътя така сякаш язди каруца по горска пътека?! Айде нема нужда! Защо Застрахователите не ползват базата данни на КАТ и при всяка нова полица да правят справка има ли водача ПТП-та и тогава да му определят ГО ? Тука е баси смотаната държава.. всичко да е в общият кюп а виновен - невиновен няма значение за никой. Аз рабирам недоволството на хората които са пострадали , но и тези хора трябва да разбират мен и заради тях аз да не бъда наказван защото съм съвестен на пътя и си спазвам правилата.

"Гражданската" за немската ми кола е 480 евро/година. Данъкът 76 евро (1000 ссм, 54kW, 2005, Euro 4). С новите промени на ГЕРБ, данъци и застраховки в България ще се изравнят с тези в Германия.

463 евро с частично каско, 108 данък. 1600, 98, 2006та. Евро 4.

… и 480 евро е заплата за 4 дена! Щот детето ми, студентче-стажантче взима 140евро на ден.

направете я 10 пъти по висока аз вече съм си направил евтиан застраховка а след мен и потоп........ а за догодина не мога да мисля понеже едва ли ще съм в БГ все още

Ако убия някого, ще бъда осъден. Ще трябва да излежа присъдата. След като я излежа обаче, нямам вина. Пита се в задачата: След като при ПТП бъда осъден и си излежа присъдата, защо трябва да плащам цял живот, като даже за убийство има давност??

Почиват около 800 души на година. При 20х обещетение по 2 души на загинал са 32 милиона на година. 3 милиона и 500 хиляди автомобила по 1000 лв на автомобил премия са 3 хиляди и 500 милиона (3.5 милиарда лева). Къде ще отива разликата?

Знаеш ли ,че в момента за един загинал претенцииите за неимуществени вреди обикновено са от поне трима и всеки иска поне 100 000 лв.От тези пари адвокатите ,които са превърнали тези искове в бизнес вземат значителна сума.Нататък си прави изводите сам.

Застрахователната мафия, в лицето на (СИК и ВИС) ГЕРБ, си намират постоянно начини за увеличаване на цените. Нека да вземем пример-мин. заплата в Ирландия - 9,50€/час, или средно 2600 лв. месечно чисто. Застраховката е на водача, а не на автомобила. Цената на застраховката се определя от няколко основни фактора-възрастта на водача, стажът му като шофьор, мощността на автомобила, населеното място, дали автомобила е за лични нужди или за фирма. Средната цена на ГО е около 700-800€. Това прави половин минимална заплата. У нас цените средно са около 400 лв., което прави 80% от мин. заплата. Обезщетенията при смърт са в порядъка на няколко стотин хиляди лева, в зависимост от различни фактори. След това се трупат и други обезщетения (примерно ако си млад и с малки деца, сумата се увеличава доста). Системата Бонус-Малус е доказана и работи от много години, у нас не се въвежда по много причини, една от които е че най-честите причинители на катастрофи са все рецидивисти със скъпи коли и "специално" родословно дърво. Не може аз дето съм с 30 год. стаж, над милион безаварийни километра, да плащам същото като някой джигит с 40 акта, с 2-3 убити на пешеходни пътеки и т.н.

Напротив, може. Ако се разболееш от рак, всички плащаме солидарно за лечението ти. С катастрофите е същото.

Ти не си данъкоплатец, а данъкоползвател-трол, явно и системен нарушител на ППЗДП. Нека утре някой пиян надрусан прегази детето ти на п. пътека, пък тогава се изказвай какво може и какво не. И си харчи 20-те хил. лева обезщетение със здраве.

Абе дрисня, ще си върна ли детето, ако вместо 20000 получа 100000??? Или просто става дума за едни пари???

Не можело да има лимит на обезщетенията. МОЖЕ.

Застрахователната мафия не спи.

Факт е, че колкото повече некадърници на пътя, толкова по лесно им е на застрахователите да прокарат увеличенията. Пък и нали виждат от пушачите - колкото и да вдигнеш цената винаги има хора, които да си плащат.

Такова нещо и в Горублене го няма. В момента при тази цена на застрахователните полици уж дават 2 милиона лева за имуществени щети и 10 милиона лева за неимуществени, а реално се пазарят за 20 хиляди лева.....

Променете най-после правилата за застраховане и онези, които са нарушители да плащат много по-високи цени, в зависимост от нарушението.

първо трябва да се мине към застраховане на водача, а не на автомобила. второ при преминаване на тази схема, всички ще стартират с еднаква базова цена, а след 2-3-5 години системата малус ще взима от тези с рецидив на ПТП-та в пъти повече. трето бонус едва ли ще получим, поне справедливост да има.

глупаците с минуси, да кажат нещо по-добро и справедливо, ако го има

И сега КАТ могат да предоставят информация за ПТП-тата на водачите. Няма нужда да се почва наравно... Освен това има хора, които ползват само една компания от години и тя също знае той що за шофъор е.

Много мафии,пък само една офца за стригане.Половината от обезщетението го прибират съдията и адвоката, затова не искат горна граница

Е те това е христоматиен пример за превзетата държава. Застрахователите обещават Х пари на властта и тя им приема лобистките закони. Ама после пак идете и гласувайте за ГЕПИ.

Предлагам Приходната част на Бюджета да се пренесе в Разходна към Застрахователи.Елементарно Уотсън.Така и народните избраници ще си получават заплатите и всичко останало от правилното място!

искат да плащат 500 лв заплата на специалист и да му земат 300 лева на месец за застраховка

Кое ще е в пъти.. незастрахованите ли ?

Вината трябва да е индивидуална! Аз не съм съгласен обезщетенията за смърт да се поемат от всички и това да се включва в застраховката. Който е отнел живот да плаща той кръвнина и да лежи в затвора. Че те утре може да поискат и в застраховката да се включат и килийните му разходи. Няма застраховка, която да покрива всички възможни инциденти. Не съм съгласен да съм наравно виновен с тези, които не могат да шофират и отнемат човешки живот на пътя!

А за какво плащам застраховка и после да е лична вината? Или ще направят като каското. Една гражданска само за тенекии, и още една за хора с рани .. и още друга за загинали ?

От 46 години съм на волан и "сал бог знай" колко са навъртените ми километри и за цялото това време нямам ПТП по моя вина и само веднъж, без пострадали и само с изкривен калник, съм участник в направено от друг ПТП, но въпреки това ме приравняват с "джигитите" и другите безумци по пътя които не могат да владеят колите си и нямат никаква реална преценка и своевременна реакция на пътната обстановка!

и как ще вземеш от бай мангал? колибата ли ще конфискуват или таратайката?

Елементарно - каране без гражданска - първия път 1000 лева, втория път 3 години ефективно. Каране без книжка същото. За алкохол и наркотици пак същото. И нещата за 6 месеца ще се нормализират. И само трябва да направвят трудовоизправителни лагери за тези с по леките проестъпления. И даже няма да има нужда да правят застраховката на водача както е по- правилно.

Тя сега е свръх скъпа спрямо доходите на населението,масово няма да могат да я плащат,какво остава,ако поскъпне в пъти,това ще е колапс и падане с гръм и трясък на правителството,кръв и революция,камъни и павета по застрахователите,ще ги изринем със земята!!!!

Никой не коментира участието на кака Менда в заверата. Под предлог "да пазим народа" лобистите като нея осигуриха на ГЕРБ едно финансиране било за евроизборите, било за кметските през 2019 г.

Ами ша пИчелитИ по-малкУ бе, господа застрахователи! 6 месеца чакам 150 лева обезщетение по ГО от Лев инс, да ги... у плащачите!!! Това на какво прилича!?!

Така е, нека да скача, но не за всички! Нека Младите водачи да плащат най-скъпата застраховка, и всяка година ако са без катастрофа да им се намаля цената. Да има нещо като нива! Ако 10 години караш без катастрофа плащаш само 40-50% от това, което ще плати млад водач. Не можете за всички еднакви цени, не може!

а не може ли да се намали броя на загиналите? Има ли реално работеща Държавна политика в тива направление?

Каква държавна политика искаш. Не четеш ли? Хиляди дрогирани. Оня с 80% не е прав. Повече са. Само естествения потбор ще реши въпроса.

Едно облекчаване на застрахователите би било не да се поставят лимити на обезщетенията, а след плащане на обезщетенията застрахователите да могат да потърсят разликата между някакъв максимум и реалното обезщетение от водача. Така бе трябвало да могат да се поозаптят малко безотговорните водачи.

Махнете тази задължителна гражданска отговорност и няма да има проблеми! Нека стане не задължителна!!!! Да видите тогава,как ще и падне цената!!! Сега застрахователната мафия се надпреварва да дере народа,защото народа е докаран до там да няма избор,задължително трябва да плаща и затова и застрахователите си слагат,каквито си искат цени,затова направете гражданската да не е задължителна,нека всеки сам избира,дали да се застрахова или не!!!! В момента се провежда долнопробен рекет над българското население от застрахователната мафия подкрепена от ГЕРБ!!!!!

Подкрепям!

Ти си идиот, всъщност и двамата сте идиоти. Като я махнат кой ще ти плати щетите като се нацели някой малоумник без ГО ? Не знам дали си имал вземане даване със съдебната ни система... дано не си мислиш, че можеш да го осъдиш за нещо.

Пълни глупости. Ако не искате да плащате големи суми въведете някакъв контрол (от страна на застрахователите) върху техническото състояние на автомобилите (който не иска - да плаща повече), премахнете гражданската да се изчислява на обем на двигателя (електромобилите какво?), системата малус-бонус я обещавате от 20 години... И ако не ви е изгодно - излезте от бизнеса, има хора които знаят какво да правят и те ще останат на пазара.

За съжаление не само техническото състояние прави катастрофите. Нагледах се на идиоти със страхотни коли и страхотно самочувствие. Точно те правят повечето катастрофи.

Защо още сте на застрахователния пазар след като не можете да покривате застрахователните суми по сключените по вашите условия застрахователни договори?! Само и единствено Вие сте тези, които определят условията за плащане при настъпване на застрахователно събитие и при същите условия определяте и застрахователната вноска, или както я наричате премия, която прибирате в джобовете си! Защо да ви плащам безбожно големи суми и да ви пълня гушата, след като не сте пряко, а косвено, чрез данъците си, сте свързани с приходите в държавната хазна и от горе на всичко това са суми които задължително, чрез нарочен закон, прибирате като нещо за изплащане ако "стане нещо"?! Ами като съм ви платил и не стане нищо, то защо тогава не ми върнете платените пари или не ми ги задържите като ваша гаранция към мен по същите условия за застраховане и за през следващата календарна година?! Само и единствено искате свръх високи печалби хей-така, за нищо, защото не всеки собственик на МПС прави или участва в ПТП! Който иска при евентуална катастрофа да му се изплащат твърде високи застрахователни суми да си прави и свръх високи вноски, негова си работа! Но да ви плащам ежегодно по неколкостотин до или над хиляда лева застраховка, с които да ви осигурявам печалби и да покривам щетите от нечии безумия няма да стане, защото не само моята, а и почти всички леки коли на хората на и над средна и в пред и пенсионна възраст са МПС със пазарна стойност която с течение на годините вече е от 800 -1000 до около 4-6 хиляди лева максимуми с течение на годините плащаните по нея ежегодните застраховки са станали, като сума, много повече от тази пазарна стойност! Държавата да определи минимален застрахователен праг, с размери както до сега, а при ПТП и щети има си съд в който да се решава кой какво иска да му се плати и кой какво да му плати!!!

в цял свят я има тая застраховка... проблема е, че доходите ни ги няма в цял свят

Пак бъркате цял свят с няколко европейски държави колонисти. ГО е с цел избягване на скъпото съдопроизводство, но не и когато самата тя стане по-скъпа от него. В българският случай едната страна са застрахователите, ПРАВИТЕЛСТВОТО НА БОРИСОВ и някакви западни лобисти, а друга страна няма? НС което би трябвало да е представител на гражданите изпълнява РАЗПОРЕЖДАНИЯ на Борисов. Хайде да не търсим теле под съседското куче, не под вола.

Всички бивши мутри и настоящи "застрахователи" са свикнали само да вземат. Това, което дават са подаяния. Сега били застрашени. Помислете си за утре, когато няма да ви има изобщо на този "пазар", защото сте рак, който го убива!

Нали си имат и парламентарно лоби и във всички структури и на всички нива държавно управление! Те са тези които "плащат музиката" и чрез нарочно създадени в техен интерес закони и законови изменения ни принуждават всички, щем не щем, да играем по тяхната свирка!