Зарядната мрежа за ток и водород по пътищата няма да е достатъчна за планираната декарбонизация
В Брюксел трябва да преразгледат Регламента за инфраструктурата за алтернативните горива, ако искат по-зелен транспорт по-скоро, казват производителите на автомобили
Обратно в новинатаКоментари - Зарядната мрежа за ток и водород по пътищата няма да е достатъчна за планираната декарбонизация | Бизнес.dir.bg
Коментари
Петролът е на привършване но никой не казва това,затова са се устремили за декарбонизацията.
планетата с милиони и милиарди амортизирани батерии!! Само който е влизал в електркарна работилница и зарядна за батерии ще оцени какво имам впредвид! Колкото и напред да са отишли технологиите обслужването и особенно утилизирането на батериите си е един огромен екологичен проблем. Да ,не преувеличавам - утилизация е точния термин! Защо никой не иска да експонира този проблем !? За една сграда искат т.н. ОВОС ,а за тази мащабна промяна - нищо ! Зелените гузно мълчат сигурно с пълни сметки и яко платени политически поръчки!?
Водород, това е истината в момента. Трудно и скъпо е, но пък е течна батерия, която няма нужда от рециклиране. Няма какво да се лъжем - електрическите автомобили са голям проблем заради батериите - все още са много далече от ефективност и екологичност за производство. От 20 години само обещания за революция, а не се вижда реално решение. С водорода елегантно се решава проблема със съхранението на енергият от ВЕИ. Вместо да се хаби енергията от слънцето и вятъра, може да се прави зелен водород, който когато има нужда да се използва. След 20 години може и да измислят по-добри батерии, които да се зареждат много бързо и да държат много по-голям пробег, но в момента няма алтернатива.
Решението е просто. Батериите на електрокарите да са унифицирани= еднакви за всички производители и марки и да са проектирани за лесна смяна. На 'бензиностанцията' робот сменя изтощената батерия със заредена - процеса ще отнема по малко от минута. И няма да има опашки и нужда да чакаш да ти се зареди батерията.
Драскача на статията, много си зле! Това са данни от преди 7-8 години. за какъв водород говориш, като германия официално каза, че няма да развива водорода в автомобилите поради изключително високата цена за производсто на двигателите и в същото време изключително бързата амортизация. Постигнат е водородния синтез при 1 към 3 за производство с възможност за разрастване до 1 към 15. при постигане на мощности 1 към 8, 1 км 10 ще го вкарат в промишлеността. т.е. от 1 мегават вкарана мощност при синтеза да се получат 10 мегават часа. Това се очаква да стане в рамките на 10 години. Електрическите автомобили са се доказали в последните 10 години, че експлоатецията на батериите е дълга и в доста случаи може да надживее автомобилите. По скоро концепцията е никакъв дизел, масово коли на газ и зарядни станции на всякъде.
Няма ли кой да измисли български превод на израза "плъгин хибрид"? Например от ИБЕ-то.
Крайно време хората да разберът, че политиката с декарбонизацията е да се налеята стици милярди в джоба на големите корпорации, а не едкологията.
Ама за зарядни станции на водород трябват нови тръбопроводи. Та ....до 2027 само проектите и съгласуването не могат да станат .
За съжаление такива тръбопроводи и във фантастиката няма, така че или ще трябва да се карат ток и вода, която станцията да разлага, или да се карат балони. А тъй като фулереновите резервуари и производството на метализиран водород вече съществуват във фантастиката, но не и в реалността ще трябва да се кара в течен вид, който е с голям обем, но много ниска плътност, за това пък е крайно взривоопасен. Въпроса тук е колко и кого точно ще озеленят разходите за производство и логистика. В това че процент от тях ще бъде вложен в още много ток за онлайн екология обаче може да сме сигурни.
Голям каламбур с киловати и киловатчасове. Явно преписалия статията идея си нямам какво едното и какво другото и ги редува единствено за благозвучие :)
руснаците и арабите ще вият срещу електрическите и водородните коли, заради техния нефт и газ е цялата зеленясала истерия.
Ти тях не ги мисли, водород може да се произвежда и от метан, тоест, природен газ т.н. син водород, а в Русия метан - бол....
Скота трябва да яде, сере, ебе*, размножава по команда, едни от целите на сатанистите е скотовете да не карат коли. Естествено чрез цената на новите коли, тока водорода. В момента чрез рестрикции, глоби, зелени зони, винетки, правят карането да е неудобно, а това е само началото, добре знаят, че 90% няма да имат пари за нова електрическа или водородна кола. Да не говора, че нямаме кладенец за нефт, така да от есен след инфлационната спирала, не всеки ще има 80 лева за литър нефт.
Зелените талибани ще ни направят да си говорим сами. Точно както Ковид талибаните го направиха
Ами то в момента стандарта за зарядни точки за дома е 3.6 или 7.2 kW за мoнонофазна инсталация , ако е 3-фазна - отива на 11/22kW. При бързо зарядни станции отива до 350kW. Но проблемите пред изграждането на мрежи за зарядни са основно 2 - Първо - в големите градове хората живеят в апартаментни комплекси основно, къде с паркинг, къде без, ,където е много трудно да инсталираш зарядни точки за всички. 2-ро - няма достататъчна инфраструктура за производсто и транспорт на това количество ток , което ще се потребява, ако повечето хра си накупят ел. коли. Трябва да се изградят огромно количесто соларни, вятърни , водни и прочие централи, да се модернизира електропреносната мрежа и прочие.
Уж всичко е за добро на хората и природата, а зорлем създават невероятни усложнения, които по-скоро ще докарат хората до бедност и невъзможност
Тия пък сега се сетиха. Всички бензиностанции са захранени с тънки проводници защото захранват 2-10 помпи, 2 бойлера, 2 кафе машини и 3 касови апарата. Все едно консумацията на 2 електрически коли. А сега се сетете като през деня се появят 50 автомобила за поповин час и така половината денонощие. Туй се решава като се сложат стационарни акумулаторни батерии, нови кабели и по големи трансформатори на обекта ама сетете се колко ще струва и кой да го плати?
Те затова сега драпат една камара зелени комисионери и потриват ръчички, че ще усвоят милиарди по плана за възстановяване…Европа ще раздава пари на концерните (разбирай Daimler, VW, др.), които под прикритие на БГ проекти ще си изграждат необходимата инфраструктура с чужди пари, за да може после да си продават електричките. Лошо няма, ама в БГ пак ще стане “на гол тумбак…”. Файдата ще е като със санирането - само за фирмите, дет санират, не толкова за потребителя…
Това с водорада е една върховна тъпотия, резултат на тотално сбъркана образователна и ценностна система
Сега един въпрос ... живея в Швеция, колко време ще ми трябва за да стигна до Гърция или Италия с електричката? Целта на зеления преход и зеления сертификат е ЗАКРЕПОСТЯВАНЕ НА НАСЕЛЕНИЕТО!
Колкото и с кола на бензин. Друг е въпросът кой ще избере 2 дни път при положение, че със самолет стигаш за час и половина. Може би си тираджия и ти харесва да въртиш волана.
Има ли поне некой у тоя ЕС да може 2 и 2 да събере? Какви зарядни, какъв водорд. Токът и СЕГА вече е лукс. Некои общини вече се отказват от осветление нощем. Почваме молебени за вятър и дъжд+слънце. Къв водород в средновековието в което се връщаме бе??????????????????
Интересно ми е на запад, като попадна в някое 50-100км задръстване каквито има ежеседмично и като заминат батериите на всички Ел-автомобили как ще ги изместят от пътя..
Интересно после от водорода, дали ще има по някой сринат квартал от взривове. Когато са тествали навремето водородната Цар Бомба, ударната вълна измерено обиколила 3 пъти Земята.