Умеем ли да контролираме емоциите си на работното място
Позитивната комуникационна среда е по-продуктивна
WorkTalent.com е новата платформа на Dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.
Чували ли сте приказката, че тези които умеят да контролират емоциите си, съумяват да управляват и живота си?
Запазването на спокойствие в кризисни ситуации е ключово. То ще ни предпази от взимането на прибързани решения. Дали е толкова лесно? Едва ли...но е изключително важно да опитаме. В такива ситуации бързо проличават натрупания от нас опит и дали разполагаме с умение за адекватна реакция.
Нека дефинираме емоционалната интелигентност!
Това е способността ни да разбираме и управляваме нашите собствени емоции, но в същото време и да разбираме тези на другите около нас и да ги взимаме под внимание.
Трябва да притежаваме няколко умения, за да приемем, че управляваме добре процеса:
- самопознание и саморегулация, социални умения, емпатия и мотивация.
Възможността, бързо да разпознаваме емоциите, чувствата и потребностите на своите колеги или подчинени е основно средство за насърчаване на качествена и ползотворна работна среда. Възлова се оказва и ситуацията, в която успяваме да разберем нуждите на конкурентни на пръв поглед вътрешни екипи. Хубаво е да успеем да ги сплотим и убедим да работят заедно като колектив. Емпатията се счита за едно от основните умения на емоционалната интелигентност, което насърчава междуличностната комуникация.
Вероятно ви е направил впечатление фактът, че през последните години, все повече компании обособиха отворени пространства за работа, които позволяват по-пълноценна интеракция и усещане за екипност, за работа в екип. Към днешна дата пък са модерни видео комуникациите, които в хоум офис условия, държат жива връзката между различните отдели, колеги и характери.
Най-общото правило, което може да се изведе от горе казаното е, че процесът на адаптация към вашето подходящо поведение, генерирано от емоции ви, ще подобри емоционалната ви интелигентност.
По-доброто ниво на постигната емоционална интелигентност, гарантира и по-добри качествени показатели за успешно лидерство. За да бъдете добър лидер е нужно да се интегрирате в позитивна комуникационна среда със служителите и колегите ви, а това усещане да бъде пренесено и в комуникацията с вашите бизнес партньори. Демонстрираните от вас качества за невербално общуване, също ще бъдат оценени, на базата на вашето поведение и действия.
Изводът, който веднага можем да направим е, че по-високото ниво на емоционална интелигентност, може да доведе до много по-голяма производителност на компанията, по-силна сплотеност на колектива, по-добра работна атмосфера, както и до по-сериозно корпоративно самочувствие на всички ангажирани в процеса ваши служители и колеги.
Публикацията е предоставена от WorkTalent.com
НАЙ
Crowne Plaza Sofia отличен със специална награда за дизайн и интегриране на съвременно българско изкуство
Техем: Месечни сметки за парно без изравнителна са реалност
Малинов потвърди интереса на MOL към "Лукойл Нефтохим Бургас"
Мощен японски алианс се изправя срещу Tesla и китайските електромобили
Над €1 млрд. са изпратили сънародниците ни от чужбина на близки в България
Украйна получи финансова помощ от МВФ в размер на 1,1 милиарда долара
Малинов потвърди интереса на MOL към "Лукойл Нефтохим Бургас"
Мощен японски алианс се изправя срещу Tesla и китайските електромобили